Beatas (Banco): el topic

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Accés al banc

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 26/09/2009 23:44

De totes les hipòtesis apuntades, és de les més improbables.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 27/09/2009 20:23

faristol ha escrit:Be, doncs un cop a casa i fent servir el Google earth, Veure segona foto, un s'adona de que la petita esta amb linea recte amb les escales que hi han al altre canto, ja a la zona de la Plaça de la Catedral, al costat de la entrada del parking de cotxes, si no recrdo malament, segons el antic usuari d'aquest forum "Fantito" aquelles escales eren al antiga entrada al museu d'historia de la ciutat, i just quan acaben les escales cap a l'esquerra hi hauria l'entrada a lo que anomenem Banco i les escales que baixen a la suposada andana, be doncs es curios que estiguin alineades, sería la reixa petita la sortida de l'andana ascendent?
En primer lloc, gràcies per les indicacions de les reixes, doncs no m'havia fixat encara. De tota manera, segons fons absolutament fiables, les petites escales que hi ha al pla de la seu no ténen res a veure amb el metro i ni tan sols ténen comunicació amb el museu d'història de la ciutat. Antigament, l'actual Av de la Catedral era ocupada per una petita illa de cases i carrers estrets que durant la guerra van patir greus desperfectes de resultes dels bombardeigs. Es va desescombrar la zona més o menys, sense intenció de tornar-la a edificar, i no va ser fins al 1957 (moltes reformes i innovacions de la ciutat parteixen d'aquest any coincidint amb l'entrada de Porcioles a l'Ajuntament, a causa del seu "dinamisme modernitzador" juntament amb les ajudes i favors que rebia des del govern central a diferència d'anteriors alcaldes) que es va modernitzar la zona construïnt l'Av de la Catedral. En la reforma, van aparèixer als antics baixos de les cases ja desaparegudes, fonaments d'altres vivendes de l'època romana, semblant al que podem veure al museu de la ciutat, i es va decidir respectar-ho construïnt unes petites escales d'accés. Recordem que, mentrestant el metro funcionava i des de feia anys. Les restes de fonaments més "moderns" va quedar sota el paviment de l'Avinguda, i cap al 1989 es va decidir construïr l'aparcament i convertir l'Avinguda en peatonal. Amb l'obra, es van perdre aquestes restes, tot i que van ser documentades abans de la seva destrucció, i la zona romana de les escales es va seguir respectant. Actualment, aquesta zona resta a càrrec del museu d'història i tot i que no té cap mena de comunicació amb el museu central (d'aqui l'existència de les escales), són igualment visitables amb guia sota demanda.

Si a algú li dóna per baixar les escales i mirar a través de la reixa podrà apreciar que hi ha construcció de totxos disposats en la mateixa manera que el túnel del G.M. que discorre uns metres enllà. Que no li passi com a mí i altres membres d'aquest fòrum que de seguida vam pensar que formaven part del metro: només es tracta d'una restauració de la zona romana feta així per diferenciar clarament què construcció pertany als romans i quina a la restauració, de la mateixa manera que ho podem trobar en zones de la muralla que discorre pel carrer Sots-tinent Navarro o al temple d'August al carrer Paradís.

Us passo una foto feta des de la reixa que hi ha a la part baixa de les escales a on es veu el mateix tipus de totxos que als túnels del metro. Lo de les fonts fiables ho dic perquè provenen directament de la direcció arqueològica de les obres dutes a terme l'any 1989.
Fitxers adjunts
foto1 - copia.JPG
(68.36 KiB) S’ha baixat 994 vegades


Què és alló??

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 27/09/2009 22:58

Gracies Alemany per l'explicaciò, com bé te he indicat la informació la va donar un ex-usuari d'aquest forum (avui en dia ja no hi es) i deia que un cop pasada la reixa de quan acaben les escales, cap a l'esquerra hi havia una altre reixa que donava a les escales de banco, de totes formes aquest usuari lamentablement va esborrar tots els seus misatges per iniciativa propia i no es pot consultar el que va dir, jo mai hi he baixat, ni hi he entrat, pero m'ha sorprès la foto, no ho coneixia, les escales que diem son les que estan en paral.lel a la rampa del parking, no?

