Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
express
N4
N4
Entrades: 55

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: express » Diumenge 29/03/2009 20:20

Això que li passa a aquesta professora ens passa gairebè a tothom. Ningu esta content de lo que tenim. Els horaris, en el conjunt general de Catalunya, estan molt, però que molt justos. Hi han moltes linies que necessiten moltissimes reformes (ja sigui d'infraestructura o de transport) i es necessita una gran remodelacio en general. Jo moltes vegades m'he tingut d'esperar 2 hores a l'estació, sortint de treballar a les 20h i el tren sortint a les 22h. Si que podria anar amb el cotxe, però es molt més economic anar amb el tren. Pero bueno... diuen que la paciencia es la mare de la ciencia. Son massa coses les que tenen que modificar i tardaran molt de temps en que tot estigui al seu lloc.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 29/03/2009 20:52

Això de convertir la línia en TrenTram no ho acabo de veure clar. Crec que en cas de fer-se, s'hauria de fer compatible amb el tren normal.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Diumenge 29/03/2009 21:18

Quan s'hagi millorat el tram de Calaf a Manresa i es pugui reduir la durada general de tot el trajecte (l'Hospitalet-Lleida), aquesta línia pot ser competitiva. Caldria que deixéssim de pensar exclusivament en els usuaris que es mouen a l'interior d'una determinada àrea "comarcal" -com ara és la dels voltants de Lleida-. Tinguem en compte que hi ha persones de Cervera -o d'aquestes rodalies- que estudien o treballen a Manresa, o a Terrassa, Sabadell, Cerdanyola... (o viceversa). D'altra banda, quan un usuari de Cervera o de Tàrrega pugui comprovar que -per Manresa- pot arribar a Barcelona en poc més d'una hora i mitja, no anirà a Lleida a agafar un Avant, de la mateixa manera que tampoc jo -des de Terrassa- no aniré a Barcelona a agafar un Avant (45 m. de Terrassa a Barcelona, 75 m. de Barcelona a Lleida, més els minuts d'espera o de transbord) si -com espero- puc arribar-me a Lleida via Manresa -sense transbords- amb poc més de dues hores.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/03/2009 21:48

Jordi Freixas ha escrit:Això de convertir la línia en TrenTram no ho acabo de veure clar. Crec que en cas de fer-se, s'hauria de fer compatible amb el tren normal.
Això del tren-tram és una idea fashion d'algú que, òbviament, no el farà servir mai. Perquè si mai pensés en utilitzar-lo, s'empescaria solucions molt més adients que no pas pretendre cobrir poblacions mitjanes amb una cosa que després poden vendre com a "metro" (paraula de moda en la venda electoral de comunicacions ferroviàries).

Tan fàcil que seria habilitar la línia actual per a altes prestacions, i organitzar el trànsit local a partir de les estacions existents sobre la base d'una xarxa d'autobusos ben connectada i acompassada amb els horaris del ferrocarril!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 29/03/2009 22:59

Guigui ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Això de convertir la línia en TrenTram no ho acabo de veure clar. Crec que en cas de fer-se, s'hauria de fer compatible amb el tren normal.
Això del tren-tram és una idea fashion d'algú que, òbviament, no el farà servir mai. Perquè si mai pensés en utilitzar-lo, s'empescaria solucions molt més adients que no pas pretendre cobrir poblacions mitjanes amb una cosa que després poden vendre com a "metro" (paraula de moda en la venda electoral de comunicacions ferroviàries)
Doncs sembla que a Karlsruhe no els hi va tan malament amb el tren-tram. Fa força anys que en tenen, i unes quantes ciutats n'estan copiant el model. Per a fer trajectes Lleida - Cervera, Cervera - Manresa o Lleida - Manresa, serà millor anar a través de l'ETF, quedant aquesta línia amb mobilitat de caràcter local.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 30/03/2009 1:44

En cas de fer-se el TrenTram, s'hauria de poguer alternar a la mateixa via, amb el tren normal.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/03/2009 10:25

victorcasta ha escrit:Doncs sembla que a Karlsruhe no els hi va tan malament amb el tren-tram. Fa força anys que en tenen, i unes quantes ciutats n'estan copiant el model.
Però, realment el fan servir per a entrar i sortir de tot un seguit de poblacions, perdent molts minuts pel nucli urbà, o circulen per una trama bàsicament urbana amb alguns intervals a camp obert que permetin circular més de pressa?

