Notícies línia de La Pobla de Segur
A les terres de Lleida s'utilitza més aviat l'expressió "això és més lent que les obres de la seu". Evidentment, es refereixen a les obres de restauració de la Seu Vella que de ben segur triguen més a acabar-les que els de la Sagrada Família.Ferrovi ha escrit:Les obres sempre es retrasen, ara ja trobo lo que hi ha en comú entre la Sagrada Família i la Linia-Lleida-la-Pobla-de-Segur.
Avui hi havia a l'estació de Lleida el 596-024... a veure si faran alguna aberració... perquè fa pudor.
Aberració tipus què?...megapauer ha escrit:Avui hi havia a l'estació de Lleida el 596-024... a veure si faran alguna aberració... perquè fa pudor.

Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Tamagotxis de Balaguer en amunt?
Tamagotxi llançadora Lleida - Balaguer?
Hagan juego, señores
Tamagotxi llançadora Lleida - Balaguer?
Hagan juego, señores

Tamagotxis a FGC... Ai uix. Provenen de la reforma d'un tren poc fiable, al qual durant la reforma li varen canviar tot excepte allò que donava problemes. Poc eficient des del punt de vista del consum energètic.
No obstant, si FGC ha d'utilitzar 593 entre Lleida i Balaguer, llavors sí tindria sentit utilitzar tamagotxis de Balaguer en amunt, ja que a la fi i al cap són el mateix tren, i se simplificarien les tasques d'aprovisionament de recanvis i de formació dels mecànics. No sé si tècnicament és possible, però potser es podria posar un tamagotxi enganxat al davant d'un 593 i dur-ho tot plegat fins a Balaguer. Un cop a Balaguer el tamagotxi es podria desacoplar i podria continuar fins a La Pobla, com es fa ara amb les 440's a Ripoll.
D'altra banda, no sé si un 593 mantingut per FGC donaria tants problemes com el mateix tren mantingut per renfe. Tinc un cert "morbo" per saber-ho.
No obstant, si FGC ha d'utilitzar 593 entre Lleida i Balaguer, llavors sí tindria sentit utilitzar tamagotxis de Balaguer en amunt, ja que a la fi i al cap són el mateix tren, i se simplificarien les tasques d'aprovisionament de recanvis i de formació dels mecànics. No sé si tècnicament és possible, però potser es podria posar un tamagotxi enganxat al davant d'un 593 i dur-ho tot plegat fins a Balaguer. Un cop a Balaguer el tamagotxi es podria desacoplar i podria continuar fins a La Pobla, com es fa ara amb les 440's a Ripoll.
D'altra banda, no sé si un 593 mantingut per FGC donaria tants problemes com el mateix tren mantingut per renfe. Tinc un cert "morbo" per saber-ho.
Desde fa un més aproximadament, en van dir que la linia fins a La Pobla de Segur, s'inaugurará a primers del mes de Juny.
El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)
Quina és l'ocupació actual dels 593??
No serà que com que no els omplen ni de conya ho resoldran absurdament posant un Tamagotxi en simple/doble?
Potser també mentre reformen els actuals a M+M com els de Xile ens posen un 596+596, que de fet és el mateix.
Tot i que sincerament, jo de FGC miraria els trens d'alumini que circulen per Alemanya, que tenen un pes molt més reduït i que serien molt més fàcils de gestionar degut a la quantitat que n'hi ha arreu.
No serà que com que no els omplen ni de conya ho resoldran absurdament posant un Tamagotxi en simple/doble?
Potser també mentre reformen els actuals a M+M com els de Xile ens posen un 596+596, que de fet és el mateix.
Tot i que sincerament, jo de FGC miraria els trens d'alumini que circulen per Alemanya, que tenen un pes molt més reduït i que serien molt més fàcils de gestionar degut a la quantitat que n'hi ha arreu.
Segurament es tractarà d'una mesura provisional, fins que s'augmenti considerablement el nombre de viatgers.
I parlant de reformes... davant d'una hipotètica electrificació de la línia... no podrien reformar els trens ja existents, per fer-los funcionar amb electricitat?
I parlant de reformes... davant d'una hipotètica electrificació de la línia... no podrien reformar els trens ja existents, per fer-los funcionar amb electricitat?
La línia de la Pobla reobrirà al juny amb nous combois més moderns
El secretari del govern de la Generalitat, el socialista Ernest Maragall, va confirmar ahir que la línia de tren de la Pobla de Segur es reobrirà el mes de juny vinent amb les obres de millora totalment acabades i amb nous combois en funcionament, més moderns i segurs que els que hi havia. Maragall va explicar a Talarn, on es va reunir amb representants del govern al Pirineu, que les inversions continuaran durant els propers dos anys per convertir la línia en un focus d’atracció de noves activitats al Pirineu, com ara esports de muntanya i activitats d’oci. Pel que fa als treballs de modernització de les vies, Ernest Maragall va dir que, tot i tractar-se d’un projecte complex, el govern no vol tancar la porta a fer-la arribar fins a la Seu, ni tampoc a allargar la via de Puigcerdà fins a la Seu i posteriorment prolongar-la fins a Andorra.
--
EFE.
El secretari del govern de la Generalitat, el socialista Ernest Maragall, va confirmar ahir que la línia de tren de la Pobla de Segur es reobrirà el mes de juny vinent amb les obres de millora totalment acabades i amb nous combois en funcionament, més moderns i segurs que els que hi havia. Maragall va explicar a Talarn, on es va reunir amb representants del govern al Pirineu, que les inversions continuaran durant els propers dos anys per convertir la línia en un focus d’atracció de noves activitats al Pirineu, com ara esports de muntanya i activitats d’oci. Pel que fa als treballs de modernització de les vies, Ernest Maragall va dir que, tot i tractar-se d’un projecte complex, el govern no vol tancar la porta a fer-la arribar fins a la Seu, ni tampoc a allargar la via de Puigcerdà fins a la Seu i posteriorment prolongar-la fins a Andorra.
--
EFE.
Combois més moderns? Ai ai, que encara serà veritat el rumor dels 596 

Algú podria penjar alguna foto d'algun tren alemany d'aquests d'alumini que deieu per aquí?
Radio Macuto dice que seran 593 reformados al estilo CHILE con decoración corporativa FGC.entfe001 ha escrit:Combois més moderns? Ai ai, que encara serà veritat el rumor dels 596
Yo me lo creo. La revista Via Libre lo dijo en un artículo.
Ya veremos
Més o menys, però de 2 cotxes i amb forma diferent.Jordi Freixas ha escrit:
tipo això?
(Si mires a la galeria on has trobat això, tranvia Portal, podràs veure els 593 reformats per a Xile: els de la Pobla seran així probablement.
No crec, pensa que ara l'esta operant Renfe, i aquests trens son d'ells, potser FGC es compra uns de nous i Renfe se l'emporta a un altre lloc,
La revista via libre comentaba que es pasarien a FGCFerrovi ha escrit:No crec, pensa que ara l'esta operant Renfe, i aquests trens son d'ells, potser FGC es compra uns de nous i Renfe se l'emporta a un altre lloc,
Xato, si en 2 mesos pots treure a licitació el concurs, licitar-lo, treure-l a adjudicació, adjudicar-lo, establir pressupostos, començar a construïr-los, acabar de construir-los, provar-los, homologar-los i posar-los en servei, et dono 50€...Ferrovi ha escrit:No crec, pensa que ara l'esta operant Renfe, i aquests trens son d'ells, potser FGC es compra uns de nous i Renfe se l'emporta a un altre lloc,

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...