Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelon
Con perdón, pero si tanta demanda hubiera no entiendo por qué el eix bus tuviera tan malas frecuencias. Esta claro que la mala frecuencia retroalimenta una baja demanda, pero a más movilidad entre dos puntos también aumenta la demanda cautiva como el ejemplo que tu dices.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Això és bàsicament lo que li havia dit també abansUT440_132M ha escrit:Jo faria....Aeroport de Girona, Vilobí d'Onyar, Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Vic, (Espinelves no considero que tingués prou demanda com per fer-hi una estació, com a molt seria facultativa, Sant Sadurní d'Osormort son quatre cases, i Sant Julià de Vilatorta i Calldetenes, tenen bona connexió per autobús amb Vic), Tona? (Depèn per on es vulgui fer aquest hipotètic traçat, però jo el faria seguint la N-141c des de Malla, sense arribar a Tona, passant pel nord de la població, i pel sud de Muntanyola, es guanya altura més progressivament, que fent-lo directe per Sant Miquel de Balenyà i Tona), Collsuspina (baixador facultatiu), Moià, Calders, Navarcles, Sant Fruitós de Bages, Manresa, i des de Manresa aprofitar el traçat de la R12 i millorar els punts més conflictius, fins a Lleida Pirineus. Si la C-25 va passar la DIA, també podria passar-ho l'ETF, per començar seria de via única, amb apartadors on sigui possible, especialment al tram del pla de Bages i Plana de Vic, i totes les estacions haurien de tenir almenys tres vies, una general, i dues desviades, on en cas d'incidència del tren, pugui ser apartat sense entorpir la circulació.
Però veig més sentit que per el traçat fes part del recorregut de la R3 (Tona-Seva), apart de que aniria més gent a l'eix transversal, és el traçat més fàcil ja que està fet.
Carlos González ha escrit:Jo faria el traçat, tal com fa el trajecte Lleida-Manresa de la R12, arribant a Vic, fer-ho passar per l'autovia que passa per Sant Hilari,Espinelves, etc.
Pensa que no n'hi ha un traçat que faci connexió a Manresa i a Vic, que són una de les ciutats més importants de Catalunya Central.
Per Igualada faria un traçat diferent, ja que arribaria a Lleida lo que anava a proposar: Lleida-Igualada-Estació de França (Regional)
Igualada-L'Hospitalet de Llobregat (Rodalies)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Són realment propostes serioses o és fantasia del que ens agradaria que es fes? Perquè el traçat que proposeu, tal i com dieu, és impossible de fer.Carlos González ha escrit:Això és bàsicament lo que li havia dit també abansUT440_132M ha escrit:Jo faria....Aeroport de Girona, Vilobí d'Onyar, Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Vic, (Espinelves no considero que tingués prou demanda com per fer-hi una estació, com a molt seria facultativa, Sant Sadurní d'Osormort son quatre cases, i Sant Julià de Vilatorta i Calldetenes, tenen bona connexió per autobús amb Vic), Tona? (Depèn per on es vulgui fer aquest hipotètic traçat, però jo el faria seguint la N-141c des de Malla, sense arribar a Tona, passant pel nord de la població, i pel sud de Muntanyola, es guanya altura més progressivament, que fent-lo directe per Sant Miquel de Balenyà i Tona), Collsuspina (baixador facultatiu), Moià, Calders, Navarcles, Sant Fruitós de Bages, Manresa, i des de Manresa aprofitar el traçat de la R12 i millorar els punts més conflictius, fins a Lleida Pirineus. Si la C-25 va passar la DIA, també podria passar-ho l'ETF, per començar seria de via única, amb apartadors on sigui possible, especialment al tram del pla de Bages i Plana de Vic, i totes les estacions haurien de tenir almenys tres vies, una general, i dues desviades, on en cas d'incidència del tren, pugui ser apartat sense entorpir la circulació.
Però veig més sentit que per el traçat fes part del recorregut de la R3 (Tona-Seva), apart de que aniria més gent a l'eix transversal, és el traçat més fàcil ja que està fet.Carlos González ha escrit:Jo faria el traçat, tal com fa el trajecte Lleida-Manresa de la R12, arribant a Vic, fer-ho passar per l'autovia que passa per Sant Hilari,Espinelves, etc.