Un tren-tram pot ser una bona solució per a trajectes bàsicament urbans o per a circulacions en tramvia exclusivament a les capçaleres de la línia, però de cap manera com a servei de rodalia que cobreixi vàries poblacions amb circulació urbana en cadascuna i llargs intervals oberts entremig.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 30/03/2009 14:56

Pe Jorba ha escrit:Quan s'hagi millorat el tram de Calaf a Manresa i es pugui reduir la durada general de tot el trajecte (l'Hospitalet-Lleida), aquesta línia pot ser competitiva. Caldria que deixéssim de pensar exclusivament en els usuaris que es mouen a l'interior d'una determinada àrea "comarcal" -com ara és la dels voltants de Lleida-. Tinguem en compte que hi ha persones de Cervera -o d'aquestes rodalies- que estudien o treballen a Manresa, o a Terrassa, Sabadell, Cerdanyola... (o viceversa). D'altra banda, quan un usuari de Cervera o de Tàrrega pugui comprovar que -per Manresa- pot arribar a Barcelona en poc més d'una hora i mitja, no anirà a Lleida a agafar un Avant, de la mateixa manera que tampoc jo -des de Terrassa- no aniré a Barcelona a agafar un Avant (45 m. de Terrassa a Barcelona, 75 m. de Barcelona a Lleida, més els minuts d'espera o de transbord) si -com espero- puc arribar-me a Lleida via Manresa -sense transbords- amb poc més de dues hores.
La gent de Cervera va a Barcelona amb l'Alsina Graells o en cotxe. Pensa que hi han 100 kilòmetres únicament.

A part d'acabar el Manresa-Calaf, el tren hauria de tenir sols parades a Sabadell i Terrassa, que són les dues ciutats importants. El que passa és que Renfe l'utilitza com a Rodalies al nucli de Barcelona i això fa perdre molt i molt de temps. I si diuen que hi ha saturació és tan simple com que surti de Sants davant del rodalies, a l'estil d'FGC amb els S1/2 i els L6. Amb això i la renovació, així com l'adequació d'horaris al temps real que poden anar amb la renovació, faria escurçar el trajecte gairebé una hora, equiparant-lo a l'autobús.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dilluns 06/04/2009 15:08

Des del 15 d'abril fins al 16 de novembre es farà transbordament per carretera entre les estacions de Manresa i Calaf per obres de renovació de via.

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 90003995D7



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 06/04/2009 15:16

Caldrà veure aquesta renovació.

Per cert, Bobadilla-Algesires renovant-se via i amb personal de circulació en pràctiques. Personal jove de circulació d'ADIF manegant enclavaments mecànics!!!!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 06/04/2009 20:29

Esperem que es compleixin els terminis i que, tal com havíem dit amb anterioritat, la millora de la infraestructura serveixi per alguna cosa. (És trist d'haver d'expressar aquests desigs. Però, atenent la manera surrealista de ser i de funcionar de l'operadora en qüestió, no és descartable que les "millores" no es tradueixin en millores del servei.)



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 07/04/2009 19:00

Entre les 22.00 hores del 15 d’abril i les 09.00 del 16 de novembre

Servei alternatiu per carretera en el trajecte Calaf – Manresa per obres de millora de la infraestructura ferroviària

Entre les 22.00 hores del 15 d’abril i les 09.00 del 16 de novembre, Renfe ha programat un servei alternatiu per carretera en el trajecte Calaf – Manresa, a causa de l’execució dels treballs de millora que el Ministerio de Fomento està realitzant en aquest tram.

