

Hora i data actual: 16 set. 2025, 23:14
Entrada Autor: orig440 » 04 jul. 2008, 13:14
Entrada Autor: pol » 07 jul. 2008, 20:19
Entrada Autor: Trenscat » 08 jul. 2008, 08:30
20 minutos ha escrit:La L9 del metro de Barcelona costarà el doble i les tuneladores van amb retard
-El tram Gorg-Sant Andreu ja està acabat.
-Falta de projecte, avaries, manteniment i aturades per evitar sorolls als veïns han acumulat demores d'any i mig
El cost econòmic que tindrà l'obra de la L9 del metro a Barcelona i l'àrea metropolitana es doblarà. El pressupost del 2004 era de 3.745 milions d'euros i el 2008 n'és de 6.500 milions. Les màquines perforadores dels túnels han anat amb retard, amb demores que han superat l'any i mig.
Per al departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat, el problema és haver iniciat els túnels el 2003 sense un projecte redactat «que s'ha hagut de fer el 2004». CiU va denunciar ahir que la tuneladora del tram Sagrera-Macropou va estar aturada 132 dies de 263; la de Macropou-Havaneres, 155 dies; i la de Mas Blau-Variant del Prat, 89 dies. Tot, per revisions i avaries, per evitar sorolls nocturns als veïns o per vacances dels operaris.
Ahir va finalitzar la perforació de les dues tuneladores que han coincidit a la plaça Havaneres després d'haver foradat 5,4 Km en sis mesos, entre Gorg i Sant Andreu. Hi ha foradats 19,4 Km, 16 dels quals són túnels (servirà més endevant per a la L4).
El Govern admet retards i ho justifiquen amb exemples com el de la tuneladora de Sant Adrià, que va estar aturada 19 mesos per no «afectar els fonaments d'uns edificis que ningú havia previst» en l'adjudicació del 2003. Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma. S'hi construiran 13 estacions, sis més de les previstes.
Entrada Autor: Guigui » 08 jul. 2008, 08:43
Alguna cosa no quadra. Que jo sàpiga, ningú no s'ha tret sis estacions de la màniga per la patilla. Em fa tot l'efecte de ser una altra mostra de brillant sintaxi periodística. En qualsevol cas, algú té idea de què pot voler dir aquesta frase?20 minutos ha escrit:Entre el 2009 i el 2010, es preveu la perforació dels 12 Km del tram Sagrera-Meridiana i Gorg-Santa Coloma. S'hi construiran 13 estacions, sis més de les previstes.
Entrada Autor: Trenscat » 08 jul. 2008, 08:46
Entrada Autor: EUKibo » 08 jul. 2008, 11:34
Entrada Autor: Guigui » 08 jul. 2008, 11:51
El fet de que les tuneladores hagin acabat de foradar no és sinònim de posada en servei imminent. Primer cal col·locar les vies i habilitar les estacions, i em fa l'efecte que algunes encara en tenen per temps.EUKibo ha escrit:Sembla que ja hi ha via lliure per a posar en marxa el servei. El túnel entre Sagrera i Barcelonès Nord ja està lliure de tuneladores (en el tram Onze de Setembre - Sagrera s'ha d'utilitzar el túnel de la L4).
Entrada Autor: Platanito » 08 jul. 2008, 13:32
Manca l'autoria de l'article.EUKibo ha escrit:Obres del túnel de l'L9
Les properes municipals seran exactament quatre anys després de les darreres. Les properes autonòmiques catalanes seran com a molt quatre anys després de les darreres catalanes.EUKibo ha escrit:Ara només cal que hi hagi eleccions per a que acabin les obres. Quan són les següents municipals i autonòmica?
Entrada Autor: Platanito » 08 jul. 2008, 14:02
metring ha escrit:De vegades, avancen les eleccions...
Entrada Autor: Guigui » 08 jul. 2008, 21:50
Tot i ser només un detall al marge, no deixa de ser significatiu: en el plànol adjunt a la nota, el tram La Pau-Pep Ventura figura com a "en procés de conversió de L4 a L2".victorcasta ha escrit:Font: Generalitat de Catalunya
Entrada Autor: EUKibo » 09 jul. 2008, 10:10
Entrada Autor: Platanito » 09 jul. 2008, 12:05
El que volia deixar clar és que les municipals són a data fixa, mentre que les autonòmiques catalanes i les generals poden ser escurçades, però les legistatures corresponents no poden excedir dels quatre anys. La data de les municipals la recordava, però les del Parlament de Catalunya les he hagut de consultar a la wikipedia. El Govern Maragall nomès va durar tres anys, dada a tenir en compte si a l'actual tripartit se li giren les coses.EUKibo ha escrit:ja sé que a Espanya les eleccions són cada 4 anys Platanito, gràcies per l'últim post que m'indiques que son al 2010 i al 2011.
Entrada Autor: Guigui » 09 jul. 2008, 12:09
Tant de bo poguéssim combinar el millor de Suïssa (ferrocarril i funcionament democràtic) i de Catalunya! (sospir)Platanito ha escrit:I efectivament, sabent com funciona la política en aquest pais, és molt probable que el govern mantingui la infraestructura gairebé acabada i no li doni l'empenta final fins que s'acostin els comicis. Creuen que el ciutadà mig és un nen al que se'l compra donant-li just abans de les eleccions un caramel que li han estat amagant durant quatre anys, i el pitjor és que bona part de la gent es comporta així.
Entrada Autor: sergi » 09 jul. 2008, 13:05
Entrada Autor: Guigui » 09 jul. 2008, 13:12
Entrada Autor: Guigui » 09 jul. 2008, 13:14
Ja sabem tots que els diaris van informadíssims, especialment en temes relacionats amb el transport públic.orig440 ha escrit:Ahir, en aquest mateix diari, 20 minutos, vaig llegir que al 2010 es ficava en servei el tram de Santa Coloma fins a Badalona. No havíem quedat que s'inauguraria fins a Sagrera?![]()
![]()
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025