Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Vots totals: 166
Jordi Freixas

Re: Seguiment de les obres de la L9

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 14/12/2009 20:30

Tinc un dubte tonto: no acabo d'entendre la distribució de vies al voltant de per on passa el metro al llarg del tros de línia (en el vídeo d'en/na BCN2008 s'entén); té a veure amb que la via contraria es troba sobreposada en el nivell superior, o és que aquet tram l'han fet en via única? Un altre dubte seria... és possible que tinguis trams de via doble circulant per la dreta, i d'altres circulant per l'esquerra?



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 14/12/2009 20:36

Jordi Freixas ha escrit:Tinc un dubte tonto: no acabo d'entendre la distribució de vies al voltant de per on passa el metro al llarg del tros de línia; té a veure amb que la via contraria es troba sobreposada en el nivell superior, o és que aquet tram l'han fet en via única? Un altre dubte seria... és possible que tinguis trams de via doble circulant per la dreta, i d'altres circulant per l'esquerra?
Quan surts de Can Peixauet (al nivell superior), has de fer tot el tram fins després de Santa Rosa per poder baixar al nivell inferior. Llavors hi ha un llarg tram on hi han dues vies (la general i la que s'incorpora) en paral·lel, i s'ajunten just abans de Fondo.
Després, entre Fondo i Església Major, hi ha un altre tram on s'incorpora una altra via desde la part superior, i torna a haber-hi doble via en un tram.
Finalment, entre Singuerlín i Can Zam, la via superior baixa de nivell, i les dues vies s'ajunten. Llavors hi ha una doble diagonal en forma de X, i llavors s'entra a Can Zam.

Edito: Un altre video:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/W8-RI6NPlDM&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/W8-RI6NPlDM&hl=es_ES&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
BCN2008 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/12/2009 20:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/12/2009 20:39

Algú ha dit per algun lloc el temps de trajecte.

Vist per un video de youtube, sense talls, i tota la línia completa. Peró només de Can Peixauet a Can Zam

Can Peixauet -> Fondo = 3 min, 9 segons.
Fondo -> Església Major = 1 min, 7 segons
Església Major -> Singuerlín = 1 min, 11 segons.
Singuerlín -> Can Zam = 1 min, 37 segons.

El temps en moviment del tren son 7 minuts i 4 segons, peró amb el temps de parada, dura 8 minuts, 27 segons.

Recordo que ho he extret d'un video i que el trajecte era Can Peixauet a Can Zam.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 14/12/2009 20:43

iluro ha escrit:Hola, Jo la vaig "inaugurar" ahir a la tarda:

Em va agradar:

L' organització del fluxe de pasagers que entran i surten dels ascensors cap les andanes.
El planol de la xarxa a les andanes (amb linies en construcció)
L' Amplada de les andanes, les esperava mes estretes.
La quantitat de Friquis fent fotos i filmant
La finestra del davant. Fantàstica !!!! Implantació d' un tren automatic a caja linia JA !!!
L' Estació fantasma !!!!

Pot millorar:

La martxa dels trens, despres de tantes proves, hauria d' anar mes suau.
La "decoracio" de les andanes, tot blanc, queda una mica soso.
Ja hi som 2 :D .

Però les andanes blanques m'agraden, dónen lluminositat.

A mí també m'han agradat molt els vestíbuls d'accés a les andanes amb els ascensors. Espectacular la pujada/baixada amb ells, tots de vidre.

Completament cert això de la marxa dels trens, hi han massa canvis de velocitat sobtats, però s'agraeix la rapidesa del viatge. Acceleren ràpidament, cosa que fà més ràpids els temps de viatge.

Però, no us heu fixat en el plànol de la zona que hi ha a les estacions, en la secció que indica els busos de la zona? Només surten els busos TMB !!!!!! :cop A estacions com Can Zam segons el mapa els busos més propers són l'11 i el 40 (a l'altra banda del Besòs!). S'han d'incloure els busos de l'EMT a tots els plànols, això ja s'hauría de tenir clar... :nono

Però en general, molt bona impressió el día inaugural, i molt bona nota a la infraestructura. :plas :ok


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 864
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 14/12/2009 20:45

Bones preguntes, jo també hi vist cosas rares.
Suposo que de aquí uns dies i pasada la novetat podrem anar veient com funciona el sistema, i fer un esquema de las vías, doncs ahir amb la quantitat de gent que hi havia, no es podía veure gran cosa.

A mi lo que m'ha sorprès es la gran amplada del tunel.

També m'ha donat la sensació que en alguns trams va molt depresa i corre mes que el las línias convencionals.

