Seguiment de les obres de la L9
Un altre retard
Nou endarreriment a l’L9: l’aturada de la tuneladora retarda el final d’obra fins al 2030
El desgast de la tuneladora per la duresa del subsol obliga a aturar la perforació per fer-hi tasques de manteniment i canviar la roda de tall de la màquina
Els últims mesos han estat de molt desgast per la tuneladora de l’L9, que tot just aquesta setmana ha arribat a Mandri. Això obliga ara a aturar les perforacions durant 14 mesos per canviar-ne la roda de tall i fer-hi tasques de manteniment. Un parèntesi que comporta un retard més en la finalització de l’L9, que no estarà enllestida fins al 2030, segons ha confirmat la consellera de Territori, Ester Capella, en declaracions a TV3.
La tuneladora s’atura 14 mesos
Les tasques de substitució i renovació costaran al govern uns 12 milions d’euros. Està previst que la tuneladora, que para l’activitat, es torni a posar en marxa a l’estiu del 2025 per enfilar el tram entre Mandri i Lesseps. Amb el calendari en marxa, el govern avança que a finals del 2027 entrarà en funcionament el tram entre la Sagrera i el Guinardó – Hospital de Sant Pau. Ho ha confirmat Capella en la compareixença des del pou del carrer de Mandri, en què ha detallat que el govern invertirà 225 milions per aconseguir que l’L9 i l’L10 del metro “assoleixin un màxim potencial i doni major robustesa al transport de Barcelona”.
Una obra 11 anys aturada
La construcció de l’L9 és un dels projectes més importants al transport públic de les últimes dècades. Després d’11 anys de treballs aturats, la tuneladora va reprendre la marxa a mitjans de juny del 2022. Ho va fer a la parada de Manuel Girona i, segons les previsions inicials, aquesta màquina de 100 metres de longitud i 12 de diàmetre havia d’excavar uns 200 metres al mes per un terreny de granit i pissarra principalment.
https://beteve.cat/mobilitat/nou-endarr ... fins-2030/
El desgast de la tuneladora per la duresa del subsol obliga a aturar la perforació per fer-hi tasques de manteniment i canviar la roda de tall de la màquina
Els últims mesos han estat de molt desgast per la tuneladora de l’L9, que tot just aquesta setmana ha arribat a Mandri. Això obliga ara a aturar les perforacions durant 14 mesos per canviar-ne la roda de tall i fer-hi tasques de manteniment. Un parèntesi que comporta un retard més en la finalització de l’L9, que no estarà enllestida fins al 2030, segons ha confirmat la consellera de Territori, Ester Capella, en declaracions a TV3.
La tuneladora s’atura 14 mesos
Les tasques de substitució i renovació costaran al govern uns 12 milions d’euros. Està previst que la tuneladora, que para l’activitat, es torni a posar en marxa a l’estiu del 2025 per enfilar el tram entre Mandri i Lesseps. Amb el calendari en marxa, el govern avança que a finals del 2027 entrarà en funcionament el tram entre la Sagrera i el Guinardó – Hospital de Sant Pau. Ho ha confirmat Capella en la compareixença des del pou del carrer de Mandri, en què ha detallat que el govern invertirà 225 milions per aconseguir que l’L9 i l’L10 del metro “assoleixin un màxim potencial i doni major robustesa al transport de Barcelona”.
Una obra 11 anys aturada
La construcció de l’L9 és un dels projectes més importants al transport públic de les últimes dècades. Després d’11 anys de treballs aturats, la tuneladora va reprendre la marxa a mitjans de juny del 2022. Ho va fer a la parada de Manuel Girona i, segons les previsions inicials, aquesta màquina de 100 metres de longitud i 12 de diàmetre havia d’excavar uns 200 metres al mes per un terreny de granit i pissarra principalment.