Això podria alimentar la teoria que "BANCO" tingues algo que veure en els seus inicis abans que passes cap metro amb restes arqueològiques i visites al subsol????



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 28/09/2009 0:35

faristol ha escrit:Gracies Alemany per l'explicaciò, com bé te he indicat la informació la va donar un ex-usuari d'aquest forum (avui en dia ja no hi es) i deia que un cop pasada la reixa de quan acaben les escales, cap a l'esquerra hi havia una altre reixa que donava a les escales de banco, de totes formes aquest usuari lamentablement va esborrar tots els seus misatges per iniciativa propia i no es pot consultar el que va dir, jo mai hi he baixat, ni hi he entrat, pero m'ha sorprès la foto, no ho coneixia, les escales que diem son les que estan en paral.lel a la rampa del parking, no?

Això podria alimentar la teoria que "BANCO" tingues algo que veure en els seus inicis abans que passes cap metro amb restes arqueològiques i visites al subsol????
Tinc pendent de fer una visita a les restes arqueològiques per acabar de polir tots els punts, la foto que he passat la vam fer de rasquilló tot tornant cap al metro després d'una trobada. Per tant, la informació és incompleta pel que a mi respecta. Si es va dir o no, jo no ho he llegit, però el cert és que en algunes coses prefereixo fundamentar-me amb el que veig amb els meus propis ulls, perquè en molts assumptes (i especialment en aquest!) corren massa llegendes. Esperò però que l'ajuntament no li dongui per fer del 2011 l'Any de les Llegendes Barcelonines, perquè acabarà d'esbotzar-ho tot :x

En efecte, les escales a les quals està feta la foto són aquelles que parteixen d'una mena de boca de metro situada al costat de l'Edifici Zurich (abans Edificio Hispania), quasi enfront d'una pelleteria que fa cantonada entre la Via Laietana i la pròpia Av. de la Catedral.

I no, en cap moment he tingut la intenció de donar a entendre que degut les restes arqueològiques es construis l'espai BANCO abans que el metro. Els primers estudis arqueològics més o menys seriosos a la nostra ciutat daten de finals del s. XIX, i es centraven més en les restes de poblats ibèrics trobats en camps de conreu o coves. Diverses restes romanes van ser trobades i catalogades en obrir la Via Laietana, inclós el desplaçament "pedra per pedra" d'algun edifici mitjaval (això ara no es faria mai). Les pròpies columnes del temple d'August encara es preserven gràcies al centre excursionista del carrer Paradís, entre altres troballes, i no és fins els anys cinquanta quan seriosament es comença a fer una catalogació de restes romanes a la nostra ciutat. La restauració d'algunes de les torres de la muralla va propiciar el descobriment de què els fonaments d'aquestes havien estat reblits amb bustos romans encara més antics, lloses hebrees i altres escultures que ara omplen el museu de la ciutat, sense poder ubicar-hi el seu origen dins de la ciutat ja que van ser trobades allà totes juntes. La preservació de la ciutat romana de la plaça del Rei i la zona que ens ocupa també daten d'aquella època. Uns anys més tard, la febre arqueològica romana va perdre ritme i actualment amb prous feines es preserven o s'adeqüen aquests llocs per al seu estudi i visita, tot i tenir-ne localitzats un fotimer a sota els paviments, edificis o places. Desgraciadament alguns han estat perduts per sempre amb la construcció del metro o de aparcaments subterranis, tot i que s'ha intentat salvar el que s'ha pogut duent-lo al calaix-de-sastre del museu de la ciutat. El mateix amb els poblats ibèrics, comunitats hebrees o la possible existència dels laietans com a primers pobladors de la ciutat, teoria que avui dia no és acceptada oficialment per l'ajuntament.

Perdó pel totxo i accepto esmenes, he parlat de memòria de coses que he llegit en llibres durant anys :?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 28/09/2009 7:00

faristol ha escrit:Gracies Alemany per l'explicaciò, com bé te he indicat la informació la va donar un ex-usuari d'aquest forum (avui en dia ja no hi es) i deia que un cop pasada la reixa de quan acaben les escales, cap a l'esquerra hi havia una altre reixa que donava a les escales de banco, de totes formes aquest usuari lamentablement va esborrar tots els seus misatges per iniciativa propia i no es pot consultar el que va dir, jo mai hi he baixat, ni hi he entrat, pero m'ha sorprès la foto, no ho coneixia, les escales que diem son les que estan en paral.lel a la rampa del parking, no?