Pensa que no n'hi ha un traçat que faci connexió a Manresa i a Vic, que són una de les ciutats més importants de Catalunya Central.
Per Igualada faria un traçat diferent, ja que arribaria a Lleida lo que anava a proposar: Lleida-Igualada-Estació de França (Regional)
Igualada-L'Hospitalet de Llobregat (Rodalies)
Salutacions,
Oriol
Oriol
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Aquesta es la meva proposta de rodalies de Camp de Tarragona-Terres de l'Ebre. L'objectiu sobretot seria facilitar relacions ara mateix inexistents o que requereixen transbords i millorar el servei en poblacions on ara mateix és insuficient:
RT1A: Tarragona - Reus - Montblanc: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Perllongament a Lleida i Almacelles com a RL2 de les rodalies de Lleida. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual
RT1B: Tarragona - Reus - Móra: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual.
RT2: Hospitalet de l'Infant - Vilafranca del Penedès. Ampliació del servei actual cobrint les freqüències de Regionals que passaran a servir-se a través de la variant del CM. Es podria cobrir el servei amb els rodalies R4 que actualment moren a Vilafranca.
RT3: Salou - Reus - Estació de França. Seria la RG1 del camp de Tarragona. De Salou a Reus línia nova coincidint o no amb l antic carrilet. De Reus a Sant Vicenç per la Reus - Roda reoberta i amb parada a Camp de Tarragona. De Sant Vicenç a Barcelona per la línia de l'interior. Es podria cobrir amb els rodalies R4 que actualment moren a Sant Vicenç.
RT4: Tarragona - Reus - Valls - Sant Viçenç: freqüència horària en hores punta i bihoraria resta d'hores. Es podria cobrir amb els Rodalies R2 que actualment acaben a Sant Vicenç
RT5: Tortosa - l'Aldea - Sant Carles - Alcanar: Alternància de serveis amb parada l'Aldea (inversió de marxa) i sense. Servei amb trens lleugers tipus la pobla però elèctrics.
RT6: Vilanova - Tarragona - Camp de Tarragona: freqüència coordinada amb serveis AVE. Es podria cobrir amb els rodalies R2 que actualment moren a Vilanova.
Infraestructures noves:
- Línia nova Alcanar - Sant Carles de la Ràpita - Amposta - Connexió amb CM.
- By pass de l'Aldea per a serveis directes Tortosa - Sant Carles, aprofitable també per regionals que venen de València
- Reobertura carrilet Reus - Salou en via ampla
- Reobertura de Reus - Roda de Barà
- By pass de Reus per a serveis de la RT6 entre Tarragona i Camp de Tarragona
- By pass de La Plana per a serveis de la RT4 ente Reus i Valls.
- Integració urbana i limitació de velocitat a 80 km/h a la línia de la costa a Cambrils - Salou. Desaparició de passos a nivell i substitució per creauaments regulats per semàfors i velocitat limitada a 50 km/ h
Amb aquesta proposta es podria disposar d'un servei de rodalies realment atractiu, amb inversió en infraestructura no molt alta i inversió en trens nous molt baixa al ser la majoria de línies perllongament de serveis ja existents.
La veig bastant realista, encara que per alguns tot el que no sigui resignar-se amb el que hi ha ara sigui fantasia
RT1A: Tarragona - Reus - Montblanc: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Perllongament a Lleida i Almacelles com a RL2 de les rodalies de Lleida. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual
RT1B: Tarragona - Reus - Móra: freqüència horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual.
RT2: Hospitalet de l'Infant - Vilafranca del Penedès. Ampliació del servei actual cobrint les freqüències de Regionals que passaran a servir-se a través de la variant del CM. Es podria cobrir el servei amb els rodalies R4 que actualment moren a Vilafranca.
RT3: Salou - Reus - Estació de França. Seria la RG1 del camp de Tarragona. De Salou a Reus línia nova coincidint o no amb l antic carrilet. De Reus a Sant Vicenç per la Reus - Roda reoberta i amb parada a Camp de Tarragona. De Sant Vicenç a Barcelona per la línia de l'interior. Es podria cobrir amb els rodalies R4 que actualment moren a Sant Vicenç.