https://beteve.cat/mobilitat/nou-endarr ... fins-2030/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Si el pròxim objectiu és La Sagrera - Guinardó HSP, no hi hauria d’haver algun moviment en relació a Santander per obrir la L4 al mateix temps? O es tindrà el túnel de la L4 entre el Macropou i La Sagrera agafant pols?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
S'està fent el projecte constructiu per la L4 precisament, per aquesta banda hi ha avenç i sembla clar que va al ritme que li toca:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 13:08 Si el pròxim objectiu és La Sagrera - Guinardó HSP, no hi hauria d’haver algun moviment en relació a Santander per obrir la L4 al mateix temps? O es tindrà el túnel de la L4 entre el Macropou i La Sagrera agafant pols?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://beteve.cat/mobilitat/ampliacio- ... -projecte/
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
I no poden continuar com s’ha fet tota la vida? Acabarem abans segur…
Pero per fer la L4 primer han de treure les linies 9 i 10 d’allà, tinc entès que fins a Santander està l’obra executada.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:55El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
No estic segur que ens estem entenent.hola04 ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 23:04Pero per fer la L4 primer han de treure les linies 9 i 10 d’allà, tinc entès que fins a Santander està l’obra executada.jgomezs ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:55El Govern diu que la construcció portarà uns 15 mesos, a saber des de quin moment:LeoMetropol ha escrit: ↑Divendres 02/08/2024 16:32 Buscar empresa per redactar el projecte a 2024, hi ha alguna possibilitat d’arribar a 2027 amb tot llest?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... au-sagrera
Però tampoc hi ha cap dependència entre una obra i l'altra. El que cal és que connectin la L9/L10 a la seva estació definitiva de Sagrera, i ja es pot fer la L4. I això ja està en marxa:
https://beteve.cat/mobilitat/departamen ... io-l9-l10/
La L4 arriba fins a La Pau. El túnel segueix fins a més enllà per poder tenir cua de maniobres, així que la L4 bàsicament el que li falta és una mica més de túnel fins al macropou i fer l'estació de Santander (que és el que ja s'està fent el projecte constructiu).
És clar, ara hi ha el problema que la L9 està fent servir la línia i estació de la L4 entre el macropou i la Sagrera. Però la línia i estació definitives de la L9 ja estan fetes, tot el que cal és canviar la connexió al macropou. I aquest canvi de connexió ja s'ha començat a construir, és el que explico a l'últim link del meu post.
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Sí, jo anava per aquí, que no em preocupa la L9, el que em preocupa es que acabin el macropou, obrin la L9 fins a La Sagrera Honduras, o fins a Guinardó o Lesseps, però els 300 metres de Santander encara estiguin per obrir i l’estació de La Sagrera L4 utilitzada fins ara estigui agafant pols durant anys per no haver fet els 300 metres coordinadament amb l’avenç de les obres de la L9.
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nllehy-ll9
Territori reprèn les obres de l'estació de Sanllehy de l'L9
Els treballs inclouen la finalització del pou de l’estació i l’execució de la galeria de connexió amb el túnel, amb un pressupost de 12,8 MEUR
El Departament de Territori ha reprès avui els treballs de la futura estació de l’L9 de Sanllehy, a Barcelona, i que permetran completar-ne l’obra civil. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 12,8 MEUR, s’emmarquen en les obres de finalització del tram central de l’L9/L10.
L’obra civil de l’estació de Sanllehy està executada en un 42% i, pel que fa, al pou, està excavat en un 66% --52 dels 78 metres previstos. Les obres que ara comencen permetran completar l’excavació del pou de l’estació i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central.
L’execució de les obres requerirà el tancament i ocupació de la plaça Sanllehy, on s’ubicarà la futura estació. En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –un 75% excavat. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de Plaça de Maragall.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Territori reprèn les obres de l'estació de Sanllehy de l'L9
Els treballs inclouen la finalització del pou de l’estació i l’execució de la galeria de connexió amb el túnel, amb un pressupost de 12,8 MEUR
El Departament de Territori ha reprès avui els treballs de la futura estació de l’L9 de Sanllehy, a Barcelona, i que permetran completar-ne l’obra civil. Aquests treballs, que compten amb un pressupost de 12,8 MEUR, s’emmarquen en les obres de finalització del tram central de l’L9/L10.
L’obra civil de l’estació de Sanllehy està executada en un 42% i, pel que fa, al pou, està excavat en un 66% --52 dels 78 metres previstos. Les obres que ara comencen permetran completar l’excavació del pou de l’estació i construir la galeria que l’ha de connectar amb el túnel del tram central.
