Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 25/08/2010 11:08

UT596001 ha escrit:
genissimon ha escrit:En sentit invers, no hi ha cap tren de Manresa a Barcelona SAA entre les 17:34 i les 18:34 i el darrer surt a les 21:26 (hi havia un regional a les 21:52).
L'últim tren continua sortint a les 21.52, ja que darrera el regional circulava un Rodalies Terrassa-Sant Andreu Arenal (fins a Vilafranca abans del tall de les obres de la Sagrera). Aquest Rodalies comença ara a Manresa.
Doncs, segons la web de renfe, l'últim surt de Manresa a les 21:26. Celebro estar equivocat.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Divendres 27/08/2010 9:45

No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.

Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Divendres 27/08/2010 13:36

mix3 ha escrit:No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.

Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.
Per arribar a Cervera a les 17:44 hauries de sortir amb l'autobús substitutori a les 15:56 de Terrassa-Renfe fins a Calaf, i des d'allà amb tren fins a Cervera.

El més recomanable és que estiguis uns 10-15 minuts abans a l'estació i preguntis a la taquilla, on compres el bitllet, on s'agafa l'autobús.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3369
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 01/09/2010 14:58

Quin mal efecte fa la via acabada de posar nova de trinca i uns pals i pòrtics de catenària que no subjecten res al tram on no passa cap tren entre Manresa i Calaf.

Crec que una mesura intel·ligent (no apte per a renfomentadif, és clar) hauria sigut restablir el servei purament ferroviari ni que sigui amb tracció dièsel (592.200) entre Barcelona i Lleida per Manresa. O, si hi ha problemes de fums als túnels de Barcelona, limitar la circulació del superman al tram Manresa-Lleida per minimitzar els efectes del doble transbordament. Total, són tres trens al dia per sentit. No hi hauria d'haver problemes ni de temps de recorregut ni de disponibilitat de material.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7215
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 07/09/2010 10:21

Aquesta línia, la pensen reobrir algun dia?

Quina por em fa la resposta :miedo



davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 07/09/2010 11:59

Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
A Madrid desde fa poc el Regionals a Avila i Segovia els explota Rodalies Madrid. Era curios perque a Segovia en una Cercanias Guadalajara - Madrid - Cercedilla i es convertia en regional de Cercedilla a Segovia.
Horaris Cercanias Madrid Atocha - Segovia



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 08/09/2010 0:10

davida ha escrit:Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
Si fan això seria un traspàs encobert a la Generalitat de la línia, sense infraestructura, això sí.

Aviam si es fa això s'admeten títols ATM fins a Calaf, com sí fa la Hispano Igualadina amb el Barcelona-Calaf (2 expedicions al dia, de dilluns a dissabte, via Igualada i C-1412) i el Manresa-Calaf de Castellà (sis expedicions diàries els laborables i una els dissabtes, combinant les expedicions per la N-141/BV-3008 i les semidirectes per la C-25).



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3718
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 08/09/2010 13:12

De moment amb els nous horaris tornen a circular els Barcelona Lleida en el tram Barcelona-Manresa, algo es algo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 08/09/2010 14:22

A això juguen les administracions d'aquest país: vendre'ns mediocritat com a qualitat de vida, amb la permanent aura de l''"i encara gràcies".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dimarts 05/10/2010 14:33

Està clar que el que busquen les administracions és que de Terrassa fins a Balaguer ningú no faci servir cap tren per a res. Amb l'estat actual de la cosa i les perspectives futures, a fe de deu que ho aconseguiràn.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 07/10/2010 19:20

Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.

Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 07/10/2010 19:51

Bufff...dièsel i BTN? Bufff
josep_serre ha escrit:Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.

Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/10/2010 19:54

És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.

Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 07/10/2010 20:26

Guigui ha escrit:És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.

Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.
Ara posaran el cable de telecomunicació, no la catenària, i com no es farà servir la via, tornaràn a robar, i seguirem com sempre.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 19/10/2010 15:29

Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia

• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via

L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.

És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".

Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 19/10/2010 15:40

Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.

Lamentable.
Sky ha escrit:Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia

• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via

L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.

És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".

Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/10/2010 15:42

josep_serre ha escrit:Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.
Em fa molt l'efecte que es pensen que un canvi de nom ho fa tot.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 20/10/2010 8:06

Realment és trist que es pensin que per dir-li "tramvia" la línia millora automàticament. Realment tal com van dir ahir a una conferència al col·legi d'obres públiques sobre ferrocarril s'ha d'aprendre a dir que no a certes infraestructures i fer només les que realment aportin un benefici econòmico-social de debò. Justament era un directiu de FGC qui deia que era absurd que a tot arreu es fessin soterraments i que tenir passos a nivell no vol dir ser tercermundistes (com el cas paradigmàtic i surrealista de Sant Guim). La veritat és que va ser per :plas



437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 20/10/2010 18:41

Doncs sí.

Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.

Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.



Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 21/10/2010 13:55

437.001 ha escrit:Doncs sí.

Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.

Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.
Quina diferència hi haurà en tramviaritzar les línies en comptes de modernitzarles?
Semàfors els mateixos, via la mateixa (ample no se), catenària més del mateix si no la roben, i les velocitats les han de respectar tot el material rodant que hi passi, sigui un s/103 com un 5000 del FMB o un Citadis.

Realment, no se que han pensat quan els hi diuen tren-tram.
Jo hi diria ferrocarril modern i decent, que en realitat, és el que necessitem.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”