RT4: Tarragona - Reus - Valls - Sant Viçenç: freqüència horària en hores punta i bihoraria resta d'hores. Es podria cobrir amb els Rodalies R2 que actualment acaben a Sant Vicenç
RT5: Tortosa - l'Aldea - Sant Carles - Alcanar: Alternància de serveis amb parada l'Aldea (inversió de marxa) i sense. Servei amb trens lleugers tipus la pobla però elèctrics.
RT6: Vilanova - Tarragona - Camp de Tarragona: freqüència coordinada amb serveis AVE. Es podria cobrir amb els rodalies R2 que actualment moren a Vilanova.
Infraestructures noves:
- Línia nova Alcanar - Sant Carles de la Ràpita - Amposta - Connexió amb CM.
- By pass de l'Aldea per a serveis directes Tortosa - Sant Carles, aprofitable també per regionals que venen de València
- Reobertura carrilet Reus - Salou en via ampla
- Reobertura de Reus - Roda de Barà
- By pass de Reus per a serveis de la RT6 entre Tarragona i Camp de Tarragona
- By pass de La Plana per a serveis de la RT4 ente Reus i Valls.
- Integració urbana i limitació de velocitat a 80 km/h a la línia de la costa a Cambrils - Salou. Desaparició de passos a nivell i substitució per creauaments regulats per semàfors i velocitat limitada a 50 km/ h
Amb aquesta proposta es podria disposar d'un servei de rodalies realment atractiu, amb inversió en infraestructura no molt alta i inversió en trens nous molt baixa al ser la majoria de línies perllongament de serveis ja existents.
La veig bastant realista, encara que per alguns tot el que no sigui resignar-se amb el que hi ha ara sigui fantasia

robertotlh l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 24/02/2017 0:27, en total s’ha editat 1 vegada.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
La meva unica qüestió és si la gent del camp de Tarragona utilitzarà aquest servei per el Camp de Tarragona, com per exemple aquest servei que has pensat i has proposat,
ho dic perquè no es lo mateix Barcelona que Tarragona, a Tarragona no dic que no hi han demandes, però no es tan demandat com Barcelona.

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Tres coses:
1- Jo diria que no hi ha prou demanda per fer serveis del tipus rodalies més enllà de Reus i de L'Hospitalet de l'Infant. En canvi si que n'hi pot haver per la banda del Garraf i el Penedès.
2.- Amb la infraestrucutra que hi ha trobo molt difícil intentar fer serveis de tot arreu cap a Camp de Tarragona. Crec que és millor un bon servei llançadora freqüent des de Tarragona on transbordar a qualsevol línia, que no pas trens cada mil desde diferents punts.
3.- Hi ha recorreguts on un servei de bus Express.cat pugui ser més competitiu que el tren per temes de recorregut, per exemple Valls-Tarragona.
Partint d'aquí, et dono el meu punt de vista:
En definitiva, que ho deixaria en llançadora a CdT des de Tarragona, RT1 i RT2 allargades, Regionals amb més freqüències, i potser, no ho tinc gens clar, la RT3 Valls-Reus-Cambrils.
1- Jo diria que no hi ha prou demanda per fer serveis del tipus rodalies més enllà de Reus i de L'Hospitalet de l'Infant. En canvi si que n'hi pot haver per la banda del Garraf i el Penedès.
2.- Amb la infraestrucutra que hi ha trobo molt difícil intentar fer serveis de tot arreu cap a Camp de Tarragona. Crec que és millor un bon servei llançadora freqüent des de Tarragona on transbordar a qualsevol línia, que no pas trens cada mil desde diferents punts.
3.- Hi ha recorreguts on un servei de bus Express.cat pugui ser més competitiu que el tren per temes de recorregut, per exemple Valls-Tarragona.
Partint d'aquí, et dono el meu punt de vista:
Aquestes línies són com la R14 i R15 tallades a Tarragona. Amb el pas de LD a la LAV, jo diria que amb una millora moderada de frequencies a la R14 i R15 ja n'hi ha més que suficient.robertotlh ha escrit: RT1A: Tarragona - Reus - Móra: frequencia horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual.
