Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4003
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Rodalies a Barcelona, les pitjors de l'estat
I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1? 
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
En quant a fer la línia sencera probablement sí que seria el millor per a veure els dèficits que té cada línia, però més val això que res.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.oriolp13 ha escrit:Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.Renfe451 ha escrit:Sense anar més lluny, el diumenge passat vaig veure un R1 a Maçanet servit per un dels reformats per la R3 i amb una 447 normal. Una composició estranya, que també es va repetir en un R3 a Ripoll on jo hi vaig pujar.oriolp13 ha escrit:Lo del tren de la R3 probablement haurà sigut casualitat, ja que no és el primer cop que se n'escapa un a la R1.UT440_132M ha escrit:I perquè només fa viatges parcials, i no es recórre la línia sencera? Perquè ahir van utilitzar un tren de la R3 per un viatge de la R1?
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7370
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.wefer ha escrit:He parlat de memòria i em puc equivocar, però tinc el plànol concret encara que ara o hi tinc accés. Quan pugui, ho confirmo (o no).437.001 ha escrit:No Marçal, era Montcada Bifurcació-La Tor.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
-
Granolleri
No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
Vaig llegir fa temps que no sabien el tram a clausurar: des de només Ripoll-La Tor, Vic-La Tor i el més bèstia Montcada-La Tor.wefer ha escrit:Fa un mes vaig dir que ho confirmaria o no, i com que més val tard que mai... després de mirar un plànol de l'època confirmo que el tram Montcada-Bf - Granollers també estava inclòs dins de les línies altament deficitàries de l'informe de 1985, tal com deia en 473.001, tot i que no es va plantejar la seva supressió.
Sempre m'he preguntat com estaría la línia BCN-Puigcerdà si l'haguessin traspassat a la Generalitat, quan l'Estat va traspassar totes les línies actuals de FGC, van estar apunt... millor que ara, segur.
Yo sé lo que ví, y más de una vez he visto el R12 (en el tramo entre Manresa y BCN) en doble composición, con una 447 reformada para regionales, y una 447 normal. Lo dicho, no sabría si seguiría en doble composición a Lleida, o si (lo más lógico) desacoplaban la unidad sin reformar en Manresa.Granolleri ha escrit:No, els R12 es fan sistemàticament en simple excepte quan es celebra a Tàrrega la fira del teatre (si no mal recordo), que aleshores van en doble.Don Ramón ha escrit:Esta composición la he visto más de una vez en el regional de Lleida por Manresa, me parece que es porque le acoplan/desacoplan la 447 sin reformar en Manresa, de forma que el trayecto BCN-Manresa lo hace en doble y de Manresa a Lleida la 447 reformada. En ese caso concreto me parece un muy buen sistema, ya que sino el regional de Lleida se abarrota entre Manresa y BCN.
Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón
"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol
-
PizzaiPinya24
- N4

- Entrades: 48
Fa poc ha sortit una notícia que ha passat massa desapercebuda per la importància que crec que té. Des de Renfe porten molt de temps amb la turra (clarament falsa) que tenen una puntualitat suïssa. Però el president de Renfe fa un parell de dies ha penjat a xarxes un enllaç al portal de transparència on han afegit les estadístiques de puntualitat...
Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.
S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què...
").
Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web
Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
- En primer lloc, la definició de puntualitat és el marge amb el que s'arriba únicament a l'última estació de la línia. Per això podien dir que tenien una puntualitat excelent tot i que no fos cert, perquè només miraven 1 única estació.
- En segon lloc, els camps importants, a parer meu, són clarament la regularitat del servei i el COMPLIMENT DE L'HORARI, que diuen que calculen segons si els trens arriben a l'hora a totes les parades de la línia. Centrant-me en aquest últim, Barcelona és el nucli de Rodalies que pitjor està i amb diferència (47% vs 53% a Màlaga, el següent més baix; i aprox 70% a Madrid i València, els altres 2 nuclis de major tamany).
- Com ja era vox populi, Rodalies Lleida, Girona i Tarragona continuen sense existir de cara a Renfe, no apareixen a les estadístiques com a nucli propi ni com a Rodalies Catalunya en conjunt, només les de Barcelona.
Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.
S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què...
Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web
- Fitxers adjunts
-
- CM Puntualidad Sept 25. Rodalia Barcelona.pdf
- (1.59 MiB) S’ha baixat 72 vegades
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
Interessant troballa! De tota manera alguna cosa no m'acaba d'encaixar aquí. Aquesta setmana estava navegant una mica les dades de la web puntual.cat que ha sortit fa poc, per corroborar el que algun cop he dit que "hi ha línies que van sistemàticament alguns minuts tard".PizzaiPinya24 ha escrit: ↑11 oct. 2025, 01:14 Fa poc ha sortit una notícia que ha passat massa desapercebuda per la importància que crec que té. Des de Renfe porten molt de temps amb la turra (clarament falsa) que tenen una puntualitat suïssa. Però el president de Renfe fa un parell de dies ha penjat a xarxes un enllaç al portal de transparència on han afegit les estadístiques de puntualitat...
Aquí es poden veure diverses coses: https://www.renfe.com/es/es/grupo-renfe ... -servicios
- En primer lloc, la definició de puntualitat és el marge amb el que s'arriba únicament a l'última estació de la línia. Per això podien dir que tenien una puntualitat excelent tot i que no fos cert, perquè només miraven 1 única estació.
- En segon lloc, els camps importants, a parer meu, són clarament la regularitat del servei i el COMPLIMENT DE L'HORARI, que diuen que calculen segons si els trens arriben a l'hora a totes les parades de la línia. Centrant-me en aquest últim, Barcelona és el nucli de Rodalies que pitjor està i amb diferència (47% vs 53% a Màlaga, el següent més baix; i aprox 70% a Madrid i València, els altres 2 nuclis de major tamany).
