Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 05/03/2016 22:56

Carlos González ha escrit:
Renfe451 ha escrit: Ja que en cas contrari passaria el mateix que passa amb Cellers, Santa Linya, Vilanova de la Sal, etc...
Si es demandat, no podrien fer un bus urbà des de el poble fins a l'estació? Exemple: Capellades
També. Però és indispensable que el bus estigui coordinat amb els horaris del tren.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/03/2016 22:57

albe6 ha escrit: Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa
Des de La Pobla de Segur a Andorra és més difícil, es tindria que fer un túnel de 20km si no m'equivoco, i que costaria un ou perquè passaria el recorregut a sota d'una muntanya.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 05/03/2016 23:00

Carlos González ha escrit:
albe6 ha escrit: Anys enrere es parlava d'ampliacions a Vielha / Andorra i tots els plans queien per l'alt cost de tant de túnel necessari
Se'n parla bastant en les primeres pàgines del fil de Notícies de la línia, en aquesta mateixa casa
Des de La Pobla de Segur a Andorra és més difícil, es tindria que fer un túnel de 20km si no m'equivoco i que costaria un ou perquè passaria el recorregut a sota d'una muntanya.
De fet hi havien contemplades dues opcions per portar el tren fins Andorra: via La Pobla, a priori la que més costaria, o via Puigcerdà. Crec que la millor opció és la segona.

Per cert, ens estem desviant una miqueta del tema, caldria tornar al tema principal d'aquest fil.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 05/03/2016 23:05

Tens raó, a més, era només una mostra de com podrien ser les línies de la línia d'FGC de Lleida, les seves destinacions, etc.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 12/03/2016 16:09

Una pregunta per a tots, vosaltres penseu que és demandat fer un trajecte des de Berga fins a Barcelona, i si dieu que sí, com penseu que podria ser?? :) ;)



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 12/03/2016 16:38

Per anar a Barcelona mai serà competitiu vers el cotxe. Podria ser-ho si la LL-A fos rapidíssima, o permetés serveis molt directes, pero tal com està ara i sense quadruplicar, impossible. Una altra cosa seria servei de Rodalia, tot i que ja no sé si es justificaria la construcció d'una nova línia .


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 12/03/2016 16:48

bigcoaster ha escrit:Per anar a Barcelona mai serà competitiu vers el cotxe. Podria ser-ho si la LL-A fos rapidíssima, o permetés serveis molt directes, pero tal com està ara i sense quadruplicar, impossible. Una altra cosa seria servei de Rodalia, tot i que ja no sé si es justificaria la construcció d'una nova línia .
Bàsicament, em refereixo a aquesta línia, la LL-A, però ara com està el trajecte de Manresa, que acaba desde Manresa-Baixador, és impossible fer arribar aquest traçat des de Solsona o Berga.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/03/2016 17:53

Carlos Gonzalez ha escrit: Bàsicament, em refereixo a aquesta línia, la LL-A, però ara com està el trajecte de Manresa, que acaba desde Manresa-Baixador, és impossible fer arribar aquest traçat des de Solsona o Berga.
¿Y desde Manresa Alta hasta Solsona / Berga?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 12/03/2016 18:03

Renfe445 ha escrit:
Carlos Gonzalez ha escrit: Bàsicament, em refereixo a aquesta línia, la LL-A, però ara com està el trajecte de Manresa, que acaba desde Manresa-Baixador, és impossible fer arribar aquest traçat des de Solsona o Berga.
¿Y desde Manresa Alta hasta Solsona / Berga?
El trayecto desde Manresa, es Viladordis, Alta, Baixador, obviamente se puede hacer desde allí, lo propuso Santfeliuenc de un nuevo trazado de FGC desde Manresa, pero tampoco pienso que haya que hacer muchas estaciones http://www.transport.cat/download/file.php?id=110



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 12/03/2016 18:10

Bàsicament el que s'hauria de fer es un traçat semblant al de l'antiga línia de Guardiola, passant per Sallent, Balsareny, Navàs, Cal Marçal i Puig-Reig, Gironella, Cal Rosal i Berga. La gent de Berga fa molt temps que lluita per tenir connexió ferroviària, però ja se sap que a la tota poderosa Alsa la perjudicaria seriosament.
La idea sería una línia tipus regional "Delta", directe de BCN a Manresa, parant només a les poblacions importants (Sant Boi, Martorell, Olesa...), i de Manresa a Berga parant a totes les estacions.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 12/03/2016 18:13

UT440_132M, tot i que estigui d'acord, ara el traçat acaba a Manresa-Baixador, tindrien que fer per Manresa un nou traçat (si és viable, es clar)



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4510
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/03/2016 18:55

Si se hace la ampliación a Berga se debería empezar en Manresa Alta, haciendo que el trayecto hasta Manresa Baixador se convertiría en un ramal. Así se aprovecha para reformar el trayecto a Sallent, que parte de Manresa Alta.