RT1B: Tarragona - Reus - Montblanc: frequencia horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Perllongament a Lleida i Almacelles com a RL2 de les rodalies de Lleida. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona. Perllongament de serveis de la RT1 actual
Bé, però jo la faria L'Hospitalet de l'Infant - Martorell on enllaçar amb R4 R5 R6 i R8. No l'allargaria més enllà fins que no se solucionin els túnels de Barcelona.RT2: Hospitalet de l'Infant - Vilafranca del Penedès. Ampliació del servei actual cobrint les frequències de Regionals que passaran a servir-se a través de la variant del CM. Es podria cobrir el servei amb els rodalies R4 que actualment moren a Vilafranca.
Uff, aquí se sumen els punts que he dit al principi. RT3 Salou (Cambrils?) – Reus- Camp de Tarragona sembla interessant, i tot i així dubto. La continuació cap a Barcelona em sembla redundant amb el que ja hi ha. RT4 Valls-Reus sembla competitiu, però Valls-Tarragona no tant. Potser es podria combinar amb la RT3 i fer Valls-Cambrils. RT5, lo mateix que Valls, que potser amb el bus Express ja no cal redundar amb tren. RT6 el que deia de la llançadora, per mi seria la RT1/R2sud Reus-Vilanova(sitges)-BCN.RT3: Salou - Reus - Estació de França. Seria la RG1 del camp de Tarragona. De Reus a Sant Vicenç per la Reus - Roda reoberta i amb parada a Camp de Tarragona. De Sant Vicenç a Barcelona per la línia de l'interior. Es podria cobrir amb els rodalies R4 que actualment moren a Sant Vicenç.
RT4: Tarragona - Reus - Valls: frequencia horaria en hores punta i bihoraria resta d'hores. Enllaç a Tarragona amb Regionals a Barcelona
RT5: Tortosa - l'Aldea - Sant Carles: Alternància de serveis amb parara l'Aldea (inversió de marxa) i sense. Servei amb trens lleugers tipus la pobla però elèctrics.
RT6: Vilanova - Tarragona - Camp de Tarragona: frequencia coordinada amb serveis AVE. Es podria cobrir amb els rodalies R2 que actualment moren a Vilanova.
En definitiva, que ho deixaria en llançadora a CdT des de Tarragona, RT1 i RT2 allargades, Regionals amb més freqüències, i potser, no ho tinc gens clar, la RT3 Valls-Reus-Cambrils.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
La Reus - Roda no passa més enllà de Constantí
No dóna el gàlib al passar per sota els viaductes de l'enllaç entre la variant del CM i la LAV
Els primers plànols de la variant del CM preveien fer passar els mercaderies per allí, al ja no usar-se l'intercanviador de Roda, però al final no ha pogut ser
La connexió Tarragona - Camp quedaria resolta amb un accés cap a la variant en sentit nord, a Vila - Seca, 3r carril entre els cambiadors i Camp i un parell de Civia 463 bitensió.
No hauria de resultar excessivament car.
A Tortosa una llançadora lleugera de 2 o 3 cotxes fins l'Aldea per complementar els serveis que van a Tortosa
Abans d'allargar rodalies des del nucli de BCN, si, però primer arreglar infraestructura o tindrem trens fora d'horari 2 de cada 3 dies
No dóna el gàlib al passar per sota els viaductes de l'enllaç entre la variant del CM i la LAV
Els primers plànols de la variant del CM preveien fer passar els mercaderies per allí, al ja no usar-se l'intercanviador de Roda, però al final no ha pogut ser
La connexió Tarragona - Camp quedaria resolta amb un accés cap a la variant en sentit nord, a Vila - Seca, 3r carril entre els cambiadors i Camp i un parell de Civia 463 bitensió.
No hauria de resultar excessivament car.
A Tortosa una llançadora lleugera de 2 o 3 cotxes fins l'Aldea per complementar els serveis que van a Tortosa
Abans d'allargar rodalies des del nucli de BCN, si, però primer arreglar infraestructura o tindrem trens fora d'horari 2 de cada 3 dies
La meva proposta oer tarragona és la següent:
-REX R13, R14 i R15 com fins ara peró augmentant frequències.
-REX R16 com fins ara i afegint MD16 (amb menor nombre de parades) amb 449 per la nova variant.
-RT1 són R2sud allargats que no s'aturen a Castelldefels/Gavà (Mantenir R2 Castelldefels els caps de setmana)
-RT2 Allargada fins martorell i augmentant frequències.