Amb la finalitat de garantir la mobilitat dels viatgers, Renfe facilitarà un servei alternatiu per carretera als viatgers de Calaf, Seguers - St. Pere Sallavinera, Rajadell i Manresa. En els trajectes Lleida – Calaf i Barcelona – Manresa es prestarà el servei ferroviari habitual.


Informació de servei / Información de servicio



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimarts 07/04/2009 21:13

Acabo de llegir a REGIÓ7 l'article titulat "Renfe tallarà la línia de Manresa a Calaf durant 7 mesos el 15 d'abril." (Estirada d'orelles: no és la "línia"; és el "tram".) Segons l'article -bevent en les fonts "oficials"- "Les obres (...) consistiran a realitzar una renovació total de la via, millorar el drenatge de la superfície sobre la qual està instal.lada i també les instal.lacions d'electrificació, i reforçar ponts plataformes i altres estructures existents. (...) Fins ara, entre Manresa i Calaf s'han anat realitzant treballs previs com ara la neteja de la vegetació del costat de la via, la instal.lació de tanques per als desmunts i les trinxeres del traçat i el transport i distribució en diferents punts de la línia de les travesseres de formigó que s'aniran col.locant en substitució de les de fusta. (...) Es preveu fer pràcticament nova tota la línia. També s'intervindrà a les estacions amb l'objectiu de fer que les andanes se situïn al mateix nivell que l'entrada als vagons..."

Jo em pregunto: Algú pot endevinar en quins vagons es pot estar pensant?

(...)"A més, a Calaf -segueix REGIÓ7- és previst construir una quarta via, un pas inferior per a vianants i habilitar un aparcament."

Han pensat que una "quarta via" pot contribuir a escurçar el temps del trajecte?

No sé, no sé... Quin és en realitat l'objectiu final de la millora d'aquest tram concret (que sembla que, de moment, queda al marge -o no?- de la conversió en zona de tram(via)?

(I, posat a aterrar a la realitat més immediata dels propers "dia a dia", em faig una altra pregunta: ¿Se seguiran utilitzant les 440R per arribar fins a Manresa durant el període d'obres?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 07/04/2009 22:08

Pe Jorba ha escrit:No sé, no sé... Quin és en realitat l'objectiu final de la millora d'aquest tram concret (que sembla que, de moment, queda al marge -o no?- de la conversió en zona de tram(via)?
El tema és que l'actual renovació la duu a terme Renfomentadif, mentre que les elucubracions sobre tren-tram van a càrrec de la Generalitat. I com que uns i altres no es posen d'acord (per bé o per malament), cadascú tira pel seu cantó, com si el traspàs de competències o la intermodalitat no existissin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 955
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 09/04/2009 18:47

És fàcil suposar que al tram entre Barcelona/Manresa, ja no es farà amb 440-R/470 que habitualment feien el servei fins a Lleida. Ara ho faran les 447.

Salutacions. >:(



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 09/04/2009 19:21

Quan han circut 470's per la línia de Manresa?



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dijous 09/04/2009 19:24

Amb les 440. Sempre les 440 i 470 circulen a la línia de Lleida per Manresa des de fa un bon temps.
Tractant-se d'un servei que gestiona Mitjana Distància per part de renfe, és fàcil suposar que seguirà el mateix material que fins ara ha circulat, a no ser que la gestió del servei passi a càrreg de rodalies o els vagi bé ficar 447 mitjançant tracte amb MD.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dijous 09/04/2009 21:01

Però les 470 no són gens habituals a la línia. Per desgràcia.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 09/04/2009 22:06

Alguna vegada l'he agafat i ho corroboro; per desgracia, no era una 470 ;_(



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 15/04/2009 14:30

Tot a punt? Encara avui a la tarda podríem arribar-nos a Lleida, des de Barcelona (o Terrassa...), circulant damunt les travesses de fusta del tram Manresa-Calaf. I em segueixo preguntant per a què ha de servir la inversió milionària en aquest tram (juntament amb la que s'havia fet, anteriorment, entre Calaf i Cervera, i , més anteriorment encara, entre Cervera i Lleida.) Tindrem tota una infraestructura en condicions. En condicions per a què?



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”