L’execució de les obres requerirà el tancament i ocupació de la plaça Sanllehy, on s’ubicarà la futura estació. En els primers mesos de l’obra, s’executaran treballs en superfície com la instal·lació de pantalles fonoabsorbents i tasques preparatòries per a la reobertura i represa de l’excavació del pou. Així mateix, s’han engegat aquest setembre la campanya d’auscultació i d’inspeccions prèvies d’edificis en l’àmbit de l’obra, com a mesures de prevenció, vigilància i control de les obres prèvies.
Estat de les obres de l’L9/L10
Pel que fa a l’execució d’altres estacions del tram central, s’està treballant en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de Mandri –el pou, de 75 metres de profunditat, ja està excavat– i en l’excavació del pou de Sarrià –un 75% excavat. A més, recentment ha començat els treballs per a conformar l’estructura interior de l’estació de Plaça de Maragall.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant a l’àmbit del Macropou de la Sagrera, per a connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rd-51-meur
Territori, Habitatge i Transició Ecològica licita obres de les estacions de l'L9 de Manuel Girona i Campus Nord per 51 MEUR
Sala de premsa - Govern.cat
“És un nou pas endavant per millorar la mobilitat a Catalunya. L’9/L10 és una actuació cabdal per a la connectivitat, el sistema de transport públic i la descarbonització de la mobilitat” a l’àrea metropolitana de Barcelona, assenyala la consellera, Sílvia Paneque
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 51 MEUR. Les obres que es liciten inclouen l’excavació dels pous de les estacions –en el cas de Manuel Girona, totalment, i en el de Campus Nord, una part– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
La consellera Sílvia Paneque ha explicat que “Territori planifica a llarg termini i hi ha l’objectiu que Catalunya avanci cap a un sistema de mobilitat pública eficient que sigui utilitzada per a la majoria i que possibilitat, de veritat, un pas endavant també cap a l’equitat i la sostenibilitat”.
Aquestes obres s’emmarquen en els treballs en marxa per completar el tram central de l’L9/L10, “una actuació cabdal per a la connectivitat i el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn”, ha ressaltat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. La finalització del tram central “permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i incrementar-ne la demanda, de les actuals 27 milions de persones usuàries anuals a les 113 milions de previstes”, ha assenyalat.
En concret, les actuacions que es liciten consisteixen en:
Estació de Manuel Girona: L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d'implantació i desviament de serveis, i l'execució a continuació de les pantalles i l'excavació del pou de l'estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d'infraestructura de l'estació i l'estructura interior.
Es preveu que els treballs en aquest àmbit comencin a finals de la primavera vinent.
Estació de Campus Nord: Estarà situada en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels serveis afectats i es preveu que, el gener vinent, es reprenguin les obres i comencin les tasques per implantar l’obra i concloure el desviament de serveis afectats. Aquesta obra comportarà l’execució de les pantalles i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació.
L’obra que es licita ara inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’execució de la llosa de fons del pou, l’estructura interior i andanes i la coberta del pou.
Les instal·lacions i arquitectura de les dues estacions estaran recollides en un projecte independent.
L’L9/L10
En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de Macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Territori, Habitatge i Transició Ecològica licita obres de les estacions de l'L9 de Manuel Girona i Campus Nord per 51 MEUR
Sala de premsa - Govern.cat
“És un nou pas endavant per millorar la mobilitat a Catalunya. L’9/L10 és una actuació cabdal per a la connectivitat, el sistema de transport públic i la descarbonització de la mobilitat” a l’àrea metropolitana de Barcelona, assenyala la consellera, Sílvia Paneque
El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat treballs d’obra civil i d’estructura interior de les estacions de l’L9 de Manuel Girona i Campus Nord, a Barcelona, per un import de 51 MEUR. Les obres que es liciten inclouen l’excavació dels pous de les estacions –en el cas de Manuel Girona, totalment, i en el de Campus Nord, una part– i les galeries de connexió amb el túnel i l’execució de l’estructura interna de l’estació, principalment.