-MD/Avant València per la LAV fins a Roda i allí fer un enllaç fins a Tamarit amb canviador d'ample /3r rail. Entrar a Tarragona ciutat i sortir per la nova variant.
-MD/Avant Reus idem que l'anterior.
-Euromed i AVE per Camp de Tarragona (CdT)
-Alvia València Saragossa parant a Cambrils-Salou.
-Llançadora Tarragona-Camp de Tarragona.
EDITO. Afegeixo a partir de la proposta de robertotlh:
-RT3 L'Hospitalet-Sant Vicenç per Reus i Valls
-REX R13, R14 i R15 com fins ara peró augmentant frequències.
-REX R16 com fins ara i afegint MD16 (amb menor nombre de parades) amb 449 per la nova variant.
-RT1 són R2sud allargats que no s'aturen a Castelldefels/Gavà (Mantenir R2 Castelldefels els caps de setmana)
-RT2 Allargada fins martorell i augmentant frequències.
-MD/Avant València per la LAV fins a Roda i allí fer un enllaç fins a Tamarit amb canviador d'ample /3r rail. Entrar a Tarragona ciutat i sortir per la nova variant.
-MD/Avant Reus idem que l'anterior.
-Euromed i AVE per Camp de Tarragona (CdT)
-Alvia València Saragossa parant a Cambrils-Salou.
-Llançadora Tarragona-Camp de Tarragona.
EDITO. Afegeixo a partir de la proposta de robertotlh:
-RT3 L'Hospitalet-Sant Vicenç per Reus i Valls
- Fitxers adjunts
-
- TARRAGONA2.png (93.73 KiB) Visualitzat 9765 cops
Lluis l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 29/04/2016 8:47, en total s’ha editat 1 vegada.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Crec que el traçat de Port Aventura es tindria que clausurar, ja que si fa aquest traçat amb el TRAMCamp, no el veig necessari fer-ho passar per allà com tren, tot i que molta gent des de Barcelona que va a Port Aventura els hi va bé aquest traçat, però ho dic perquè em sembla excesiu fer serveis tant per el traçat del Corredor Mediterrani com l'actual trajecte de l'Hospitalet i Port Aventura.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Si treus el baixador de Port Aventura, disminueixes el nombre de visitants del parc. Molts venen en tren.Carlos González ha escrit:Crec que el traçat de Port Aventura es tindria que clausurar, ja que si fa aquest traçat amb el TRAMCamp, no el veig necessari fer-ho passar per allà com tren, tot i que molta gent des de Barcelona que va a Port Aventura els hi va bé aquest traçat, però ho dic perquè em sembla excesiu fer serveis tant per el traçat del Corredor Mediterrani com l'actual trajecte de l'Hospitalet i Port Aventura.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Cert, però podrien anar al TRAMCamp si fan el traçat des de PortAventura, ja que aniria més passatgers a la xarxa de TRAMCamp.Renfe451 ha escrit: Si treus el baixador de Port Aventura, disminueixes el nombre de visitants del parc. Molts venen en tren.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- bigcoaster
- N8
- Entrades: 953
La gent prefereix un tren directe que no haver de fer transbords. Millor deixar-ho com està i que a més dels regionals hi passi algun tre-tram d'aquest. Ara, que també podrien ser rodalies normals, no té perquè ser tram, que últimament és molt mainstream.Carlos González ha escrit:Cert, però podrien anar al TRAMCamp si fan el traçat des de PortAventura, ja que aniria més passatgers a la xarxa de TRAMCamp.Renfe451 ha escrit: Si treus el baixador de Port Aventura, disminueixes el nombre de visitants del parc. Molts venen en tren.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Totalment d'acord, el tramvia es bo per recorreguts urbans o suburbans, però no per fer les funcions d'un tren. Convertir el que ara es una línia de Rodalies en un tramvia és per mi un clar retrocés. Clavar claus amb una serra quan l'adequat és fer-ho amb un martell.bigcoaster ha escrit:La gent prefereix un tren directe que no haver de fer transbords. Millor deixar-ho com està i que a més dels regionals hi passi algun tre-tram d'aquest. Ara, que també podrien ser rodalies normals, no té perquè ser tram, que últimament és molt mainstream.Carlos González ha escrit:Cert, però podrien anar al TRAMCamp si fan el traçat des de PortAventura, ja que aniria més passatgers a la xarxa de TRAMCamp.Renfe451 ha escrit: Si treus el baixador de Port Aventura, disminueixes el nombre de visitants del parc. Molts venen en tren.
