Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà (i més enllà)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
6%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
2
6%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
4
11%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
6%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
9%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
6
17%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
6%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
3
9%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
11%
S) altres opcions (detallar la resposta)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 28/11/2013 0:38

Aquí teniu les fotos que li he fet a l'AVE Toulouse-Barcelona de proves d'avui, sortint puntualment de l'estació de Matabiau. Perdoneu la mala qualitat de les imatges, m'estava congelant a -1ºC...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3373
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 28/11/2013 8:55

trensmat ha escrit:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 28/11/2013 9:35

genissimon ha escrit:
trensmat ha escrit:El TGV Madrid - Marsella no hace parada en Zaragoza Delicias, Lleida Pirineus y Camp de Tarragona que opinais de este asunto por mi parte una canallada.
Crec que aquests trens per la durada total del trajecte pocs viatgers captaran d'origen a destí i que la seva rendibilitat passa per les combinacions de trajectes intermedis. «Políticament» interessa un tren Madrid-França, perquè no «convé» que només Barcelona estigui connectada directament amb França, però comercialment no s'entén que no tingui parada a Zaragoza, Lleida i enmig del Camp de Tarragona.

Salut !!
Yo pienso que este TGV deberia de hacer parada en estas estaciones sobre todo en el Camp de Tarragona siendo que tener una conexión entre Tarragona y Marsella dos ciudades importantes del arco mediterraneo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23530
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 28/11/2013 10:57

Ahir cap a les 21:45, vaig veure un TGV de dos pisos a una via del túnel Sants en sentit S Andreu Arenal.



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 28/11/2013 11:02

La imatge de Twitter de Renfe es el Túnnel de Pertús ? (ho desconec) si es així, aquesta foto està presa desde la banda francesa, no ?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23812
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2013 9:35

Decepció a Catalunya Nord per les 'freqüències escasses' i els 'horaris ingrats' de TGV entre Perpinyà i Barcelona

Consideren que el preu també serà un element dissuasiu per fer de la nova línia un factor de cohesió entre les dues capitals catalanes

http://www.vilaweb.cat/noticia/4158979/ ... elona.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 29/11/2013 9:55

El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23812
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2013 10:02

davida ha escrit:Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.
Ah, genial! Suprimeixen un tren per a la gent que el fa servir de debò, perquè uns infatuats es puguin fer la foto?

Si volen ser útils, que es posin a treballar com a personal d'a bord. Sort que no hi haurà la que serveix un "relasin cup of café con leche".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23530
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 29/11/2013 10:19

Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?



davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 29/11/2013 12:40

metring ha escrit:Algú més ha aconseguit bitllets per al primer dia?
Jo tinc bilets pel primer AVE que circulara comercialment per França que sera Marseilla - Barcelona, pero que quedare a Figueres, i al primer Avant amb material TGV Figueres Vilafant - Barcelona, que sera en primer TGV en servei comercial a Barcelona.
El primer comprat www.voyages-sncf.com i el segon a www.renfe.es



Avatar de l’usuari
vermer3
N6
N6
Entrades: 301
Ubicació: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Entrada Autor: vermer3 » Divendres 29/11/2013 13:38

Aqui van els horaris de la LAV Madrid-Barcelona-França
Fitxers adjunts
MADRID-BARCELONA-TOULOUSE-MARSEILLE-LYON-PARIS.pdf
(309.99 KiB) S’ha baixat 293 vegades


R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!

Avatar de l’usuari
voltrega
N5
N5
Entrades: 93
Ubicació: SANT HIPOLIT DE VOLTREGA

Entrada Autor: voltrega » Divendres 29/11/2013 14:50

davida ha escrit:El dia 14 tinc pensat agafar l'ultim Talgo a Montpellier. Sera l'ultim Talgo en servei comercial a França i l'ultim tren que pasi per canviador d'amples de Portbou, en servei desde 1969,
El dia 15 agafar el primer AVE que circula comercialment per França que serà el que surt a les 7:10 de Marsella fins Figueres Vilafant 10:31.
A Figueres Vilafant a les 12:45 agafar el primer TGV que circulara comercialmente a/desde Barcelona. Ja qu el TGV Barcelona Paris de les 9:20 esta reservat per autoritats.

