VIRTUDES PÉREZ. Barcelona
El desolador aspecte que presenten encara bona part de les estacions de Renfe de Barcelona canviarà en els pròxims anys. Tot i que en la major part dels casos no hi ha data concreta, el Ministeri de Foment i la Generalitat estan fent passos per garantir la remodelació d'almenys cinc de les vuit estacions existents. Alguns d'aquests projectes, com passa amb Sants i Sant Andreu Comtal, ja estan aprovats perquè van lligats a les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Altres com ara Passeig de Gràcia s'estan redactant i encara hi ha un tercer nivell més embrionari com és el cas d'El Clot-Aragó, en què Renfe està ultimant el pla de millora que ha de presentar a Adif. Foment també s'ha compromès amb una partida de 60 milions a fer una estació nova a Sagrera-Meridiana.

Més info:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2091038
* Un laberint d'escales fosques i túnels inacabables
Si un dia algú decideix fer un recorregut per les estacions de Renfe de Barcelona, millor que no comenci per la de Passeig de Gràcia. Es deprimirà. I més encara si accedeix a l'interior des de la línia lila del metro. Un passadís etern de més de 300 metres el portarà fins a un espai desconegut i mal senyalitzat. Sentirà que li falta l'aire, que s'ofega, i quan arribi al final estarà perdut i desorientat perquè no trobarà cap nou senyal que li indiqui on és l'estació de Renfe. Això és el que li va passar fa pocs dies a Satur Gordillo, una dona que viatjava cap a Vilanova i va haver de recórrer el túnel tres cops perquè no trobava l'entrada a l'estació de Renfe. «M'he equivocat, hauria d'haver anat fins a Barcelona-Sants perquè això, a part d'estar mal senyalitzat, no té ventilació i pots arribar a marejar-te», es queixava.


Més info:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2090973