


Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 21:06
Entrada Autor: Carlos González » Divendres 10/04/2015 20:26
Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 20/04/2015 22:07
Eyyy, que només havia fet dibuixos de com pot ser les línies de trens de Catalunya quan s'independitzi o en un futur,Renfe451 ha escrit:Quina cosa més rídicula! El que fa la gent per perdre el temps...
Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 10:59
Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 22/04/2015 12:51
Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 16:47
Això és veritat, tens raó perquè es té que estudiar i aclarir com pot ser les línies, si són viables o no, si l'utilitzarà la gent, retirar estacions que no siguin necessàries i fer les que són necessàries, renovarles, etc.fredebcnteatre ha escrit:Jo crec que cal agafar la proposta i analitzar-la en tres punts:
1- Lo imprescindible
2- Lo necessari però no urgent
3- Lo que es pot fer d'una altre forma.
4- Lo que es prescindible o més economic amb un altre tipus de transport.
Al meu parer, estic d'acord que un tren a Andorra la Vella pot ser excessiu, tot i que desconec la demanda en aquest sentit de transport i per tant no puc opinar. No sé quants potencials viatjers hi hauria en un hipotetic tren Andorra la Vella - Barcelona o Barcelona - Andorra la Vella.
Està bé que hi hagi linees d'autobusos que cobreixin un servei similar al tren, però un autobus no pot substituir a un tren, a més de que per carretera no es pot mai garantir horaris ni frecuencies, en canvi pel tren o tren-tram es pot garantir pel fet de que per allà només pasaràn trens o trens tranvia lo qual cal tenir molt en compte.
Lo que està clar es que no es pot ficar tot en un mateix sac.
Cal diferenciar amples de via, recorreguts, linees, frecuencies, ...
Pensar en com vertebrar el territori a nivell transport public i ferroviari es imprescindible.
Ara mateix s'està prioritzant en excés els bus expres i no s'està fent res a nivell ferroviari. Cal equilibrar les coses.
Us imagineu un bus expres Barcelona-Vic i que hi hagi dos o tres trens diaris? això passa pel que sembla a les proximitats de Lleida ciutat. Al menys pel que he pogut cotillejar d'horaris i demés. En canvi segur que hi ha un operador de bus al que se li ha adjudicat recorreguts similars.
S'ha anat destruint infraestructura ferroviaria:
Carrilet Olot-Girona
Linea Sant Adrià-Poble Nou - Est.França
Carrilet Manresa-Berga-Castellar d'en Hug.
Ripoll-Sant Joan de les Abedesses
No podem fer com s'ha fet amb l'AVE a la resta de l'Estat, pero si que cal ser una mica ambiciossos en quan al transport ferroviari d'aqui però també cal fer-ho de forma raonable.
Trobar el punt mig entre la realitat actual i la realitat de les propostes.
Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 22:06
Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 22:19
CAT 1 fins a Martorell????? Pensa que la CAT 1 que està dibuixada és necessari per poder anar a altres parts de Barcelona i que a més pugui tenir bona connexió a altres municipis de Catalunya, desde el meu punt de vistafredebcnteatre ha escrit:
CAT1: Com a molt fins Martorell. La resta no ho veig clar.
CAT2: Res a dir. Tot i que faria una conexio Castelldefels-Gava-Viladecans-Aeroport T1-Aeroport T2-Prat del Llobregat.
CAT3 com a molt ho faria arribar fins Martorell (Martorell-Granollers Canovelles, Molins de Rei-Vic, Hospitalet-Ripoll/La Tour de Carol).
CAT4A: Amposta-Estació de França ho faria acabar
CAT4B: Lleida-Hospitalet o Lleida-Aeroport T1. Tot i que en aquest cas potser faria passar la linea per la via que uneix Montcada bifurcació amb Sant Andreu Comtal i faria arribar CAT4B fins Est.França com estació final.
CAT5: Faria arribar fins Berga. Després en tot cas ja s'estudiarià si s'ha de prolongar fins Andorra o per una altre banda. Caldria redefinir serveis i ampliar algunes vies apartador per fer serveis més directes.
CAT6: Est.França-Lleida o com a molt que arriba a Montcada i Reixac R2 acabant en la tercera via.
CAT7: Com a molt fins Tarragona o Reus. Tot i que jo ho faria arribar només fins Martorell.
La resta ho distribuiria d'una altre forma amb aquesta linea.
CAT8: L'Hospitalet-Palamós
Llavors crear una altre Línea Girona-Palamós-costa.