L'unic dubte que tinc es on dormir la nit del 14 al 15. Si arribar fins a Marsella amb un Intecites que surt a les 22:00 de Montpellier i arribar a Marseilla a les 23:43 o dormir entre Perpinyà i Montpellier.
Vesa google maps, a la zona de les estacions que podries dormir, despres a la caixeta a dalt esquerra posa accord o ibis hotels, son barats, no estan guarros y es paga amb tarja, inclou un petit dejeuner, segur que hi ha algun a les rodalies d'alguna estacio. A Montpeller hi han ibis de 37 a 70 euros la nit. Tambe tens els F1 molt barats i els Novotel cap als 70 o 100 euros a totes les ciutats que dius.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 29/11/2013 16:46

http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Divendres 29/11/2013 19:07

raulitinbcn ha escrit:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 29/11/2013 19:10

http://www.btv.cat/btvnoticies/2013/11/ ... s-a-paris/
Més de 4.000 bitllets venuts per anar amb AVE fins a París


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Divendres 29/11/2013 20:12

ortegote ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
El AVE a Espanya es un Depredador de MD de LD i ultimament de TH.

Es una pena perdre aquest TH encara que a mi hem va fer mes mal perdre la conexio amb Zurich i Milà per que no han donat alternativa i sembla ser que no estan per feines o aquesta es la sencacio que donen (aqui comentem que hi haura un AVE/TGV a Ginebra pero de moment callen els que han de parlar)

Salutacions
Tot una llàstima.
Pensant-ho com un turista. El concepte de marxar per la nit i arribar de bon matí és molt interessant, apart de que s'estalvia una nit d'hotel que segons com es pugui veure ja ve integrat dins el preu del tren.

I realment, no es pot mantenir una relació estacional? Per les vacances oferir serveis trisetmanals i a un bon preu. És apuntar al mercat que es vulgui. Jo veig un trenhotel com a mitjà de transport d'algú que va per plaer i seria això o avió.
I els TH (no d'elipsos) fan bastant de goig a Can Tunis... :nono

I el Costa brava... retallat. Pot ser que suplanti el lloc del trenhotel a EdF?

Em sembla bé que la LAV pugui oferir noves opcions, però és una llàstima que automàticament es retalli o elimini totalment un servei alternatiu.

Si es liberalitzés el sector, qui sap, potser alguna empresa europea ho veuria com una oportunitat i oferiria un TH.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 29/11/2013 20:13

raulitinbcn ha escrit:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.

Pero el problema es que con lo tiquismiquis que es SNCF con las otras operadoras ferroviarias pues eso solo es una simple propuesta para proteger los trayectos de TH del depredador que es los trenes AVE.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 29/11/2013 20:34

El Trenhotel tiene un sustituto en los Intercités de Nuit desde Cerbère y Tor de Querol. Para el de Cerbère se tiene que tomar el regional a las siete y media de la tarde, con llegada a París hacia las 8 de la mañana. Y es más barato que el Trenhotel, aunque un tanto menos práctico. El Trenhotel deberían de reconvertirlo en un simple tren literas de ancho variable, y hacerlo más barato para que complemente al AVE en lugar de competir.
trensmat ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:http://noticias.ferro-rail.com/2013/11/ ... diciembre/
Los Trenhotel a París dejan de circular en diciembre
Pienso que hubiera estado bien que en vez de quitar el TH lo podrían a ver extendido el trayecto hasta Londres o crear un TH de alta velocidad hasta Disneyland Paris y de alli hasta Bruselas por ejemplo.
La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
[/quote]



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23812
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 29/11/2013 22:18

alf_ ha escrit:La idea de un TH de alta velocidad es fantástica, permitiría viajes nocturnos prácticos hasta Londres o Berlín. Pero se ha dicho muchas veces aquí que en las LAV esto es difícil o imposible porque se hace mantenimiento por las noches (requieren más mantenimiento que las líneas convencionales obviamente).
Si no recordo malament, el manteniment de les LAVs es fa de 0 a 5 de la matinada. No és gaire escabellat pensar que a mitjanit, qualsevol TAV nocturn ja podria ser a Lió o Marsella. I allí, a circular per línia convencional, que la nit és jove!

Us ho podeu imaginar? Àmsterdam, Hamburg, Berlín, Praga, Viena, Venècia, Roma... Deixeu anar la vostra fantasia geogràfica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 29/11/2013 22:54

Suposo que aquest manteniment de la LAV no deu ser tallant la via en ambdós sentits, deuen fer una via i després l'altre. Així que anant en compte (tot i que deuen estar senyalitzades per ambdós sentits) es podria fer igualment el servei.
Suposo que es deu volguer cercar la redibilitat màxima dels AVE en detriment dels Talgo (privats, oi?)


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”