Mes preguntas:
¿Quans trens funcionan al carrusel? Amb las mámpara no es veu.
¿Que son las petitas edificacions que hi ha dins del tunel?
¿Modificará Tusgsal la xarxa de Santa Coloma?
foronda 141 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 14/12/2009 20:53, en total s’ha editat 1 vegada.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 14/12/2009 20:51

foronda 141 ha escrit:fer un esquema de las vías, doncs ahir amb la quantitat de gent que hi havia, no es podía veure gran cosa.
http://www.ifercat.net/pfw_files/cma/pr ... %A7ats.jpg
A sota hi ha un esquema de vies bastant bo. L'únic error que hi ha es la diagonal entre la via que s'incorpora després de fondo i la via general, que en la realitat no existeix.
foronda 141 ha escrit:m'agradaría saber que son las petitas edificacions que hi han junt a las vies al tunel.
Hi ha de tot, escales de comunicació entre els dos pisos, cambres vàries...



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/12/2009 20:58

Jo he fet aquest plànol. Que crec que es el que hi ha.
Imatge


El metro de Barcelona amb motoristes!

calimandri
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: calimandri » Dilluns 14/12/2009 21:17

¿Quans trens funcionan al carrusel? Amb las mámpara no es veu.

El carrusel es de tres trenes, por que un cuarto relentizaria mucho el carrusel, por que el que esta en fondo via2 tiene que esperar que el tren de can peixauet haga el cambio de nivel por la rampa.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 14/12/2009 21:31

foronda 141 ha escrit: ¿Quans trens funcionan al carrusel? Amb las mámpara no es veu.
¿Que son las petitas edificacions que hi ha dins del tunel?
Funcionen 3 trens. Són escales d'emergència de connexió entre nivells; cambres tècniques aillades al túnel no n'hi ha, només enganxades a les estacions, a continuació de les andanes.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 864
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dilluns 14/12/2009 21:39

Gracies per els planells i las vostres respostas.

Una pregunta mes:
¿La cotxera de Can Zam, funciona encara que sigui parcialment?



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 14/12/2009 21:47

foronda 141 ha escrit:Gracies per els planells i las vostres respostas.

Una pregunta mes:
¿La cotxera de Can Zam, funciona encara que sigui parcialment?
Funciona totalment, incloses les vies de cotxera automàtica.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 14/12/2009 21:57

Holaa;
¿Algú sap si el túnel estarà permanentment il·luminat, o només va ser ahir per tal de que els curiossos veigem el recorregut? :D

Gràciess



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 14/12/2009 21:59

Javi M ha escrit:Holaa;
¿Algú sap si el túnel estarà permanentment il·luminat, o només va ser ahir per tal de que els curiossos veigem el recorregut? :D

Gràciess
No ho sé, però jo crec que ho deixaran encès per evitar claustrofòbies o nervis entre la gent que pateix amb un tren que va sol. Que almenys puguin veure la via.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 14/12/2009 23:36

Algú s'ha cagat en una cantonada de l'estació de Singuerlin recentment inaugurada, ho acabo de veure al Youtube, és un video fastigós... aviso :(




BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 14/12/2009 23:37

uriol108 ha escrit:Algú s'ha cagat en una cantonada de l'estació de Singuerlin recentment inaugurada, ho acabo de veure al Youtube, és un video fastigós... aviso :(
Mira la data del video: 12 de diciembre de 2008
Es de fa un any. A més, està fet a les escales de servei que baixen al nivell més profund del pou, escales inaccesibles per als passatgers.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/12/2009 23:41

Sí, els operaris, no es pot dir que siguin els exemplars més pulcres de l'espècie humana. No tirar la cadena i deixar la sopeta al vàter forma part del seu repertori habitual.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dilluns 14/12/2009 23:43

Perdoneu no m'havia fixat en l'any... quina badada, ara ho he vist... perdoneu :oops:



Avatar de l’usuari
rogermelcior
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona
Contacta:

Entrada Autor: rogermelcior » Dimarts 15/12/2009 0:27

Lluita1714 ha escrit:
Javi M ha escrit:Holaa;
¿Algú sap si el túnel estarà permanentment il·luminat, o només va ser ahir per tal de que els curiossos veigem el recorregut? :D

Gràciess
No ho sé, però jo crec que ho deixaran encès per evitar claustrofòbies o nervis entre la gent que pateix amb un tren que va sol. Que almenys puguin veure la via.
Avui també estava plenament il·luminat ;)



Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dimarts 15/12/2009 3:09

uriol108 ha escrit:Algú s'ha cagat en una cantonada de l'estació de Singuerlin recentment inaugurada, ho acabo de veure al Youtube, és un video fastigós... aviso :(

És un vídeo antic, però quin fàstic. ECS!!
:nono :nono


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 15/12/2009 10:12

BCN2008 ha escrit:
uriol108 ha escrit:Algú s'ha cagat en una cantonada de l'estació de Singuerlin
Es de fa un any. A més, està fet a les escales de servei que baixen al nivell més profund del pou, escales inaccesibles per als passatgers.
A les cotxeres de Can Zam, la gent pixava als llocs més discrets perquè no hi va haver lavabo fins ben avançada l'obra.

Per cert, les cotxeres de Can Zam són el primer punt de la L9 que va entrar en servei.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”