D'El Punt:
Barcelona revisarà els punts negres de la xarxa de carrils bici existents
El primer semestre de l'any que ve estaran enllestides les actuacions per posar remei als «punts conflictius detectats»
ANNA BALLBONA. Barcelona
És una queixa constant de les entitats que apleguen els usuaris de la bicicleta, descontents amb carrils bicis incomplerts o carrils que obliguen els ciclistes a fer estranyes giragonses. Ara el director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Àngel López, ha anunciat que l'any que ve revisaran a fons la xarxa de 128 quilòmetres de carril bici ja existent a la ciutat. L'objectiu és fer diverses actuacions, millorar-ne la seguretat i resoldre els punts més conflictius. Les obres es preveu que comencin cap al gener i que estiguin enllestides d'aquí a mig any. L'any que ve també es començarà l'ampliació de la xarxa de carrils bici, que projecta fer 28 quilòmetres més, amb un disseny que, segons López, serà «més elaborat» que el dels ja estesos.
La revisió dels carrils bici ja existents busca posar remei als «punts de conflicte detectats», com ara els punts d'encreuament amb vianants o els que tenen com a obstacle les parades d'autobús, per posar alguns exemples. Segons ha avançat Àngel López, director de Serveis de Mobilitat de l'Ajuntament, milloraran la senyalització i les marques al terra, acabaran de fer «les connexions entre els carrils bici» per aconseguir que no morin en qualsevol punt de carrer i el ciclista s'hagi de buscar la vida per prosseguir el seu itinerari.
«La revisió dels carrils bici vol millorar temes de seguretat, no perquè hi hagi cap por especial ni situació de perill», ha precisat. Ho exemplifica amb la quantiat de 400 accidents de bicicleta que hi va haver l'any passat a la ciutat, que considera que és baixa. Els accidents, a més, es van produir en «punts molt repartits de la ciutat».
«Estem tenint un increment d'usuaris de la bicicleta molt important i això fa que sigui necessària la revisió dels carrils», ha assenyalat López. Sigui com sigui, aquesta revisió no afectarà el problemàtic i polèmic carril bici de l'avinguda Diagonal, que dins la mobilitat barcelonina sempre es té com un cas a part.
De l'ampliació de la xarxa amb 28 quilòmetres més de carril bici, l'actuació més immediata serà la que començarà el gener, que servirà per fer sis quilòmetres nous de carrils unidireccionals. A més, hi ha dues actuacions que López considera especialment destacables: el carril bici del carrer Provença, que també s'allargarà, es convertirà en bidireccional, i el carrer Urgell passarà a tenir carril bici, de manera que s'unirà el Paral·lel amb la plaça Francesc Macià.
DISSENY ALS CARRILS BICI
Els carrils bici que es faran tindran novetats respecte als ja existents, de manera que tenen previst instal·lar «peces separadores entre els carrils bici i la circulació de cotxes», amb la intenció d'«impedir que els cotxes o les motos envaeixin el carril bici». A més, el seu disseny serà «més elaborat» que el d'ara. Precisament la millora dels carrils bici és un dels arguments que esgrimeix López per defensar les actuacions de planificació en aquest àmbit que ja han impulsat des de l'Ajuntament, abans de l'eclosió del Bicing.
En les jornades sobre la bicicleta pública que van acabar divendres a Barcelona, amb prop de 400 participants, López va donar a conèixer algunes dades significatives del que ha suposat el Bicing: entre un vuit i un deu per cent dels usuaris d'aquest servei de transport públic de bicicletes han deixat el cotxe per passar a utilitzar la bicicleta. Un 30% agafen la bici per fer els trajectes que abans feien a peu, i un 50% han substituït l'autobús urbà per la bici.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 14:23
Barcelona revisarà punts negres dels carrils bici
Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos