Línia 2 de metro

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Re: Línia 2 de metro

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 28/07/2008 17:33

El LLOP ha escrit:em sembla que al tram Horta- Sagera no s'hi va possar mai tercer carril. Sempre va tenir catenària flexible fins que molts anys més tard es va canviar per la catenària rígida. Els trens de la sèrie 600 anaven amb pantògraf, igual que els 300 i els 1000 quan van arrivar. No tinc notícia que s'instalés el tercer carril ni he vist cap foto antiga on surti.
Sento no donarte la rao, es va colocar tercer carril malgrat no va entrar mai en servei, es informacio de primera ma ja que fins l'any 1988 agafava el metro cada dia a Vilapicina, que de fet es la "meva estacio de metro" ja que vivia el Turo de la Peira fins que amb caig casar



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Dimarts 29/07/2008 0:28

El famós protector taronja estaba a Paral·lel L2 durant una bona temporada, a l'andana direcció Paral·lel(valga la redundáncia...). Al final, no m'enrecordo cuant, el váren treure.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 29/07/2008 10:04

trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 29/07/2008 23:32

Mortadel·lo ha escrit:trossos de tercer carril taronja n'hi havia per tota la L4 i la L3 quan anaven per tercer carril, devien tenir un bon stock...
Gràcies per treure'm de sobre un trauma infantil, pensaba que confonia el groc amb el taronja (per això de que jo també veia trams de tercer carril taronja per doquier a la L4). :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 29/07/2008 23:55

A l'estació Paral.lel (L2) quan no era de la L2 la catenària anava per sota o per dalt. I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/07/2008 19:23

sortrens ha escrit:I les línies L3 i L3B quines eran les que anaven per dalt o per baix?
L3 catenària flexible, L3B tercer carril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/11/2008 23:48




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 21/12/2008 20:39

Aquí, la notícia que va aparèixer a La Vanguardia, l'endemà de la inauguració de l'antiga L2:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 22-021.pdf



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dimecres 24/12/2008 12:05

delirium2.jpg
Tinc alguna informació sobre la famosa obra de teatre que es va representar a l'Estació de Sant Antoni (línia 2). L'obra en qüestió fou "Delirium Tremens" i s'estrenà el desembre del 1977. Era una obra de teatre alternatiu creada per Iago Pericot i Sergi Mateu. La Vanguardia li va dedicar un petit reportatge.

Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament. La cosa va anar més o menys així:


- Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
- Després es va afegir el greuge comparatiu amb el metro de Madrid (estatalitzat l'any 1978).
- Posteriorment entra la Generalitat en escena, i se n'adona que la solució de la Sagrada Família és un nyap.
- La Generalitat busca una solució per al nyap de la Sagrada Família, però llavors hi ha altres prioritats.
- Apareix la idea de perllongar la línia fins a Montjuïc, el que accelera la cerca d'una solució.

La resta són llegendes urbanes, i es refereixen a problemes puntuals que van existir durant la seva construcció (les muralles a les rondes o el descobriment inesperat d'una riera prop de la Monumental).

L'explicació més detallada la podeu trobar a http://quotidianitats.blogspot.com/2008 ... tasma.html



davida
N9
N9
Entrades: 1837
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 24/12/2008 13:55

davidbarna ha escrit: - Al principi no hi havia diners per posar vies i trens (el mateix va passar al tram de la L4 fins a Roquetes, obert al 1982, tot i que ja estava construït des de mitjans dels 70).
La prolongació a Roquestes (actual Via Julia) es va construir a finals de 70 principis del 80. Jo soc nascut al 1972, i recordo les obres de construcció del tunel de la L4 al carrer Ramon Albo just darrera de les cotxeres de Borbó, per tant tenia com a minim 5-6 anys (anys 1978).



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 24/12/2008 16:56

davidbarna ha escrit: Fent una mica de cerca he pogut generar una petita teoria sobre què va passar amb la línia 2 perquè es triguessin dues dècades entre la finalització dels túnels i la posada en funcionament.
Felicitats! Em sembla que realment has donat en el clau. Fico l'enllaç a la pàgina completa, on a una altra part del text queda clar que el problema es va perpetuar perquè no es va saber com resoldre el famós nyap, que no és res més que la construcció dels dos túnels a la mateixa cota.

Ja posats, a l'article que testimonia l'entrega del tram Poble Sec-Universitat es parla també de moltes altres obres ferroviàries de la zona, com la famosa estació nonata Norte-Vilanova, l'enllaç de Renfe Sants-Catalunya o el nou aspecte de l'estació d'Universitat de la línia 2, així com del problema amb el que posteriorment seria el sifó de Monumental.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Diumenge 04/01/2009 15:05

d'això...voleu dir que aneu ben fixats (i en això incloc La Vanguardia) en com estava pensada la disposició de vies a SF?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/02/2009 1:31

Aquí teniu un ampli article de l'hemeroteca de La Vanguardia, a on es parla del tram Pueblo Seco (Paral·lel)- Sagrada Família. http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 16-031.pdf

Off topic:Per cert, deixant de banda això, a la mateixa pàgina es parla de la "PRÓXIMA PUESTA EN SERVICIO DE LA ESTACIÓN SUBTERRÁNEA NORTE - VILANOVA", que havia de correspondre amb Marina del metro. Seguim esperant xD



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/02/2009 1:40

En aquesta plana de l'Hemeroteca http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 10-006.pdf apareix una carta d'un lector, proposant una sol·lució pel problema de Sagrada Família.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 07/02/2009 16:04

Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/02/2009 16:14

automotorserie 436 ha escrit:Uno de los misterios de la L2 para mi es la inversión de sentido en las entradas de la estación de las estaciones, osea que el tramo entre Pep Ventura y Sagrada Família entran por la izquierda y a partir de Monumental hasta el final entran por tu derecha...
En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
En el fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=8514 es parla del motiu pel qual es va fer això.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/02/2009 23:53

automotorserie 436 ha escrit:En mi opinión la L2 debe prolonogarse hasta el aerupuerto.
I així està previst.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/02/2009 0:01

Acabo de trobar un complet article de la Revista de Obras Públicas sobre la L2, amb moltes dades tècniques: http://ropdigital.ciccp.es/pdf/publico/ ... 366_01.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 17/03/2009 13:31




Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1963
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 17/03/2009 13:48

M'extranya, que, sent del 68 aquest document, i tenint tots els noms en castellà, com es obvi, posi Diagonal, i no el nom que tenia aleshores...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Respon

Torna a “Història del transport”