Proposta de localització de museu del metro
Re: Proposta de localització de museu del metro
no es només qúestió de vies, sino d'amplada de tren. Si es col.locoquessin el 100 i el 400 en un tros de via adaptat a l'andana, es podria dir que només es podrien exposar aquests dos cotxes degut a les seves dimensions (només es podria aprofitar una via ja que no es podrien col.locar trens al costat d'aquests ja que la seva amplada superior no donaria espai per aprofitar l'altra via). O sigui, que si col.loquem el 100 i el 400 a l'estació, tot just quedari l'espai per col.locar un cotxe del 300 devant, ja que al costat no s'hi podria possar res. Te dificil solució la cosa.
Aja, d'acord, gràcies per l'explicació! 

No sé si m'he explicat bé. Vull dir ficar el material històric a Mercat Nou cotxeres i fer una espècie de museu Chamberí a l'estació de Paral·lel, al igual que a Ribes hi ha l'exposició de material històric i a Núria una explicació biogràfica de l'història del cremallera, el que es faria a Paral·lel conjuntament amb elements històrics de la història del Metro, ja siguin reals o rèpliques o les dues coses (seria ideal aquesta última).
a Mercat Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 14/08/2008 11:49, en total s’ha editat 1 vegada.
Tant gran és la subcentral aquesta que ocupa tot l'edifici.El LLOP ha escrit:a Mercar Nou no hi ha cotxeres, les cotxeres estan a Sta.Eulàlia/Bordeta. El que hi havia a Mercat nou era els tractors del departament de vies, que quan acabin les obres, seràn traslladats a Hospital de Bellvitge. L'edifi que hi ha a Mercat Nou es una subcentral encara en servei.
Fa anys veia des d'un dels balcons del carrer Antoni de Capmany (tinc un amic que viu per allà), que a les nits d'hivern els obrers de les vies feien una petita fogata davant d'aquests edificis per escalfar-se mentre esperaven que s'acavés el servei de metro per poder entrar. Algun cop també havia vist com feien carn a la brasa, que feia una oloreta que matava d'enveja.
Doncs a Santa Eulàlia, o a aquesta subcentral, es podria fer el que dic, a part de que seria un lloc idoni per ficar un 100 i 400, a part de poguer habilitar vies per l'ample del 300 o dels 1100 (si en quedarà un, és clar
).
Au revoir
.

Au revoir

Es podrien fer diferents museus per tota la xarxa ferrroviaria barcelonesa. L'entrada podria ser un bitllet que permetés a més de l'entrada als recintes, desplaçar-se per la xarxa (estil T-Dia) per anar als diferens museus.
Exemples de localització de museus del ferrocarril metropolità podrien ser entre d'altres la futura estació abandonada de Badalona, on s'hi podrà accedir amb tramvia i que podria oferir:
- l'edifici de l'estació amb una prou important vàlua arquitectònica
- record a la primera línia ferroviària ibèrica que unia Badalona amb Barcelona i Mataró amb tota la història relativa al ferrocarril d'ample iberic a Barcelona i les seves ampliacions.
- conservar un parell de vies per a exhibir-hi trens antics.
Exemples de localització de museus del ferrocarril metropolità podrien ser entre d'altres la futura estació abandonada de Badalona, on s'hi podrà accedir amb tramvia i que podria oferir:
- l'edifici de l'estació amb una prou important vàlua arquitectònica
- record a la primera línia ferroviària ibèrica que unia Badalona amb Barcelona i Mataró amb tota la història relativa al ferrocarril d'ample iberic a Barcelona i les seves ampliacions.
- conservar un parell de vies per a exhibir-hi trens antics.
Bona idea
. Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria
.
Au revoir
.


Au revoir

Si ets conscient del significat real del terme projecte a la Catalunya ferroviària, ja pots anar fent comptes de si i quan es farà realitat...orig440 ha escrit:Per cert, no sabia que l'estació de Badalona es traslladaria.
wefer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 26/08/2008 0:26, en total s’ha editat 2 vegades.
Raó: Els missatges sobre el soterrament del Barcelona-Mataró han estat moguts aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?p=113317#p113317
Raó: Els missatges sobre el soterrament del Barcelona-Mataró han estat moguts aquí: http://transport.cat/viewtopic.php?p=113317#p113317
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Per mi el lloc idoni per fer el Museu de TMB seria l'Estació del Nord, el pavelló que hi ha allà es pot posar prop del barri però l'espai seria ideal per un museu de metros, tramvies i busos.
L''Estació de França confio que esmantingui per sempre sinó seria el lloc idoni per fer un gran museu del transport, vehicles TBM, FGC més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
L''Estació de França confio que esmantingui per sempre sinó seria el lloc idoni per fer un gran museu del transport, vehicles TBM, FGC més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
I no només del museu de Vilanova...xevi ha escrit:més el material semiabandonat del Museu de Vilanova.