Això podria alimentar la teoria que "BANCO" tingues algo que veure en els seus inicis abans que passes cap metro amb restes arqueològiques i visites al subsol????
a les andanes i escales de Banco no hi ha cap reixa, ni accés tapiat, ni porta, ni res que doni a entendre que s'hi pot o s'hi va accedir alguna vegada a algun lloc des d'allí.



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 28/09/2009 9:48

El LLOP ha escrit: a les andanes i escales de Banco no hi ha cap reixa, ni accés tapiat, ni porta, ni res que doni a entendre que s'hi pot o s'hi va accedir alguna vegada a algun lloc des d'allí.
Aixo vol dir que les escales de "BANCO" no porten enlloc? son elements de la estructura pero a dalt son cegues?

Gracies Alemany per l'explicació del fet Arquelogic, tambe en temps mes recents sobre de L'hospital de Sant Pau a on van fer l'enllaç del primer cinturó amb Ronda Guinardo, va apareixer una necropolis romana de nens, jo ho vaig veure entre els matolls quan alló era un descampat i evidentment ja no en queda res.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 28/09/2009 9:50

El LLOP ha escrit:
faristol ha escrit:Gracies Alemany per l'explicaciò, com bé te he indicat la informació la va donar un ex-usuari d'aquest forum (avui en dia ja no hi es) i deia que un cop pasada la reixa de quan acaben les escales, cap a l'esquerra hi havia una altre reixa que donava a les escales de banco
a les andanes i escales de Banco no hi ha cap reixa, ni accés tapiat, ni porta, ni res que doni a entendre que s'hi pot o s'hi va accedir alguna vegada a algun lloc des d'allí.
Potser hi ha una reixa i unes escales que baixen però no al túnel de metro, sino al mateix substrat romà.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 28/09/2009 11:55

Respecte a les restes de la Ronda del Guinardó, ja es van començar a estudiar a primers del s.XX i no es van poder continuar per trobar-se allà un barri de barraques. Amb la construcció de la ronda propiament es van descobrir moltes més restes i inclús a la construcció del tunel de la rovira altres elements curiosos con uns discs metàl·lics d'origen indeterminat que em temo que s'han perdut passant de mà en mà. En qualsevol cas, ara no hi ha res que indiqui que allà hi va haver un poblat ibèric.

Tornant a Banco, enlloc d'emetre teories jo penso que seria molt millor de fer el següent: Fer una trobada i demanar hora perquè ens mostrin les restes de l'Avinguda de la Catedral, però amb l'objectiu real d'escorcollar visualment la zona per si trobem el que busquem (que dubto que hi sigui, però per descartar). Tot i que segurament ens donaran explicacions de les restes molt interessants, haurem de dur a terme el nostre objectiu amb dissimul, no sigui que ens estiguin parlant dels romans i nosaltres estem tots encuriosits davant d'una porta de ferro de nova factura o quelcom semblant. Recordo que en aquests llocs no deixen fer fotos.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/11/2009 9:09

Ja he penjat aquest link http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.e ... 7/002.html al fil del Gran Metro, però no us sembla que el pont de la foto és el que surt al túnel on es troba l'estació??



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 16/11/2009 11:35

jo diria que és això:


Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/11/2009 11:47

A les hores, pot ser que ni estació ni res, i que símplement sigui el pont tapat per túnel?

