Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Re: Inauguració primer tram L9

Entrada Autor: davida » Divendres 11/12/2009 13:01

Mira que cutrement esta retallat Santa Rosa a la web de TMB

Imatge



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 11/12/2009 13:36

allà m'ha semblat que no es veia, no?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 11/12/2009 13:37

He fet aquesta cronologia de la L9.

Està incompleta (falta del setembre de 2006 al 2009), i algunes coses pel mig, pero és més que res XD
* 1997: El projecte de la L9 apareix per primer cop al Pla director d'infraestructures (PDI).
* 2003: Inici de les obres a Badalona amb un cost inicial previst de 1.947 milions d'euros. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2004 i totalment el 2007.
* 2004: El pressupost ascendeix a 3.000 milions. Previsió d'inauguració parcialment (tram IV) el 2006.
* 2005 - 24 de gener: Es fa públic l'estudi informatiu del perllongament de la Línia 2 des de Sant Antoni a Fira 2 - Pedrosa, un projecte que possibilitaria l'enllaç a dues estacions amb els dos ramals de la línia 9.
* 2005 - 27 de gener: Esfondrament del Carmel que col·lapsa un túnel en les obres d'ampliació de la Línia 5 del metro de Barcelona al seu pas pel barri del Carmel. Apareix un gran esvoranc en superfície, de 35 metres de profunditat, que s'empassa un garatge sencer i s'han de desallotjar més de 1000 persones, sense cap víctima, i enderrocar un altre edifici.
* 2005 - abril: Joaquim Nadal, Conseller de Política Territorial i Obres Públiques advertia que la revisió de tots els túnels en construcció del metro de Barcelona després de l'esfondrament del Carmel comportaria "un endarreriment encara no computable" al conjunt de la Línia 9.
* 2005 - abril: La Cambra de Comerç de Barcelona estimava que el primer tram s'estrenaria a finals del 2007 (tram IV) i la resta entre el 2012 i 2013.
* 2005 - juliol: Comencen les obres a la Zona Franca.
* 2005 - agost: Comencen les obres a l'alçada de l'Hospital de Sant Pau.
* 2005 - setembre: La Generalitat aprovava la connexió del tram finals de la L9 amb la prolongació de la L2, fent arribar la línia 2 des de l'estació de Fira 2 - Pedrosa fins a l'aeroport a través del túnel de la línia 9.
* 2005 - setembre: La tuneladora de Santa Coloma arribava al pou de bifuració del Besòs des d'on seria desmuntada i extreta.
* 2005 - novembre: Aturada de les obres a Sant Andreu pel perill de topar amb els fonaments d'uns habitatges del barri i que van obligar a iniciar estudis per determinar la millor solució. A finals de mes encara estava la tuneladora aturada.
* 2005 - novembre: Joaquim Nadal afirmava que la LAV tindria una estació a l'aeroport del Prat, cosa que implicava canvis en el traçat de la L9. Així es va evitar passar per una zona densament poblada sobre terreny poc estable i la possibilitat de dotar d'un millor servei a l'aeroport, amb enllaços amb el tren convencional i d'alta velocitat. Les previsions de posada en funcionament es van traslladar pel tram IV al 2008 i el 2012 la resta.
* 2005 - desembre: Hi havia una quinzena d'estacions en obres
* 2006:
o Talls de trànsit durant sis mesos al polígon Mas Pedrosa per reforçar el terreny abans que la tuneladora excavés el túnel entre Fira 2 i l'aeroport del Prat.
o Una tercera tuneladora comença l'excavació del túnel entre Fira 2 i Parc logístic, un dels més complicats pel terreny de sorres, graves i llims amb molta aigua.
o GISA treu a concurs trenta-un estudis geològics del tram central per conèixer més informació i fins que aquests no estiguessin acabats no començarien les obren en aquest tram.
o A mitjans d'any hi ha vint-i-una estacions en construcció.
* 2006 - març: Nou ensurt pel desplom, sobre una via de la Línia 1, de dues tornes pels treballs de demolició d'una part de l'antic vestíbul. Sense ferits.
* 2006 - setembre: La Generalitat de Catalunya anuncia que atorga la prestació del servei del tram IV a l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT). La gestió de les infraestructures a càrrec de l'ens de la mateixa Generalitat, Infraestrucutres Ferroviàries de Catalunya (Ifercat). Per la seva banda l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aportaria el material rodant necessari.
* 2009 - 13 de desembre: Inauguració i posada en marxa del primer tram a la ciutat de Santa Coloma de Gramenet, entre Can Zam i Can Peixauet, exceptuant Santa Rosa que no està finalitzada.
A partir de:
Anuari territorial de Catalunya 2005.
Anuari territorial de Catalunya 2006.
Alguna notícia dels diaris.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/12/2009 13:43

:plas

I d'aquí, directament a la wiki! ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Divendres 11/12/2009 14:07

I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 11/12/2009 14:09

Exacte, encara no apareix a la seccio "Vull anar":

http://www.tmb.cat/vullanar/ca_ES/resul ... =4590350.0
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 15/12/2009 10:45, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/12/2009 14:19

Vilarrubla ha escrit:He fet aquesta cronologia de la L9.