La consellera Sílvia Paneque ha explicat que “Territori planifica a llarg termini i hi ha l’objectiu que Catalunya avanci cap a un sistema de mobilitat pública eficient que sigui utilitzada per a la majoria i que possibilitat, de veritat, un pas endavant també cap a l’equitat i la sostenibilitat”.
Aquestes obres s’emmarquen en els treballs en marxa per completar el tram central de l’L9/L10, “una actuació cabdal per a la connectivitat i el sistema de transport públic de l’àrea metropolitana de Barcelona i per a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn”, ha ressaltat la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque i Sureda. La finalització del tram central “permetrà assolir el potencial de l’L9/L10 i incrementar-ne la demanda, de les actuals 27 milions de persones usuàries anuals a les 113 milions de previstes”, ha assenyalat.
En concret, les actuacions que es liciten consisteixen en:
Estació de Manuel Girona: L’estació de Manuel Girona es construirà al carrer Doctor Ferran, a l’altura del carrer de Manuel Girona. Les tasques que es duran a terme inclouran una primera fase d'implantació i desviament de serveis, i l'execució a continuació de les pantalles i l'excavació del pou de l'estació, de 27 metres de diàmetre i 60 m de profunditat, la resta d'infraestructura de l'estació i l'estructura interior.
Es preveu que els treballs en aquest àmbit comencin a finals de la primavera vinent.
Estació de Campus Nord: Estarà situada en l’encreuament entre els carrers de John Maynard Keynes i Ignasi de Solà-Morales i Rubió. En aquest àmbit, es va actuar en el seu moment en una part dels serveis afectats i es preveu que, el gener vinent, es reprenguin les obres i comencin les tasques per implantar l’obra i concloure el desviament de serveis afectats. Aquesta obra comportarà l’execució de les pantalles i l’excavació dels primers 33 metres del pou de l’estació.
L’obra que es licita ara inclou l’excavació dels 22 metres restants del pou, així com la galeria de connexió amb el túnel de l’L9 i altres tasques per a completar l’obra civil i els treballs d’estructura interior. Així, com en el cas de Manuel Girona, també s’inclou l’execució de la llosa de fons del pou, l’estructura interior i andanes i la coberta del pou.
Les instal·lacions i arquitectura de les dues estacions estaran recollides en un projecte independent.
L’L9/L10
En el marc de les obres de l’L9/L10, el Departament està treballant actualment en les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall i Sanllehy, així com en l’àmbit de Macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps.
La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
-
- N9
- Entrades: 2426
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
O sea, que si he contado bien, el tramo central se abrirá con ocho estaciones intermedias de golpe, a saber:
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
La idea era abrir primero Sagrera-GHSP, luego GHSP-Lesseps y luego el resto. En tema estaciones intermedias, dentro de esta apertura en tramos, lo veo excepto Campus Nord y Manuel GironaFrança451 ha escrit:O sea, que si he contado bien, el tramo central se abrirá con ocho estaciones intermedias de golpe, a saber:
Campus Nord
Manuel Girona
Sarriá
Mandri
Lesseps
Sanllehy
Guinardó i Hospital Sant Pau
Plaça Maragall
Me equivoco?
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
El tronc central de les línies L9 i L10 del Metro de Barcelona és una obra de llarg abast que no estarà completament finalitzada fins més enllà del 2030, principalment per l’aturada forçada de la tuneladora, ara mateix a l’estació de Mandri, pendent del reemplaçament del capçal, una operació que suposarà un nou retard.
En tot cas, les obres segueixen en altres àmbits. Així, l’actual Govern no s'ha desdit de la voluntat anunciada per l’anterior executiu català d’obrir quatre noves estacions el 2027, les de Guinardó | Hospital de Sant Pau, Plaça Maragall, la Sagrera i Sagrera TAV[, i a més s'han reprès les obres l’estació de Sanllehy, a les quals ara s’afegeix l’impuls a dues noves estacions d’aquest tronc central, les previstes a Campus Nord i Manuel Girona.
En el marc de les obres de l’L9/L10, actualment s’està treballant a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall, Guinardo-HSP i Sanllehy, així com en l’àmbit de macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s'estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Salut!
