Pàgina 141 de 141

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 14 març 2025, 00:08
Autor: wefer
No et pots electrocutar perquè l'alimentació dels segments de tercer rail que no estan sota el tramvia estan desconnectats. Els segments són molt curts de manera que el que està actiu sempre està sota el tramvia. Aquí es veu gràficament (a partir de 0:25)



Dit això... jo tampoc trepitjo el tercer rail. Tots els sistemes poden fallar algun dia, i tot i que la possibilitat és molt petita, no tinc cap necessitat d'arriscar-me.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 19 març 2025, 15:51
Autor: Renfe445
Mirant per l'OpenStreetMaps, doncs ja no sembla tan difícil la connexió entre Verdaguer i Francesc Macià. :) Queda poc però molt a la vegada...
Ara bé, com afectaria la circulació de la plaça Francesc Macià? Es podria fer una cosa semblant a la plaça Espanya de Sabadell? O potser fer passar el tramvia pel carrer Buenos Aires i crear un intercanviador com cal a Comte d'Urgell per enllaçar millor tramvia, la futura estació de Catalans i els terminals de bus interurbà així com X1? Qui sap.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 19 març 2025, 16:25
Autor: Adolescent barceloní
Segons tinc entès, el tramvia circularia pel costat mar del centre de la plaça, igual que passa a Verdaguer. Caldrà veure com ho resolen finalment.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 05 juny 2025, 01:29
Autor: jgomezs
Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 05 juny 2025, 08:51
Autor: PizzaiPinya24
jgomezs ha escrit: 05 juny 2025, 01:29 Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?
Quan he vist la notícia he entrat al projecte a veure com era la parada perquè no m'ho podia creure. Efectivament, està enmig com el dijous, txapussa rere txapussa...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 05 juny 2025, 11:26
Autor: wefer
De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
Sense descartar que siguin ambdues opcions correctes a la vegada.

Explicacions

Publicat: 05 juny 2025, 15:19
Autor: Guigui
wefer ha escrit: 05 juny 2025, 11:26 De les dues opcions possibles que puguin explicar aquest desastre, és a dir, que es boicotegi expressament el transport públic o bé que tinguem una colla d'incompetentenrs gestionant el transport, no sé quina és la que em fa més por.
De la segona, ja en tenia constància explícita. De la primera, encara no. Però tot pot arribar...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 08 juny 2025, 11:41
Autor: marc_bcn_2
jgomezs ha escrit: 05 juny 2025, 01:29
Betevé, 4 de juny de 2025 ha escrit: El tramvia i el bus també compartiran carril a la Gran Via, amb el nou traçat en ziga-zaga a Glòries
En concret, serà al segment de la Gran Via que hi ha entre el carrer de la Ciutat de Granada i la rambla del Poblenou. Aquí tant els autobusos com els tramvies circularan de forma alternada pel mateix espai. En aquest tram no hi haurà cap parada de tramvia, però sí de bus (en els dos sentits), a l’altura del carrer de la Llacuna.
Es podria posar la parada de bus en un apartador en un costat? O estem intentant boicotejar el tramvia expressament?

Si tractèssim igual als cotxes... Ei! Això em dóna una idea! A aquests carrers on el bus va tant lent, enlloc d'intentar encabir-hi dos carrils de circulació per banda, deixar-ne només un, i que els cotxes no puguin avançar als busos a les parades. Els busos millorarien la velocitat comercial perquè es faria un espai al seu davant quan parin. I els cotxes anirien a la mateixa velocitat que els busos, que deu ser una bona velocitat si ara ens sembla acceptable que la gent en transport públic vagi encara més lenta. He vist una solució així en un tram (curtet) de Gran de la Sagrera i sembla funcionar bé.

I potser així fins i tot ens hi cap un tramvia, un carril bici, i una ampliació de voreres al carrer de Sants.
Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:
Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png
Ja veurem què acaba passant...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 08 juny 2025, 15:26
Autor: jgomezs
marc_bcn_2 ha escrit: 08 juny 2025, 11:41 Si respecten el projecte aprovat per l'ATM, hi ha un apartador per a les parades del bus en ambdues direccions:

Captura de pantalla 2025-06-08 a las 11.38.15.png

Ja veurem què acaba passant...
Gran troballa! Moltes gràcies!

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 06 ago. 2025, 17:33
Autor: 122-042-132
Esta en estudi la petició que es va fer de la pèrgola a Glòries:
www.decidim.barcelona

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal

Publicat: 22 ago. 2025, 14:46
Autor: wefer
122-042-132 ha escrit: 06 ago. 2025, 17:33 Esta en estudi la petició que es va fer de la pèrgola a Glòries:
www.decidim.barcelona
Quina era la petició? No l'he vist a la web de l'Ajuntament.

21 d'octubre, votació en comissió

Publicat: 16 set. 2025, 16:59
Autor: Guigui
La connexió del tramvia per la Diagonal ja té data: el 21 d’octubre el projecte anirà a votació
El govern de Jaume Collboni insta l'oposició a arribar a un consens polític per tirar endavant l'expedient, aconseguir pressupost i iniciar les obres "com més aviat, millor"

El govern de Jaume Collboni ja ha posat una primera data a la connexió del tramvia per la Diagonal, fins a Francesc Macià. Tal com va avançar l’alcalde en una entrevista a betevé, aquesta tardor l’executiu durà a votació inicial el projecte per unir el Trambaix i el Trambesòs.

Serà, en concret, el 21 d’octubre, a la Comissió d’Urbanisme. Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia Laia Bonet, el govern del PSC sotmetrà a votació dos expedients indispensables per allargar les vies del TRAM entre Verdaguer i Francesc Macià: el de reurbanització de la Diagonal i el de reforma del col·lector d’aigües.

Bonet també ha explicat que, en paral·lel, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovarà aquest dimecres un tercer expedient clau: el de l’estructura tramviària.
“Necessitem consens polític i pressupost”

Perquè tot plegat pugui començar a caminar, el govern Collboni necessita sí o sí el suport de l’oposició. L’executiu té 10 regidors i en necessita, almenys, 11 més per arribar a la majoria absoluta a l’Ajuntament.

En aquest sentit, sembla que ho tindrà fàcil per sumar els vots de BComú i d’ERC (14 regidors en total), els dos partits d’esquerres que sempre s’han mostrat favorables a culminar la connexió del tramvia per la Diagonal. En canvi, Junts s’ha mostrat crític i el PP i Vox s’hi han posicionat en contra.

Un cop hi hagi consens polític, Laia Bonet ha avisat que caldrà tenir pressupostos. De fet, l’Ajuntament haurà d’invertir 115 M € (per a la reurbanització de la Diagonal i les obres del col·lector), mentre que la generalitat desemborsarà 80 M € per a l’estructura tramviària.

Quan començaran les obres?

Que la connexió del tramvia per la Diagonal es voti el 21 d’octubre no significa que les obres hagin de començar immediatament, perquè caldrà superar els terminis d’exposició pública i d’al·legacions abans de l’aprovació definitiva.

A partir d’aleshores, l’Ajuntament també haurà de treure a concurs les obres per trobar l’empresa (o empreses) que les executin i, per tant, no és clar que aquest mandat s’iniciïn els treballs.

Preguntada per aquests terminis, Laia Bonet ha insistit que la primera fita és aconseguir els suports polítics i el pressupost perquè tot sigui una realitat “com més aviat, millor“.

https://beteve.cat/politica/connexio-tr ... e-votacio/