CAT9: Manresa-Vic-Girona potser allargar fins Cervera o Tarrega.
CAT10: Aquest podria acabar a Aeroport Alguaire
CAT11 té parts bones i d'altres no tant.
CAT11A: Tarragona-L'Aldea Amposta-Gandesa
CAT11B: Alcarrás-Lleida-La Pobla de Segur-Vielha-Banyeres(Tot i que potser fins Pont de Suert i una linea bus Pont de Suert-Vielha).
CAT12: Lleida-La Pobla de Segur fins La Seu d'Urgell. La resta no ho veig clar.
CAT12B: Girona-Olot-Vic hauria de ser al meu parer o potser Ripoll. S'hauria d'estudiar.
Tot i aixi caldria analitzar que es necessari i que no.
Entrada Autor: fredebcnteatre » Dimecres 22/04/2015 22:22
Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 22/04/2015 22:28
Si canviés la destinació de CAT 1 enlloc de Lleida, jo ho faria a Igualada. Però n'estic d'acord amb les dos (Tant com Lleida o Igualada)fredebcnteatre ha escrit:CAT1 com a molt fins Martorell, però crec que caldria que arribi Hospitalet o Molins de Rei.
Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 22/04/2015 22:58
Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.Don Ramón ha escrit:Muy buena reflexión, la comparto plenamente.Ganz ha escrit:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...
És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...
Entrada Autor: oriolp13 » Dimecres 22/04/2015 23:15
Que jo sàpiga, i passo sovint per allà, no hi ha cap adequació de terreny ni túnels fets més amunt de la Pobla, si bé fins a Sort la dificultat de construïr traçat no seria excessiva (només hi ha el congost de Collegats com a part difícil).bigcoaster ha escrit:Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.Don Ramón ha escrit:Muy buena reflexión, la comparto plenamente.Ganz ha escrit:Ara és massa tard per a moltes d'aquestes propostes, en un país on es considera el vehicle privat quasibé com un bé de primera necessitat i no una fortuna ...
És evident que, a Andorra, país pirenaic, més beneficiós hagués estat no construir cap carretera i sí un ferrocarril cremallera, a imatge i semblança del que succeeix a Zermatt, Suïssa . Ara seria una bestiesa, per la naturalesa econòmica del país i per les infraestructures viàries ja construïdes, ni tan sols plantejar-se la construcció d'un ferrocarril de forma lògica (això és : ferrocarril convencional Alp-La Seu d'Urgell-Andorra la Vella i ferrocarril de vía mètrica i cremallera des d'allà fins a Pas de la Casa i Ax-Les-Thermes) .
En allò referent a les rodalies de Lleida : trobo agosarada l'ampliació de la Pobla de Segur a Vielha i poc justificada a nivel de demanda de Lleida a la Seu d'Urgell . No obstant, trobo interessant la connexió amb Solsona, con també la trobaria en una hipotètica ampliació Súria-Cardona-Solsona ... no en va, Solsona és capital de comarca . Potser hi seríem a temps, abans que hi construeixin una autovia gratuïta d'aquestes tan económiques, beneficioses i ecològiques .
Yo lo único que me hace pensar, es eso de tener la línea de La Pobla ahí terminando en medio de la nada, parece como algo muy desaprovechado. Alargarla, por las razones que dices Ganz, no parece ya tener mucho sentido, porque además es muy caro ahí en las montañas. No tengo ahora bien presente como es de rápida esa línea comparado con la carretra, pero me suena que no es malo el trazado, y permite un trayecto razonablemente rápido. Con eso, tal vez una opción podría ser introducir trenes directos Lleida-Balaguer-Tremp-La Pobla (solo esas cuatro paradas), y en La Pobla tener una pequeña terminal de autocares desde donde continuar a La Seu d'Urgell, Andorra, Sort, etc.. La idea tras esto siendo que el tren podría hacer el trayecto hasta La Pobla más rápidamente que el autocar, y que podría absorber la ocupación de varios autocares en un solo tren para esa parte del trayecto, generando un ahorro de recursos que puede ir a tener más conexiones hacia esmentados destinos. Visto que la línea de tren funcionará igualmente, sería cosa de aprovecharla más...
Que en penseu, li veieu futur a aquesta extensió? I sinó, trobarieu útils els serveis tipus Tren Blanc?
Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 22/04/2015 23:28
Jo també hi passo sovint i mai he trobat on està això fet, però si que es veritat que així ho fica a diversos llocs on s'explica la història de la línia. Una estació terminal intermodal al final amb dos o tres busos esperant seria perfecte, i estic segur que la línia aniria a més del 50% d'ocupació en contra d'ara que va a uns nivells depriments. El traçat seria bastant simple excepte al congost de Collegats on s'hi hauria de construir un túnel de menys de 2km. Personalment li veig bastant futur a la línia, tant a l'hivern com a l'estiu per al turisme, i després el tema de busos d'aportació i els busos que podrien continuar des del tren.oriolp13 ha escrit:Que jo sàpiga, i passo sovint per allà, no hi ha cap adequació de terreny ni túnels fets més amunt de la Pobla, si bé fins a Sort la dificultat de construïr traçat no seria excessiva (només hi ha el congost de Collegats com a part difícil).bigcoaster ha escrit: Exacte! Aquesta seria la millor opció per donar-li vida a aquesta línia, i a més ens estalviariem uns quants busos al dia (n'hi ha més dels que us penseu cap a Esterri d'Àneu, Sort, i altres.) Vaig llegir que l'adequació del terreny (és a dir, aplanar la terra, fer parets, ... ) està feta fins a Sort! Només faltaria ficar la via, si no es que s'hi ha de fer algun túnel o pont, ja que desconeixo el traçat fins allà. Si no requerís gaire inversió es podria fer, ja que Sort és un poble mitjà pero que tant a l'hivern com a l'estiu hi ha bastant turisme. He de recordar que Port-Ainé està a tan sols 15-20 minuts en autobus des de Sort, que ja existeix actualment. Per això es podria combinar amb paquets com el Tren Blanc a la R3 i els autobusos cap a Esterri, i perquè no, fins a Baqueira Beret, que està a 40 minuts de Sort.
Que en penseu, li veieu futur a aquesta extensió? I sinó, trobarieu útils els serveis tipus Tren Blanc?
La idea sembla bona però, creant una estació intermodal per a continuar més amunt, utilitzant autobusos d'aportació.
Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:45
Entrada Autor: albert28 » Dijous 21/05/2015 20:51
En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!!![]()
![]()
Entrada Autor: fredebcnteatre » Dijous 21/05/2015 20:55
El fet es evident:albert28 ha escrit:En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!!![]()
![]()
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:58
Ja, i això és un problema perquè els Rodalies de Catalunya d'ara, estàn mal fetes les línies i també lo que ve a ser els horaris, jo per això estic molt d'acord amb aquest fòrum de "Volem FGC a tot Catalunya". Però d'aquesta proposta n'hi ha un problema per mí, com seria el Rodalies de Barcelona??albert28 ha escrit:En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!!![]()
![]()
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
Entrada Autor: Carlos González » Dijous 21/05/2015 20:59
La RENFE, es a dir ADIF ho controla l'Estat (diria jo, no n'estic segurfredebcnteatre ha escrit:El fet es evident:albert28 ha escrit:En tot cas ha sigut d'ADIF la culpa i qualsevol companyia que estigui sota la xarxa d'Adif no hagués pogut circular tampoc (el mateix conseller ho ha dit en dorecte a la TV).Carlos González ha escrit:RENFE és un desastre, n'hi ha hagut problemes amb els combois dels trens, matí de problemes i retards, i a més, els Rodalies de Catalunya són els pitjors de l'Estat Espanyol. Que es millori ja, el sistema ferroviari de Catalunya d'una vegada per totes!!!!!![]()
![]()
Com a molt a Renfe se li pot reclamar el tema dels trens (i diria que res més, i avui Renfe ha sigut víctima com tots nosaltres). La resta si és INFRAESTRUCTURA ésd'ADIF. Una gran millora seria inversió en la infraestructura.
- ADIF es la infrastructura que ha fallat.
Qui gestiona la informació al usuari i l'atenció al usuari i la alternativa a la incidencia? RENFE o Generalitat. Per tant aqui tothom té part de responsabilitat al caos.
Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 21/05/2015 21:20
Anem a pams... veig que t'estàs confonent, i molt.Carlos González ha escrit:La RENFE, es a dir ADIF ho controla l'Estat (diria jo, no n'estic segur![]()
)
Entrada Autor: victorcasta » Dijous 21/05/2015 21:59
Entrada Autor: albert28 » Dijous 21/05/2015 22:54
Que tinguin CIF diferents però són de l'estat és clar, però diguem les coses pel seu nom qui té la seva part de responsabilitat.victorcasta ha escrit:Aquí més d'un et qüestionarà que siguin dues empreses independents. Jo diria que en l'únic que són independents és en el CIF.
Torna a “Propostes ferroviàries”