Jordi Freixas ha escrit:No no!!! Em referia només al tram afectat per la via de doble ample.

Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 1:23
Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/05/2009 12:38
Jordi Freixas ha escrit:No no!!! Em referia només al tram afectat per la via de doble ample.
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/05/2009 12:55
Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 21/05/2009 13:40
Adaptar la via a ample europeu implicaria que la línia és quedès amb una sola via d'ample ibèric, per tant, el trànsit que suporta actualment la línia no hi podria passar...Jordi Freixas ha escrit:Ah val... jo hi compto amb això. Però posats a fer les coses malament, no creus que significa enredar encara més la troca reconvertint UNA VIA a doble ample, enlloc d'adaptar-la directament a ample europeu?
Però és que de fet la qüestió és que s'haurien d'adaptar totes dues vies a doble ample i fora!!!
Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/05/2009 13:56
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/05/2009 14:00
Em sembla que estem parlant del mateixoriolp13 ha escrit:Adaptar la via a ample europeu implicaria que la línia és quedès amb una sola via d'ample ibèric, per tant, el trànsit que suporta actualment la línia no hi podria passar...Jordi Freixas ha escrit:Ah val... jo hi compto amb això. Però posats a fer les coses malament, no creus que significa enredar encara més la troca reconvertint UNA VIA a doble ample, enlloc d'adaptar-la directament a ample europeu?
Però és que de fet la qüestió és que s'haurien d'adaptar totes dues vies a doble ample i fora!!!
El que s'hauria de fer "provisionalment" és adaptar les dues vies, ja que si només adapten una per estalviar-se una calerons, la "líaran parda", ja que no serà fàcil organitzar la línia. Potser durant aquest temps desviaran alguns MD/LD per la costa per alleujar el trànsit de la línia...
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 21/05/2009 14:15
D'acord. Suposem que per collons aquest tram s'haurà de fer amb unitats 100, que són les úniques del parc ferroviari AVE bi-tensió. Tindrem una serie de trens que seran aptes per circular sota catenària d'Alta Velocitat (llògicament), i també sota catenaria convencional d'ADIF. Què passarà amb aquests trens a partir de la sortida del Túnel del Pertús, a on enganxaran amb la línia de Vilafranca de Conflent fins a Perpinyà?genissimon ha escrit:1.- L'electrificació de la doble via de tres carrils de Girona a Figueres serà l'adequada per a l'ample ibèric i de 3KVcc, perquè si no no sé quin material mòbil es farà servir per als trens regionals actuals.
I per això tanta comedia a fer una via de doble ample??? Igualment ens trobariem en les mateixes, ja que els trens Alvia són bi-tensió (25 KV + 3 KV)genissimon ha escrit:2.- Els trens de viatgers canviaran d'ample a Figueres i baixaran a BCN en ample ibèric. Els trens SNCF no passaran més al sud de Figueres. Els trens renfe no aniran més al nord de Perpinyà (catenària 1,5Kvcc).
Val... ara ho començo a entendre. El que em sorprendria és que de ser realment així m'agadaria veure si els francesos s'atedrien a renegociar el pacte incomplert per Espanyagenissimon ha escrit:3.- Els trens de mercaderies en ample UIC aniran amb locomotora dièsel.
Per mi, que ja que amb la proliferació de l'AVE i la "flota más moderna d'europa" ens avorrirem com una ostra, Renfomentadif ens ha volgut montar un espectacle ferroviari per distreure al personalgenissimon ha escrit:Espero anar-ho a veure, que la xapussa té les dimensions adequades a una obra faraònica projectada per Pepe Gotera y Otilio.
Salut !!
Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/05/2009 14:28
Entrada Autor: metring » Divendres 22/05/2009 9:01
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/05/2009 0:55
Entrada Autor: metring » Dimarts 26/05/2009 12:16
Entrada Autor: genissimon » Dimarts 26/05/2009 14:29
Més informació a: Vía LibreVía Libre ha escrit: Adif inicia los trabajos previos de adaptación al ancho internacional del tramo Gerona-Figueras
La circulación de trenes de ancho internacional se realizará por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia
Adif ha iniciado las obras de adecuación y tratamiento integral del tramo Gerona-Figueras, de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou, para su explotación en ancho internacional. Las obras consistirán en la instalación de un tercer carril en una de las vías para la circulación de trenes de ambos anchos en este tramo, en el que además se modernizará la infraestructura.
[...]La circulación de trenes de ancho internacional (1.435 mm) se realizará únicamente por la vía que habitualmente utilizan los trenes que circulan en dirección Francia.[...]
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/05/2009 15:20
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 26/05/2009 16:55
Entrada Autor: metring » Dijous 04/06/2009 9:39
Entrada Autor: metring » Dijous 04/06/2009 18:45
Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 05/06/2009 1:23
Fins a la variant provisional en ample ibèric per les obres de soterrament de l'estació hi arribo. Però amb això de la via d'ample UIC m'he perdut...metring ha escrit:Una vez construido el túnel, se instalará una superestructura, integrada por una variante con dos vías de ancho convencional que permitirá continuar la explotación de la línea Barcelona-Portbou y una vía de ancho internacional para mercancías.
Su puesta en servicio permitirá, posteriormente, ejecutar el túnel que permitirá soterrar la infraestructura de ancho convencional que discurre por el núcleo urbano de este término municipal.
Entrada Autor: BB9200 » Dijous 11/06/2009 15:57
Entrada Autor: genissimon » Dimecres 17/06/2009 13:19
¿ Cal que torni a insistir que s'hauria d'haver fet una variant amb quatre vies (dues de cada ample convertibles a 4 UIC) per l'OEST de Girona i deixar el viaducte amb una via de cada ample exclusivament per als trens de viatgers amb parada a Girona ?BB9200 ha escrit:Entidades vecinales de Girona temen por el impacto en los edificios
[...]También quieren respuestas sobre el impacto medioambiental del futuro túnel con las posibles filtraciones de agua y piden información sobre la posibilidad de realizar un 'by-pass' (enlace) a cielo abierto.
De: http://www.europapress.es/catalunya/not ... 72023.html
Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 17/06/2009 13:29
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”