En tot cas, les obres segueixen en altres àmbits. Així, l’actual Govern no s'ha desdit de la voluntat anunciada per l’anterior executiu català d’obrir quatre noves estacions el 2027, les de Guinardó | Hospital de Sant Pau, Plaça Maragall, la Sagrera i Sagrera TAV[, i a més s'han reprès les obres l’estació de Sanllehy, a les quals ara s’afegeix l’impuls a dues noves estacions d’aquest tronc central, les previstes a Campus Nord i Manuel Girona.
En el marc de les obres de l’L9/L10, actualment s’està treballant a les estacions de Mandri, Sarrià, Plaça de Maragall, Guinardo-HSP i Sanllehy, així com en l’àmbit de macropou de la Sagrera. En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre l’àmbit de plaça de Maragall i Lesseps. La tuneladora del tram central està actualment a Mandri, on s'estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps.
Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 14/12/2024 9:55, en total s’ha editat 1 vegada.
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1766
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Per què el Barça vol l’estació de metro Camp Nou i per què encara trigarà
El FC Barcelona considera un “esclat de possibilitats” per a la mobilitat la connexió amb Sarrià d'aquesta estació
En el tram en funcionament de l’L9 Sud del Metro de Barcelona (Zona Universitària - Aeroport T1) hi ha algunes estacions que, malgrat formar part del recorregut en servei, no estan obertes, és a dir, que els trens hi passen però no efectuen parada. De fet, gairebé se les podria considerar estacions fantasma, però d’última generació. Al municipi del Prat de Llobregat n’hi ha dues, Terminal de Càrrega, situada entre les terminals T1 i T2 de l’aeroport i que tindrà un funcionament tècnic, i la Ribera, que es troba en un espai destinat a edificació d’habitatges però que actualment és un erm on no té cap sentit obrir, de moment, una estació de Metro que està conclosa al 98 per cent.
Per més informació:
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 6_102.html
El FC Barcelona considera un “esclat de possibilitats” per a la mobilitat la connexió amb Sarrià d'aquesta estació
En el tram en funcionament de l’L9 Sud del Metro de Barcelona (Zona Universitària - Aeroport T1) hi ha algunes estacions que, malgrat formar part del recorregut en servei, no estan obertes, és a dir, que els trens hi passen però no efectuen parada. De fet, gairebé se les podria considerar estacions fantasma, però d’última generació. Al municipi del Prat de Llobregat n’hi ha dues, Terminal de Càrrega, situada entre les terminals T1 i T2 de l’aeroport i que tindrà un funcionament tècnic, i la Ribera, que es troba en un espai destinat a edificació d’habitatges però que actualment és un erm on no té cap sentit obrir, de moment, una estació de Metro que està conclosa al 98 per cent.
Per més informació:
https://www.elnacional.cat/ca/barcelona ... 6_102.html
La L9 obrirà un nou tram amb quatre parades a finals del 2027, abans que s'acabi tota l'obra
Les estacions de Sagrera-TAV, La Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó-Hospital de Sant Pau aconseguiran que la línia ja circuli pel seu traçat definitiu
Les esperades obres de la L9 del metro de Barcelona avancen a poc a poc des que el Govern les va reprendre, ara fa ja dos anys i mig. Després d’una dècada aturada, en aquest temps la tuneladora que habita des de fa anys al subsol de la capital catalana ha perforat un nou tram i l’estiu passat ja va arribar a Mandri, on va quedar de nou aturada. Tot i que l’obra no està –ni de bon tros– enllestida, el Govern vol inaugurar un altre tram nou de la línia abans que finalitzin totes les actuacions i, així, allargar a poc a poc el recorregut en servei d’aquesta obra ja històrica. Segons el calendari actual, serà a finals del 2027 o principis del 2028 quan s’obriran quatre noves parades, de les quals tres són de nova construcció, abans que l’obra sencera estigui acabada.
Es tracta de les estacions de Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó-Hospital de Sant Pau. Un recorregut de 3,6 quilòmetres més que unirà els barris de la Sagrera i el Guinardó sense haver d’esperar que l’obra s’acabi per complet, una fita que s’espera que passi el 2030. De fet, a sota terra, el túnel que cobreix aquesta part ja està completament acabat i els treballs a les estacions pràcticament enllestits; només falta col·locar algunes separacions entre vies.
