Futur de Passeig de Gracia?(Tancament o remodelació)
- solde13
- N5
- Entrades: 96
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Ubicació: Montmeló
- Contacta:
Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:
Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?
Salutacions.
Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?
Salutacions.
El problema de baixar el nivell de les vies és que uns metres més enllà direcció Sants hi passa la línia L3 del metro per sota i possiblement no hi hagi gàlib. A més, també hi deu haver altres serveis com clavegueram, xarxa elèctrica, gas, aigua, etc.solde13 ha escrit:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:
Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?
Salutacions.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Quina manera de complicar-se la vida, doncs. Fas pujar les escales una mica més perquè queda al mateix nivell i llestos.solde13 ha escrit:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:
Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?
Salutacions.
Per anar bé, i fer competitiva l'estació del Passeig de Gracia, s'hi haurien de realitzar alguns canvis en profunditat que de passada podrien ajudar a descongestionar significativament el túnel:
1- Inclusió de dues vies desviades, tal i com està a Sant Andreu Arenal. Això comportaria haver de disposar de més terrenys de cara a aquesta ampliació. Disposar de dues ves, ajudaria significativament a que hi haguéssin menys trens aturats a dins del túnel, i tanmateix permetria adelantaments.Evdentment, caldria suprimir el passadís que va directe, de l'andana en sentit Sant Celoni-Maçanet-Girona-Portbou amb el passadís d'accés al metro i canviar-ho si s'escau, pr una altra cosa.
2- Canvi d'ubicació de la cafeteria i els comerços. Per exemple, modificant el passadís que comunica el vestíbul amb les escales que accedeixen a les andanes i traslladar aqests establiments a aquesta zona.
3- (la qual cosa sembla mentida que encara no hi sigui) Instal·lació de cintes per a desplaçar-se, en el famós passadís de la mort, del mateix estil que hi havia en el pont de l'Aeroport que comunica l'estació amb la Terminal B (i que per cert, fa un temps vaig veure que ho van treure...), o del mateix estil que et trobes en els metros d'altre ciutats europees (com per exemple, París).
I de coses segur que m'en deixo moltíssimes. En definitiva, l'estació del Passeig de Gracia necessita una remodelació integral.
1- Inclusió de dues vies desviades, tal i com està a Sant Andreu Arenal. Això comportaria haver de disposar de més terrenys de cara a aquesta ampliació. Disposar de dues ves, ajudaria significativament a que hi haguéssin menys trens aturats a dins del túnel, i tanmateix permetria adelantaments.Evdentment, caldria suprimir el passadís que va directe, de l'andana en sentit Sant Celoni-Maçanet-Girona-Portbou amb el passadís d'accés al metro i canviar-ho si s'escau, pr una altra cosa.
2- Canvi d'ubicació de la cafeteria i els comerços. Per exemple, modificant el passadís que comunica el vestíbul amb les escales que accedeixen a les andanes i traslladar aqests establiments a aquesta zona.
3- (la qual cosa sembla mentida que encara no hi sigui) Instal·lació de cintes per a desplaçar-se, en el famós passadís de la mort, del mateix estil que hi havia en el pont de l'Aeroport que comunica l'estació amb la Terminal B (i que per cert, fa un temps vaig veure que ho van treure...), o del mateix estil que et trobes en els metros d'altre ciutats europees (com per exemple, París).
I de coses segur que m'en deixo moltíssimes. En definitiva, l'estació del Passeig de Gracia necessita una remodelació integral.
Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona...trensmat ha escrit:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.

Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Temporal sí, però no definitiva.Guigui ha escrit:Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.
Però a Girona no tenien previst fer passar les vies per sota del mateix viaducte?Platanito ha escrit:Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona...trensmat ha escrit:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.
Excepte a la pregunta que obre el fil, no hi ha absolutament res que ho indiqui: ni els projectes ni el sentit comú.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Per fer-ne una tan inútil com faraònica a Sagrera.trensmat ha escrit:per que tancar una estacio tan util com passeig de gracia
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
El que és realment inútil és que Fabra i Puig tingui vies desviades que amb prou feines s'utilitzen, mentre que a Passeig de Gracia només hi haginles dues passants. Cada vegada que em trobo aturat abans de la intersecció amb el ramal cap a l'Estació de França i la posterior entrada, em ve el cap que podria ajudar-hi i molt que aquesta estació disposés de dues vies més.
De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació. Seria una cosa similar a això:
\ \__________________________
_\______/____________________\______
__\_________________________________
\__\_________________________/
PD: Que bo que sóc fent mapes...

De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació. Seria una cosa similar a això:
\ \__________________________
_\______/____________________\______
__\_________________________________
\__\_________________________/
PD: Que bo que sóc fent mapes...



O sigui, estàs proposant un salt de moltó. En bona part, depèn de com pot afectar els fonaments dels edificis adjacents.Jordi Freixas ha escrit:De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Doncs sí. Encara que també podria ser per sota de les vies principals enlloc de per sobre.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
L'amplada del c/ Aragó és més que suficient per fer una estació de 4 vies, i accessos amb salt de moltó. De fet, tot el túnel podria tenir 4 vies sense masa complicació (comparat amb d'altres obres que s'han fet).
suposo que el que frena l'obra són tres coses:
1- Falta d'interès.
2- Falta de diners.
3- Pànic al col·lapse circulatori que suposaria tallar el c/ Aragó durant un parell d'anys.
Al final però, les premises 2 i 3 són conseqüència de la 1.
suposo que el que frena l'obra són tres coses:
1- Falta d'interès.
2- Falta de diners.
3- Pànic al col·lapse circulatori que suposaria tallar el c/ Aragó durant un parell d'anys.
Al final però, les premises 2 i 3 són conseqüència de la 1.
Em permeteu una comparació nacionalista-separatista-extremista-terrorista-victimista?
A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)
A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
A Madrid en una estació que podríem considerar molt semblant a Pg. de Gràcia com és Nuevos Ministerios, hi ha 4 vies en dues naus diferents.Guigui ha escrit:A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)
No obstant, la nova Sol, que vindria a ser una Plaça Catalunya, només té dues vies. Això sí, ambdues estacions tenen uns vestíbuls faraònics on gairebé hi podria caber mig Palau Sant Jordi, res a veure amb les estretors de les estacions barcelonines. Per no parlar de la netedat, il·luminació i informació d'aquestes estacions, a anys llum de qualsevol estació barcelonina.
Estació de Sol:

Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/medio- ... l-Sol.html
Nuevos Ministerios (Imatge obtinguda de http://www.madripedia.es/wiki/Estaci%C3 ... inisterios):
- Fitxers adjunts
-
- Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/
- nuevos-ministerios.jpg (65.51 KiB) Visualitzat 5132 cops
Nuevos ministerios en te 6 com a mínim les dos de la foto son del túnel antic, i el nou no se si 2 o 4 en te.