Futur de Passeig de Gracia?(Tancament o remodelació)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Futur de Passeig dr Gracia?(Tancament o remodelació)

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 16:28

Doncs fràncament, si.



Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 29/08/2009 15:26

Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 31/08/2009 9:14

solde13 ha escrit:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.
El problema de baixar el nivell de les vies és que uns metres més enllà direcció Sants hi passa la línia L3 del metro per sota i possiblement no hi hagi gàlib. A més, també hi deu haver altres serveis com clavegueram, xarxa elèctrica, gas, aigua, etc.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4271
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 31/08/2009 15:23

solde13 ha escrit:Des de ben petit, quan vaig l'estació de passeig de gracia he tingut aqueta idea:

Quan passes del vestibul a la via 2 (direcció Girona) has de pujar unes escales i desprès les tornes a baixar (per esquivar el túnel), i sempre m'he preguntat si no seria més fàcil baixar el nivell de les vies per aixi no haver de pujar el nivell de les andanes i evitar haver de pujar i baixar escales inutilment?

Salutacions.
Quina manera de complicar-se la vida, doncs. Fas pujar les escales una mica més perquè queda al mateix nivell i llestos.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 07/09/2009 0:01

Per anar bé, i fer competitiva l'estació del Passeig de Gracia, s'hi haurien de realitzar alguns canvis en profunditat que de passada podrien ajudar a descongestionar significativament el túnel:

1- Inclusió de dues vies desviades, tal i com està a Sant Andreu Arenal. Això comportaria haver de disposar de més terrenys de cara a aquesta ampliació. Disposar de dues ves, ajudaria significativament a que hi haguéssin menys trens aturats a dins del túnel, i tanmateix permetria adelantaments.Evdentment, caldria suprimir el passadís que va directe, de l'andana en sentit Sant Celoni-Maçanet-Girona-Portbou amb el passadís d'accés al metro i canviar-ho si s'escau, pr una altra cosa.

2- Canvi d'ubicació de la cafeteria i els comerços. Per exemple, modificant el passadís que comunica el vestíbul amb les escales que accedeixen a les andanes i traslladar aqests establiments a aquesta zona.

3- (la qual cosa sembla mentida que encara no hi sigui) Instal·lació de cintes per a desplaçar-se, en el famós passadís de la mort, del mateix estil que hi havia en el pont de l'Aeroport que comunica l'estació amb la Terminal B (i que per cert, fa un temps vaig veure que ho van treure...), o del mateix estil que et trobes en els metros d'altre ciutats europees (com per exemple, París).

I de coses segur que m'en deixo moltíssimes. En definitiva, l'estació del Passeig de Gracia necessita una remodelació integral.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 07/09/2009 17:46

Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/09/2009 19:08

Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 08/09/2009 9:01

trensmat ha escrit:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.
Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona... :x


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 08/09/2009 15:15

Guigui ha escrit:Baixant al Clot o a Sants, els enllaços amb metro són prou decents, especialment si es tracta d'una situació temporal.
Temporal sí, però no definitiva.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 08/09/2009 15:32

Platanito ha escrit:
trensmat ha escrit:Una estació molt important com Passeig de Garcia no la poden tancar seria una desgracia per Barcelona per que la gent que ve de Girona o Tarragona no tindrien estació al centre de la ciutat.
Llavors la desgràcia no és per a Barcelona, sino per a Girona i Tarragona... :x
Però a Girona no tenien previst fer passar les vies per sota del mateix viaducte?



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 13/09/2009 16:25

per que tancar una estacio tan util com passeig de gracia


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/09/2009 16:44

Excepte a la pregunta que obre el fil, no hi ha absolutament res que ho indiqui: ni els projectes ni el sentit comú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Diumenge 13/09/2009 16:51

trensmat ha escrit:per que tancar una estacio tan util com passeig de gracia
Per fer-ne una tan inútil com faraònica a Sagrera.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 13/09/2009 22:34

El que és realment inútil és que Fabra i Puig tingui vies desviades que amb prou feines s'utilitzen, mentre que a Passeig de Gracia només hi haginles dues passants. Cada vegada que em trobo aturat abans de la intersecció amb el ramal cap a l'Estació de França i la posterior entrada, em ve el cap que podria ajudar-hi i molt que aquesta estació disposés de dues vies més.

De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació. Seria una cosa similar a això:

\ \__________________________
_\______/____________________\______
__\_________________________________
\__\_________________________/

PD: Que bo que sóc fent mapes... :martell1 :martell1 :martell1



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/09/2009 23:49

Jordi Freixas ha escrit:De fet, fins i tot es podrien plantejar d'eliminar l'actual intersecció, i que les dues vies del ramal accedíssin directament a les desviades de l'estació.
O sigui, estàs proposant un salt de moltó. En bona part, depèn de com pot afectar els fonaments dels edificis adjacents.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 14/09/2009 4:22

Doncs sí. Encara que també podria ser per sota de les vies principals enlloc de per sobre.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/09/2009 10:18

L'amplada del c/ Aragó és més que suficient per fer una estació de 4 vies, i accessos amb salt de moltó. De fet, tot el túnel podria tenir 4 vies sense masa complicació (comparat amb d'altres obres que s'han fet).
suposo que el que frena l'obra són tres coses:
1- Falta d'interès.
2- Falta de diners.
3- Pànic al col·lapse circulatori que suposaria tallar el c/ Aragó durant un parell d'anys.

Al final però, les premises 2 i 3 són conseqüència de la 1.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/09/2009 10:23

Em permeteu una comparació nacionalista-separatista-extremista-terrorista-victimista?

A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/09/2009 11:04

Guigui ha escrit:A ciutats com Madrid, París, Londres, Berlín o Zuric, quantes vies hi hauria en un cas com aquest? (Bé, al final queda només Madrid, ja que enlloc més hi ha tanta via soterrada.)
A Madrid en una estació que podríem considerar molt semblant a Pg. de Gràcia com és Nuevos Ministerios, hi ha 4 vies en dues naus diferents.
No obstant, la nova Sol, que vindria a ser una Plaça Catalunya, només té dues vies. Això sí, ambdues estacions tenen uns vestíbuls faraònics on gairebé hi podria caber mig Palau Sant Jordi, res a veure amb les estretors de les estacions barcelonines. Per no parlar de la netedat, il·luminació i informació d'aquestes estacions, a anys llum de qualsevol estació barcelonina.

Estació de Sol:
Imatge

Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/medio- ... l-Sol.html


Nuevos Ministerios (Imatge obtinguda de http://www.madripedia.es/wiki/Estaci%C3 ... inisterios):
Fitxers adjunts
Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/
Imatge obtinguda de http://ecodiario.eleconomista.es/
nuevos-ministerios.jpg (65.51 KiB) Visualitzat 5132 cops



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dimarts 15/09/2009 18:42

Nuevos ministerios en te 6 com a mínim les dos de la foto son del túnel antic, i el nou no se si 2 o 4 en te.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”