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
- robertotlh
- N7
- Entrades: 327
Lluis ha escrit:La meva proposta oer tarragona és la següent:
-REX R13, R14 i R15 com fins ara peró augmentant frequències.
-REX R16 com fins ara i afegint MD16 (amb menor nombre de parades) amb 449 per la nova variant.
-RT1 són R2sud allargats que no s'aturen a Castelldefels/Gavà (Mantenir R2 Castelldefels els caps de setmana)
-RT2 Allargada fins martorell i augmentant frequències.
-MD/Avant València per la LAV fins a Roda i allí fer un enllaç fins a Tamarit amb canviador d'ample /3r rail. Entrar a Tarragona ciutat i sortir per la nova variant.
-MD/Avant Reus idem que l'anterior.
-Euromed i AVE per Camp de Tarragona (CdT)
-Alvia València Saragossa parant a Cambrils-Salou.
-Llançadora Tarragona-Camp de Tarragona.
EDITO. Afegeixo a partir de la proposta de robertotlh:
-RT3 L'Hospitalet-Sant Vicenç per Reus i Valls
Estic d'acord en què l'ideal seria augmentar frequències a R13, R14 i R15. El problema es que aquestes noves freqüències s'han de ficar per els túnels de Barcelona i això seria bastant problemàtic per el tema capacitat, i més si han d'anar a Estació de França. D'aquí la meva proposta de prolongació de la RT1 cap a Mora i cap a Montblanc / Lleida i possibilitat d'enllaçar amb Regionals ja existents a Barcelona, evitant crear nous serveis als túnels
Una versió menys ambiciosa i més barata d'aquesta proposta de RT1 ampliada seria que tots els trens Regionals actuals amb destinació Reus, i que entre Tarragona i Reus circulen com a RT1, circulin en doble composició i a Reus es separin, una composició cap a Mora i l'altra cap a Lleida. Seria una forma poc costosa d'ampliar frequencies Regionals i a la vegada oferir un servei de rodalia en zones que necessiten millors frequencies, sense causar més embut als túnels de Barcelona
Visiteu el meu bloc http://blogscat.com/a/ferrocarrilsinexistents
És que és això, hi ha mínim 4 REX al dia que acaben a Reus i que podrien continuar 2 cap a Mora i 2 cap a Lleida, i aquests trens ja estan passant pels túnels de Barcelona. Posa'n 2 addicinals per Valls. I ja tens un augment relatiu de freqüències a les tres línies bastant important. I estic parlant de mínims. I a més hi ha 8 Euromeds al dia que d'aquí poc passaran a la LAV.
"Les vaques volen? Si ho diu La Retaguadia. Creu-t'ho."... I així tot.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
No es una cosa que ho proposi jo, ho van proposar els ajuntaments de Cambrils i Salou per fer el trajecte del TRAMCamp així, de l'actual traçat de PortAventurarobertotlh ha escrit: Totalment d'acord, el tramvia es bo per recorreguts urbans o suburbans, però no per fer les funcions d'un tren. Convertir el que ara es una línia de Rodalies en un tramvia és per mi un clar retrocés. Clavar claus amb una serra quan l'adequat és fer-ho amb un martell.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
No estoy de acuerdo que el tranvía sea poco adecuado para el trayecto en cuestión. Toda esa zona se ha ido urbanizando progresivamente, hoy en día justamente ya es una zona casi contínuamente urbana. De hecho, hace tiempo que también se hablaba que si faltan más estaciones porque el tren pasa junto a muchas zonas urbanizadas sin hacer parada cerca. Un tranvía reforzaría la cohesión de esa zona al ser un transporte urbano, sería un acercamiento que asume que se trata de una única conurbación, y no de una serie de pueblos separados.robertotlh ha escrit:Totalment d'acord, el tramvia es bo per recorreguts urbans o suburbans, però no per fer les funcions d'un tren. Convertir el que ara es una línia de Rodalies en un tramvia és per mi un clar retrocés. Clavar claus amb una serra quan l'adequat és fer-ho amb un martell.
