Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
Publicat: 28 abr. 2015, 17:58
I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1? 
Fòrum del transport català
https://www.transport.cat/
Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.oriolp13 ha escrit:Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.Renfe451 ha escrit:Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.oriolp13 ha escrit:Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.wefer ha escrit:He parlat de memòria i em puc equivocar, però tinc el plànol concret encara que ara o hi tinc accés. Quan pugui, ho confirmo (o no).437.001 ha escrit:No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.
No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
Vaig llegir fa temps que no sabien el tram a clausurar: des de només Ripoll-La Tor, Vic-La Tor i el més bèstia Montcada-La Tor.wefer ha escrit:Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.
Yo sé lo que ví, y más de una vez he visto el R12 (en el tramo entre Manresa y BCN) en doble composición, con una 447 reformada para regionales, y una 447 normal. Lo dicho, no sabría si seguiría en doble composición a Lleida, o si (lo más lógico) desacoplaban la unidad sin reformar en Manresa.Granolleri ha escrit:No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
Interessant troballa! De tota manera alguna cosa no m'acaba d'encaixar aquí. Aquesta setmana estava navegant una mica les dades de la web puntual.cat que ha sortit fa poc, per corroborar el que algun cop he dit que "hi ha línies que van sistemàticament alguns minuts tard".PizzaiPinya24 ha escrit: ↑11 oct. 2025, 01:14 Fa poc ha sortit una notícia que ha passat massa desapercebuda per la importància que crec que té. Des de Renfe porten molt de temps amb la turra (clarament falsa) que tenen una puntualitat suïssa. Però el president de Renfe fa un parell de dies ha penjat a xarxes un enllaç al portal de transparència on han afegit les estadístiques de puntualitat...
Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
- En primer lloc, la definició de puntualitat és el marge amb el que s'arriba únicament a l'última estació de la línia. Per això podien dir que tenien una puntualitat excelent tot i que no fos cert, perquè només miraven 1 única estació.
- En segon lloc, els camps importants, a parer meu, són clarament la regularitat del servei i el COMPLIMENT DE L'HORARI, que diuen que calculen segons si els trens arriben a l'hora a totes les parades de la línia. Centrant-me en aquest últim, Barcelona és el nucli de Rodalies que pitjor està i amb diferència (47% vs 53% a Màlaga, el següent més baix; i aprox 70% a Madrid i València, els altres 2 nuclis de major tamany).
- Com ja era vox populi, Rodalies Lleida, Girona i Tarragona continuen sense existir de cara a Renfe, no apareixen a les estadístiques com a nucli propi ni com a Rodalies Catalunya en conjunt, només les de Barcelona.
Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.
S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què...").
Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web![]()