I heu vist les escales de fusta, a l'esquerra, que van a parar a un replà tipus andana?
Fitxers adjunts
Imagen2.jpg
Imagen2.jpg (101.65 KiB) Visualitzat 5662 cops



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 16/11/2009 12:20

ara mateix sembla l'opció més plausible....pot ser li haurem de canviar el nom per PUENTE :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 16/11/2009 13:45

Jo crec que només estem donant-li voltes a un tram de túnel més ample que la resta, i que allò no ha estat mai una estació. Ara, pot ser que realment estigués pensat per fer una estació, pero en aquest cas no podem dir que sigui una estació del metro.
Lo de les escales... Mantenc la meva teoria de que les escales eren per poder entrar als túnels, i que els del GMB es van carregar l'accés.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 16/11/2009 14:02

BCN2008 ha escrit:Jo crec que només estem donant-li voltes a un tram de túnel més ample que la resta, i que allò no ha estat mai una estació. Ara, pot ser que realment estigués pensat per fer una estació, pero en aquest cas no podem dir que sigui una estació del metro.
Lo de les escales... Mantenc la meva teoria de que les escales eren per poder entrar als túnels, i que els del GMB es van carregar l'accés.
Es una teoria molt bona. De fet, pero on si no s'hauria de poder entrar a uns túnels que no estaven connectats amb cap més, pel simple fet de que no hi havia més túnels a la zona?

Aquesta mena de "replà" que es veu a la foto podia ser un simple mètode per facilitar el subministrament de material als obrers i que, amb el temps, s'hagin convertit en les suposades andanes que ens preocupen des de fa anys.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 9:43

Sembla que s'ha desvetllat el misteri http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... 96#p156196

Però realment van arribar a construir les sortides de les que es parla al text sobre les obres? També apareix al mapa accesos a l'actual avinguda de la Catedral. A les hores, les escales de les que hem parlat diversos cops, podrien haver estat accesos?

Pel que posa en aquest mapa, és de l'Archivo General de la Administración. Ha hagut d'anar a Madrid per trobar la informació.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 30/12/2009 10:10

Al text (que prefereixo no citar directament) s'explica que l'estació actual és el resultat de desplaçar l'estació de "Plaza del Angel" de projecte d'en Falqués uns metres amunt fins coincidir pràcticament amb l'anteriorment projectada de "Beatas" del projecte original (Müller, 1907) per culpa d'unes expropiacions pendentes d'executar a la mateixa plaça de l'Angel.

També diu que no hi havia andanes perquè les dues úniques companyies amb possibilitat de fer servir els túnels, que eren la de tramvies i la del FC de Sarrià, feien servir vehicles amb estribs per pujar-hi. El desnivell que hom hi veu actualment és fruit del rebaix que va haver de fer el Gran Metropolitano de Barcelona quan va acondicionar els túnels una dècada més tard.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 30/12/2009 11:07

Platanito ha escrit:Al text (que prefereixo no citar directament)
És aquest: http://www.granmetro.es/MullerZaragoza.html
Cerqueu la paraula "Beatas" en el text per trobar-ne les referències.

Encara recordo la quantitat de reaccions en contra cada vegada que he defensat que l'estació "Banco" no havia de dir-se així, i que no tenia res a veure amb el Banc (error extès pel llibre d'en Salmeron), sinó que era una estació provinent del projecte original (molt abans de l'existència del "Banco", i construïda pensant en la circulació de tramvies o similars, que era el que hi havia en aquell moment.
M'alegra que la documentació finalment ens doni la raó als que hem defensat aquesta opció com a lògica des d'aquest fòrum (http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... co#p140808). I és que, sortosament, el temps posa cadascú al seu lloc.

L'únic que em resulta trist és com és possible que algú que participava en aquest fòrum, si com s'ha demostrat tenia la informació, ha estat capaç d'amagar-la tant temps despreciant a la resta de persones que treballaven per treure'n l'entrellat. Lamentable, realment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 30/12/2009 11:09

Hi ha gent que és generosa, i altre que no, per molt que ens costi d'entendre, no té més. A més, li haurà divertit molt llegir les teories que anàvem treient.

Apart d'això, no és que en Salmeron extengués perquè si lo de Banco, és que a la mateixa TMB anomenaven d'aquesta manera l'estació, i ell va treure la informació d'ells, així que és fins a cert punt lògic que ho posés al llibre!



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dimecres 30/12/2009 11:18



Parlem amb propietat.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 30/12/2009 11:25

ElDesi1994 ha escrit:Increible... :o
http://www.granmetro.es/EstPlazadelangel.html
Llavors, de Banco res, l'hauriem d'anomenar "Plaza del Ángel".



Respon

Torna a “Història del transport”