...
A partir de:
Anuari territorial de Catalunya 2005.
Anuari territorial de Catalunya 2006.
Alguna notícia dels diaris.
Molt ben treballat, wiki, wiki!!! :anim



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 11/12/2009 14:27

Busman ha escrit:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.



sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 11/12/2009 14:38

Vilarrubla:

Se podría añadir a esa cronología,que la "primera piedra" (o sea,el señor Mas con casco subido a una excavadora para hacerse la foto) fué el 22 de Junio de 2002.

O sea,que del inicio de obras de "atrezzo" al inicio de obras "real" (según tu cronología) medió como mínimo !medio año!.

! Que país !



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 11/12/2009 14:48

Plànol de TMB. El de l'ATM canviarà i serà una mica diferent a l'actual i serà molt més clar i no tant atapeït.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 11/12/2009 15:20

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 1&idioma=C


11/12/2009 TMB, a punt per a l’estrena de la línia 9

L’empresa ha rebut avui formalment la infraestructura del tram de Santa Coloma de Gramenet, que s’obre al públic diumenge

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha completat els preparatius per a la posada en servei comercial del primer tram de la línia 9 de metro, diumenge vinent a la tarda, entre les estacions de Can Zam i Can Peixauet, al terme municipal de Santa Coloma de Gramenet. L’operador públic metropolità assumeix així el repte de fer possible el primer metro automàtic a l’Estat espanyol i de convertir una de les fites tecnològiques més importants del país en una eina per a la millora de la qualitatde vida dels ciutadans de Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Com a culminació d’un període de proves de prop d’un any –temps habitual de posada a punt de les línies de metro automàtiques arreu del món–, les últimes setmanes s’ha intensificat la posada a punt dels diferents sistemes i la formació del personal que faran possible la gestió quotidiana de la nova línia, de manera integrada amb el conjunt de la xarxa de metro. Recordem que TMB, com a operador de l’Entitat Metropolitana del Transport, no sols és l’encarregat de prestar el servei de metro a la línia 9, sinó que també assumeix les activitats d’administració i conservació de les seves principals infraestructures, per encàrrec de l’ens propietari, Ifercat, així com la funció d’inspecció de les altres infraestructures adjudicades a concessionaris.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Divendres 11/12/2009 15:21

victorcasta ha escrit:
Busman ha escrit:I quin problema té Santa Rosa que fa que no es pugui inaugurar fins el 2011?
Calia enderrocar edificis per a poder construir l'estació i hi va haver problemes amb les expropiacions, que es van allargar.
Aps! Merci per la info, no ho sabia.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Divendres 11/12/2009 16:13

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Bien sabe Dios que yo esos 3.500 M€ me los habría gastado en muchísimos menos kilómetros, pero tremendamente más relevantes como hubiese supuesto el hacer algo intersante bajo Diagonal y Gran Vía.
...
De momento ya van por 6.500 millones de euros y faltan 4-5 años para terminar la línea...
:x :x


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 11/12/2009 16:34

Ja han posat la L9 com una línia de metro més. http://www.tmb.cat/ca_ES/barcelona/mout ... lanols.jsp


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Divendres 11/12/2009 16:35

victorcasta ha escrit:Plànol de TMB. El de l'ATM canviarà i serà una mica diferent a l'actual i serà molt més clar i no tant atapeït.
On puc veure el nou mapa ATM?
:D


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 11/12/2009 18:36

Guigui ha escrit::plas

I d'aquí, directament a la wiki! ;)
metring ha escrit:
Molt ben treballat, wiki, wiki!!! :anim
Fet!
sergi ha escrit:Vilarrubla:

Se podría añadir a esa cronología,que la "primera piedra" (o sea,el señor Mas con casco subido a una excavadora para hacerse la foto) fué el 22 de Junio de 2002.

O sea,que del inicio de obras de "atrezzo" al inicio de obras "real" (según tu cronología) medió como mínimo !medio año!.

! Que país !
Que típic XD


El que trobo dolç a tu t'amargue.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 11/12/2009 19:26

"On puc veure el nou mapa ATM?"

http://img690.imageshack.us/i/mapametro2010.jpg/

( Obsérvese como los tramos en construcción paracen en gris muy flojito "



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 11/12/2009 19:40

La meua padrina (àvia al dialecte central :) ), m'ha dit que ha escoltat per la ràdio, que Diumenge al Matí, deixaràn anar pels túnels a la gent per veure-ho per dins, ja que no circularà cap tren.

Ara dic jo, no es que no me la cregui, peró algú sap si es cert o no?


El metro de Barcelona amb motoristes!

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Divendres 11/12/2009 19:47

Miquel ha escrit:La meua padrina (àvia al dialecte central :) ), m'ha dit que ha escoltat per la ràdio, que Diumenge al Matí, deixaràn anar pels túnels a la gent per veure-ho per dins, ja que no circularà cap tren.

Ara dic jo, no es que no me la cregui, peró algú sap si es cert o no?
Diumenge al matí es farà la visita dels mitjans de comunicació, i posteriorment el president Montilla farà la inauguració (10:50h del matí).
Despres es faran els parlaments, la festa, i bastants hores després (15:00h) s'obrirà al públic.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/12/2009 19:58

Clar, no fos cas que els nostres delicats i sublims polítics s'haguessin de barrejar amb la patuleia bruta i encomanadissa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”