El trayecto de Tarragona a Cambrils son unos 20km, y de estos los primeros 10 son más o menos el trayecto de Tarragona hasta Port Aventura, que es el menos urbano (ya que es eminentemente industrial). Es decir, que un trayecto de tranvía interurbano o tren-tram se podría recorrer en unos aprox. 40 minutos (10 hasta Port Aventura a 100km/h que lo permiten unidades tren-tram sin problema, más unos 30 hasta Cambrils que sería una velocidad comercial de 20km/h, razonable para un tranvía bien planteado sobre un antiguo derecho de vía de tren). Vale, actualmente son solo 20 minutos, pero en cambio también se estaría ganando muchas más paradas. Tengamos en cuenta que perder un poco de velocidad pero ganar muchas paradas significará que mucha gente pasará a tener la estación mucho más cerca, además de una frecuencia más alta, por lo que la pérdida de tiempo por la menor velocidad podría quedar compensada hasta el nivel de ser más rápido el tranvía que el tren convencional. Pues si tardo 20 minutos hasta la estación, y otros 15 hasta Tarragona, mientras que el tranvía va desde la puerta de mi cassa hasta TGN en 30, pues ya habré ahorrado 5 minutos.
Yo lo que vería es que se hiciera en una primera fase el trayecto de Port-Aventura a Cambrils, con todos los regionales a Tarragona prolongados hasta Port Aventura para ahí enlazar con el tranvía. Así de salida no habría que hacer nada en la estación de Tarragona. Y luego en una segunda fase llevar el tranvía hasta Tarragona, con el trazado compartido con los regionales, de forma que no se tenga que perder la posibilidad de tener regionales desde BCN hasta Port Aventura.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
Leyendo tu propuesta me imagino que piensas en Unidades de Tren/Tram de ancho iberico como el de CAF de la Bahia de Cadiz?Don Ramón ha escrit:No estoy de acuerdo que el tranvía sea poco adecuado para el trayecto en cuestión. Toda esa zona se ha ido urbanizando progresivamente, hoy en día justamente ya es una zona casi contínuamente urbana. De hecho, hace tiempo que también se hablaba que si faltan más estaciones porque el tren pasa junto a muchas zonas urbanizadas sin hacer parada cerca. Un tranvía reforzaría la cohesión de esa zona al ser un transporte urbano, sería un acercamiento que asume que se trata de una única conurbación, y no de una serie de pueblos separados.robertotlh ha escrit:Totalment d'acord, el tramvia es bo per recorreguts urbans o suburbans, però no per fer les funcions d'un tren. Convertir el que ara es una línia de Rodalies en un tramvia és per mi un clar retrocés. Clavar claus amb una serra quan l'adequat és fer-ho amb un martell.
El trayecto de Tarragona a Cambrils son unos 20km, y de estos los primeros 10 son más o menos el trayecto de Tarragona hasta Port Aventura, que es el menos urbano (ya que es eminentemente industrial). Es decir, que un trayecto de tranvía interurbano o tren-tram se podría recorrer en unos aprox. 40 minutos (10 hasta Port Aventura a 100km/h que lo permiten unidades tren-tram sin problema, más unos 30 hasta Cambrils que sería una velocidad comercial de 20km/h, razonable para un tranvía bien planteado sobre un antiguo derecho de vía de tren). Vale, actualmente son solo 20 minutos, pero en cambio también se estaría ganando muchas más paradas. Tengamos en cuenta que perder un poco de velocidad pero ganar muchas paradas significará que mucha gente pasará a tener la estación mucho más cerca, además de una frecuencia más alta, por lo que la pérdida de tiempo por la menor velocidad podría quedar compensada hasta el nivel de ser más rápido el tranvía que el tren convencional. Pues si tardo 20 minutos hasta la estación, y otros 15 hasta Tarragona, mientras que el tranvía va desde la puerta de mi cassa hasta TGN en 30, pues ya habré ahorrado 5 minutos.
Yo lo que vería es que se hiciera en una primera fase el trayecto de Port-Aventura a Cambrils, con todos los regionales a Tarragona prolongados hasta Port Aventura para ahí enlazar con el tranvía. Así de salida no habría que hacer nada en la estación de Tarragona. Y luego en una segunda fase llevar el tranvía hasta Tarragona, con el trazado compartido con los regionales, de forma que no se tenga que perder la posibilidad de tener regionales desde BCN hasta Port Aventura.