Sanato
N6
N6
Entrades: 197

Entrada Autor: Sanato » Dissabte 12/03/2016 23:16

Carlos González ha escrit:Reobriríeu part del tram La Puebla de Hijar-Sant Carles de la Ràpita, ho dic perquè estava fent un mapa dels trajectes de tren de la comunitat d'Aragó i per això m'ho pregunto, el meu dubte és, seria demandat un tren amb les següents destinacions

Zaragoza Delicias-Tortosa?? Gràcies :ok
Fa uns mesos vaig fer la via verda en bici, i per la zona d'Alcanyís estan reclamant la reocertura del tram la Puebla de Hijar - Alcanyís per connectar amb Saragossa, aprofitant l'empenta del circuit de Motorland. La veritat, si ja veig poc factible aquesta opció "reduïda", menys encara la reobertura total de la línia


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 13/03/2016 1:19

Renfe445 ha escrit:Si se hace la ampliación a Berga se debería empezar en Manresa Alta, haciendo que el trayecto hasta Manresa Baixador se convertiría en un ramal. Así se aprovecha para reformar el trayecto a Sallent, que parte de Manresa Alta.
Exacte, es com hauria de ser, la continuació a Berga s'hauria de fer des de Manresa Alta, o per seguir cap Manresa Baixador, que es faci servir com un ramal.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 13/03/2016 8:15

UT440_132M ha escrit: Exacte, es com hauria de ser, la continuació a Berga s'hauria de fer des de Manresa Alta, o per seguir cap Manresa Baixador, que es faci servir com un ramal.
Un exemple seria el C-9 dels Rodalies de Madrid?



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 13/03/2016 19:35

bigcoaster ha escrit:Per anar a Barcelona mai serà competitiu vers el cotxe. Podria ser-ho si la LL-A fos rapidíssima, o permetés serveis molt directes, pero tal com està ara i sense quadruplicar, impossible. Una altra cosa seria servei de Rodalia, tot i que ja no sé si es justificaria la construcció d'una nova línia .
A mi se'm va acudir una forma de que sigui competitiva. Tindria el seu cost, però si es fa la inversió de construir el ferrocarril fins a Berga, seria una inversió complementària que també afavoriria la connexió amb Barcelona de Manresa, Olesa i Martorell.

Es tracta de construir un enllaç entre la LAV i FGC a Martorell i triple carril desde Martorell fins Manresa i fins a Berga només UIC.

Els serveis desde Berga (o desde Solsona, si també es construís) anirien desde Martorell fins a Barcelona - Sants per la LAV.

El principal problema es que caldria material nou UIC capaç de córrer a 200 km / h com a mínim.

Si no es fes d'aquesta forma, uns "simples" perllongaments de FGC a Solsona i Berga no serien competitius de cap forma i estarien abocats a transportar aire.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 27/03/2016 23:19

He actualitzat el meu mapa ambiciós (un altre cop) de com pot ser el transport de Catalunya :ok

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... RuwNov6PNg



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3988
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 28/03/2016 16:27

Segueixo sense entendre perquè no fas un Eix Transversal Ferroviari. El corredor Girona - Vic - Manresa almenys, per mi em sembla il·lògic no disposar de tal infraestructura, i en canvi tenir una magnífica autovia que forada el Montseny i les Guilleries. La C-25 des de la seva obertura l'any 97, ha batut el rècord de trànsit, amb 14000 vehicles diaris. http://el9nou.cat/noticies_o_0/46205/l% ... -que-obrir
La C-55 en el tram Abrera Manresa, crec que suporta una mitjana de 35000 vehicles diaris, i no s'ha desdoblat.
Tal com diu la notícia de l'enllaç, que ja vaig penjar en el seu dia, el tram que suporta més trànsit, es el de Manresa a Vic, son dues capitals de comarca relativament properes, i on es concentren la majoria d'equipaments de la Catalunya Central, i la UVic, per exemple.
Tot i que el tram Vic - Caldes de Malavella, és el que suporta un trànsit més intens de turismes, amb 15000 vehicles diaris.
Per mi tot això son xifres que justifiquen una infraestructura ferroviària, 15000 vehicles diaris, si els traspassem al tren, son 15000 vehicles que deixen d'emetre emissions contaminants en un territori d'alt valor ecològic, sense comptar els camions que fan cada dia aquesta via estant de pas.
Amb unes freqüències, posem per cas, d'un tren cada hora, entre Manresa - Vic i Girona, estic segur que tindria una bona ocupació. L'Eix Bus amb freqüències pitjors, ja transporta un autobús de 60 places gairebé ple, almenys en el tram que he mencionat, i com sempre he dit, aquest Eix Transversal Ferroviari, hauria d'estar concebut com un servei regional, que comuniqui la gran majoria de poblacions per les quals passa aquesta infraestructura, com Vilobí d'Onyar i l'aeroport de Girona, Santa Coloma de Farners, una estació entre Arbúcies i Sant Hilari Sacalm, passant per Vic, Moià, Calders, Navarcles i Sant Fruitós de Bages.
No te sentit fer més de tres hores de tren per anar de Vic a Manresa o Girona, quan en cotxe aquest trajecte es pot fer amb uns 30 minuts, mentre desdoblem carreteres i deixem que passin encara més cotxes i camions, quan s'està debatent com reduir la contaminació global a casa nostra.

També crec que caldria unir Manresa i Igualada, i Cervera i Igualada, per tal que els trens de Barcelona a Lleida, trobin un corredor més ràpid que l'actual R12, i com no, caldria reconvertir la R6 i la R5 a ample UIC, i replantejar-ne els serveis actuals, per millorar temps de viatge, i fer-lo un mitjà de transport atractiu.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 28/03/2016 16:40

Aquest mapa és només de trajectes regionals, i metropolitans, sobre de les línies d'alta velocitat no tinc ni idea, per això no les dibuixo



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 28/03/2016 16:45

Però l'Eix Transversal Ferroviari no és (no hauria de ser, millor dit) una LAV, sinó una línia convencional.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”