L’operadora Transports Metropolitans de Catalunya (TMB), que gestiona la xarxa de metro barcelonina, valora “molt positivament” l’obertura d’aquest tram als ciutadans. A l’octubre, el president de TMB, Xavier Flores, ja va argumentar, en una entrevista a l’ARA, que “tot el que es pugui posar en servei serà positiu”, si bé va limitar-se a dir que corresponia a la Generalitat la decisió d’avançar les obres.
“En comptes de tenir un túnel fet i aturat, pots estrenar-lo abans i no esperar que sigui una inauguració conjunta de tota la línia. Els veïns ho agrairan”, va remarcar Flores, que també assegura que d’aquesta manera Guinardó i Maragall també quedaran connectats amb “dos intercanviadors molt potents”, com són els de la Sagrera.
Col·locar la L9 en el seu traçat definitiu
En aquest sentit, la inauguració del trajecte entre la Sagrera i el Guinardó també suposarà una altra gran fita constructiva en el macroprojecte de la L9. Aquests treballs impliquen fer un canvi de configuració en els trajectes actuals —que coincideixen a la Sagrera amb els de la L4— i situaran la línia 9 en el que serà el seu traçat definitiu.
Ara mateix les línies 9 i 10 del metro arriben a Sagrera Meridiana per un túnel que en realitat no els correspon, expliquen fonts pròximes al projecte, sinó que ho fan pel túnel que –en un futur– ha de servir per connectar la L4 amb la Sagrera, des de La Pau, una altra obra del metro molt esperada que es va reactivar el mes passat, amb l’adjudicació de redacció del projecte constructiu.
Per això, el perllongament de la L9 fins a Guinardó servirà no només per resituar la L9 sobre les vies que li pertoquen, sinó que també alliberarà l’espai necessari per continuar avançant amb la L4.
La tuneladora tornarà a perforar l'estiu que ve
Paral·lelament, aquesta mateixa setmana fonts de la Generalitat han confirmat a l’ARA que la tuneladora, que de moment es manté aturada, tornarà a foradar l’estiu que ve. La previsió és que culmini tot el túnel, arribant fins a Lesseps, en un període d’un any. Aquesta gran màquina perforadora va quedar aturada a l’estiu, després, d’arribar a Mandri, pel desgast que havia sofert la roda de tall, la gran part davantera que va esmicolant el terreny sota terra per crear el túnel.
Ara cal un recanvi que no arribarà fins a l’estiu que ve i que costarà 12 milions d’euros més, enfilant el pressupost d’aquesta part de les obres fins als 926 milions. En total, els anys de retard i les diverses incidències han fet que el sobrecost d’aquesta línia superi els 5.000 milions d’euros, segons un informe de la Sindicatura de Comptes.
Un cop estigui acabada, això sí, la Línia 9 de Barcelona serà la més llarga d’Europa i farà incrementar fins a 86 milions de viatgers l’any la xarxa de transport públic metropolità. A més, aquesta línia de metro també hauria de servir per descongestionar la L1 i la L5, que ara es troben gairebé al màxim de la seva capacitat.
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 39828.html
Les estacions de Sagrera-TAV, La Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó-Hospital de Sant Pau aconseguiran que la línia ja circuli pel seu traçat definitiu
Les esperades obres de la L9 del metro de Barcelona avancen a poc a poc des que el Govern les va reprendre, ara fa ja dos anys i mig. Després d’una dècada aturada, en aquest temps la tuneladora que habita des de fa anys al subsol de la capital catalana ha perforat un nou tram i l’estiu passat ja va arribar a Mandri, on va quedar de nou aturada. Tot i que l’obra no està –ni de bon tros– enllestida, el Govern vol inaugurar un altre tram nou de la línia abans que finalitzin totes les actuacions i, així, allargar a poc a poc el recorregut en servei d’aquesta obra ja històrica. Segons el calendari actual, serà a finals del 2027 o principis del 2028 quan s’obriran quatre noves parades, de les quals tres són de nova construcció, abans que l’obra sencera estigui acabada.