Por que pongamos es la caso se construyera el Tranvia de Salou direccion Cambrils y los tecnicos meten el ancho UIC despues para conectar Tarragona seria un poco mas complicado (tercer carril o via segregada)
Saludos.
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
Sobre del traçat de Port Aventura, jo faria el traçat de tren des de les Terres de l'Ebre fins al Camp de Tarragona (l'àrea em vull referir) per el corredor mediterrani, deixant així l'actual traçat de tren de PortAventura com tren-tram, fent així un nou traçat per enllaçar a l'estació del corredor mediterrani de Cambrils.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
- Carlos González
- N9
- Entrades: 1915
- Ubicació: Sant Boi de Llobregat
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 7KB2LkG6zc
He editat un altre cop el mapa ambiciós que havia fet fa mesos amb alguns canvis, per exemple, el traçat des de Tarragona-Tortosa ho faria des del Corredor Mediterrani, perquè el traçat es més recte i fa menys parades, a més, si existís el TRAMCamp, podria fer el traçat de PortAventura, en el mapa he dibuixat el traçat de Lleida-La Pobla de Segur a la capa de Rodalies, primer de tot ja sé que és FGC, és per diferenciar la xarxa d'ample ibèric (Rodalies), a les d'ample mètric o UIC (FGC). El traçat d'Igualada i Martorell des de l'autovia A2, la idea és que pugui ser el traçat tant com una línia de Rodalies com una de Regional per arribar a Lleida. per Tarragona no sé si es una proposta demandada o no serveix per res, la idea és fer un trajecte enllaçant Tortosa i Mora d'Ebre, fent passar algunes estacions abandonades de l'antic traçat de la línia Val de Zafán - Sant Carles de la Ràpita. Per Girona tinc un dubte, vaig fer un dibuix d'una línia circular, però no sé si es millor fer-la passar per Torroella de Montgrí o per la capital, La Bisbal d'Empordà. El millor traçat per arribar a Andorra és bàsicament el traçat de Barcelona-Puigcerdà, malgrat que per la Seu d'Urgell no tindria un tren directe des de Lleida, he pensat en que l'estació "futura" de la Seu pugui fer intercanviador a l'estació d'autobusos. L'eix transversal jo el faria com un trajecte de Rodalies en lloc d'un tren d'alta velocitat, a més, pararia a més municipis (però obviament a parades que siguin les principals).
He editat un altre cop el mapa ambiciós que havia fet fa mesos amb alguns canvis, per exemple, el traçat des de Tarragona-Tortosa ho faria des del Corredor Mediterrani, perquè el traçat es més recte i fa menys parades, a més, si existís el TRAMCamp, podria fer el traçat de PortAventura, en el mapa he dibuixat el traçat de Lleida-La Pobla de Segur a la capa de Rodalies, primer de tot ja sé que és FGC, és per diferenciar la xarxa d'ample ibèric (Rodalies), a les d'ample mètric o UIC (FGC). El traçat d'Igualada i Martorell des de l'autovia A2, la idea és que pugui ser el traçat tant com una línia de Rodalies com una de Regional per arribar a Lleida. per Tarragona no sé si es una proposta demandada o no serveix per res, la idea és fer un trajecte enllaçant Tortosa i Mora d'Ebre, fent passar algunes estacions abandonades de l'antic traçat de la línia Val de Zafán - Sant Carles de la Ràpita. Per Girona tinc un dubte, vaig fer un dibuix d'una línia circular, però no sé si es millor fer-la passar per Torroella de Montgrí o per la capital, La Bisbal d'Empordà. El millor traçat per arribar a Andorra és bàsicament el traçat de Barcelona-Puigcerdà, malgrat que per la Seu d'Urgell no tindria un tren directe des de Lleida, he pensat en que l'estació "futura" de la Seu pugui fer intercanviador a l'estació d'autobusos. L'eix transversal jo el faria com un trajecte de Rodalies en lloc d'un tren d'alta velocitat, a més, pararia a més municipis (però obviament a parades que siguin les principals).
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (2035): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 58418&z=13