Es tracta de les estacions de Sagrera-TAV, la Sagrera, Plaça de Maragall i Guinardó-Hospital de Sant Pau. Un recorregut de 3,6 quilòmetres més que unirà els barris de la Sagrera i el Guinardó sense haver d’esperar que l’obra s’acabi per complet, una fita que s’espera que passi el 2030. De fet, a sota terra, el túnel que cobreix aquesta part ja està completament acabat i els treballs a les estacions pràcticament enllestits; només falta col·locar algunes separacions entre vies.
L’operadora Transports Metropolitans de Catalunya (TMB), que gestiona la xarxa de metro barcelonina, valora “molt positivament” l’obertura d’aquest tram als ciutadans. A l’octubre, el president de TMB, Xavier Flores, ja va argumentar, en una entrevista a l’ARA, que “tot el que es pugui posar en servei serà positiu”, si bé va limitar-se a dir que corresponia a la Generalitat la decisió d’avançar les obres.
“En comptes de tenir un túnel fet i aturat, pots estrenar-lo abans i no esperar que sigui una inauguració conjunta de tota la línia. Els veïns ho agrairan”, va remarcar Flores, que també assegura que d’aquesta manera Guinardó i Maragall també quedaran connectats amb “dos intercanviadors molt potents”, com són els de la Sagrera.
Col·locar la L9 en el seu traçat definitiu
En aquest sentit, la inauguració del trajecte entre la Sagrera i el Guinardó també suposarà una altra gran fita constructiva en el macroprojecte de la L9. Aquests treballs impliquen fer un canvi de configuració en els trajectes actuals —que coincideixen a la Sagrera amb els de la L4— i situaran la línia 9 en el que serà el seu traçat definitiu.
Ara mateix les línies 9 i 10 del metro arriben a Sagrera Meridiana per un túnel que en realitat no els correspon, expliquen fonts pròximes al projecte, sinó que ho fan pel túnel que –en un futur– ha de servir per connectar la L4 amb la Sagrera, des de La Pau, una altra obra del metro molt esperada que es va reactivar el mes passat, amb l’adjudicació de redacció del projecte constructiu.
Per això, el perllongament de la L9 fins a Guinardó servirà no només per resituar la L9 sobre les vies que li pertoquen, sinó que també alliberarà l’espai necessari per continuar avançant amb la L4.
La tuneladora tornarà a perforar l'estiu que ve
Paral·lelament, aquesta mateixa setmana fonts de la Generalitat han confirmat a l’ARA que la tuneladora, que de moment es manté aturada, tornarà a foradar l’estiu que ve. La previsió és que culmini tot el túnel, arribant fins a Lesseps, en un període d’un any. Aquesta gran màquina perforadora va quedar aturada a l’estiu, després, d’arribar a Mandri, pel desgast que havia sofert la roda de tall, la gran part davantera que va esmicolant el terreny sota terra per crear el túnel.
Ara cal un recanvi que no arribarà fins a l’estiu que ve i que costarà 12 milions d’euros més, enfilant el pressupost d’aquesta part de les obres fins als 926 milions. En total, els anys de retard i les diverses incidències han fet que el sobrecost d’aquesta línia superi els 5.000 milions d’euros, segons un informe de la Sindicatura de Comptes.
Un cop estigui acabada, això sí, la Línia 9 de Barcelona serà la més llarga d’Europa i farà incrementar fins a 86 milions de viatgers l’any la xarxa de transport públic metropolità. A més, aquesta línia de metro també hauria de servir per descongestionar la L1 i la L5, que ara es troben gairebé al màxim de la seva capacitat.
https://www.ara.cat/societat/mobilitat/ ... 39828.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 64
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Aquells mapes que es feien amb els percentatges de contrucció per trams, estacions, amb llosa intermèdia i tal encara es fan?
Sí cada tres o quatre mesos fan un informe del progrés, els trobaràs aquí: https://territori.gencat.cat/ca/03_infr ... activitat/LeoMetropol ha escrit: ↑Dimarts 21/01/2025 1:38 Aquells mapes que es feien amb els percentatges de contrucció per trams, estacions, amb llosa intermèdia i tal encara es fan?