- Com ja era vox populi, Rodalies Lleida, Girona i Tarragona continuen sense existir de cara a Renfe, no apareixen a les estadístiques com a nucli propi ni com a Rodalies Catalunya en conjunt, només les de Barcelona.
Em sembla greu no només per les dades estrepitosament dolentes de compliment d'horaris, sinó per l'evident i absurd intent d'intentar tapar el problema amb una definició rebuscada de puntualitat, esperant que la gent no se n'adoni. En un estat seriós si les coses funcionessin malament s'hauria d'assumir i treballar per arreglar-les.
S'ens pixen a sobre i ens diuen que plou quan fan declaracions de l'estil de que a no_sé_on estan pitjor, que no ens queixem; o que en realitat els trrens funcionen bé i som 4 sonats fent massa soroll. Però és que a sobre ens intenten colar que el que plou són bitllets de 100 ("el mejor momento del ferrocarril español no sé què...").
Adjunto el PDF de Barcelona perquè el pugueu mirar sense haver d'entrar a la web![]()
Diguéssim que puntual sigui "arribar menys de 5 minuts tard", llavors, mirant trens a les 8:45 i 18:45 la puntualitat seria:
Mataró - l'Hospitalet: matí 38%, tarda 41%
Granollers - Aeroport: matí 51%, tarda 46%
Vilanova - Estació de França: aquí depèn, si agafes un tren que surt de Vilanova mateix, 83% al matí, si n'agafes un que surt de Sant Vicenç de Calders 33%. A la tarda són 29% i 23%
Martorell - Terrassa està completament afectat per les obres, el tren que surt de Martorell té una puntualitat matí del 60% i el que ve de Vilafranca del 13% (amb un 36% de probabilitat d'arribar més de 30 minuts tard!). A la tarda 33% i el que ve de Vilafranca ja no importa perquè té un endarreriment mitjà de 30 minuts i passa un cop per hora, és a dir que passa sense cap horari (insisteixo en la proposta del tren llançadora SVC - Martorell mentre durin les obres, qui agafa un tren sense horari que passa un cop per hora?).
Noti's que he agafat recorreguts freqüents que acaben en destino final. Per tant no entenc com arriben al 94,9% de puntualitat. L'únic que se'm acut és que un tren que surti 10 minuts tard i arribi 14 minuts tard considerin que és puntual, per compensar que probablement el tren anterior també va tan tard que el pots agafar si surts una mica d'hora (amb les freqüències actuals diria que això només serveix a la R1 i la R2Sud). Si és així, seria un altre cas de Renfe pensant en com moure trens, enlloc de pensar en com fer servir trens per moure passatgers.
I ja sé que les comparacions són odioses, però Igualada - Plaça Espanya, l'aneguet lleig de FGC, 92% de puntualitat (5 minuts). Va lent, però com a mínim saps quan agafar-lo i quan arribes.
Repassant la web de puntual.cat he vist que tenen una secció amb les dades més detallades:
https://www.puntual.cat/dades/horaris
Navegant les diverses línies, és impossible entendre que s'entengui que l'estadística de Renfe surti amb un 95% de viatges amb més de 5 minuts de retràs perquè hi ha coixí horari al destí final. En la majoria de casos el retràs augmenta entre la penúltima i la última parada. Segueixo sospitant que volen dir que el tren no acumula més de 5 minuts de retràs extra des que surt de la primera parada a la última, però tot i així no tinc clar com surten els números. A Renfe han d'explicar com calculen aquella estadística perquè no té ni cap ni peus.
https://www.puntual.cat/dades/horaris
Navegant les diverses línies, és impossible entendre que s'entengui que l'estadística de Renfe surti amb un 95% de viatges amb més de 5 minuts de retràs perquè hi ha coixí horari al destí final. En la majoria de casos el retràs augmenta entre la penúltima i la última parada. Segueixo sospitant que volen dir que el tren no acumula més de 5 minuts de retràs extra des que surt de la primera parada a la última, però tot i així no tinc clar com surten els números. A Renfe han d'explicar com calculen aquella estadística perquè no té ni cap ni peus.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7370
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
https://www.3cat.cat/3catinfo/les-incid ... a/3380685/Les incidències a Rodalies, al descobert: 12.000 trens amb retard i més de 3.000 cancel·lacions
3CatInfo accedeix en exclusiva a les dades que detallen totes les afectacions greus al servei entre gener i setembre d'aquest any
És matí de dimecres a l'estació de Rodalies a Arenys de Mar, al Maresme. Mig centenar de persones creua apressadament el túnel soterrani per canviar d'andana. Els dos trens que havien de sortir des d'aquí cap a Barcelona, un a les 6.59 h i un altre a les 7.06 h, continuen immòbils.
"Ara estem esperant si arriba el de les 7.13 h, que ve de Blanes, però fa una estona estava a Sant Pol, aturat." En Joan Francesc, veí d'Arenys, és el nostre guia ferroviari perquè a les pantalles de l'estació no s'informa de cap alteració del servei.
"Això és cada dos per tres, i com que no ens diuen res la gent vinga, amunt i avall." Com ell, desenes de persones consulten les aplicacions al telèfon i, encara desorientades, escruten l'horitzó esperant veure-hi el tren que esperen.
A la mateixa hora que a Arenys falla l'arrancada de l'R1, una incidència a la infraestructura a Castellbisbal afecta l'R8. És un matí més a Rodalies.
3CatInfo ha pogut accedir, en exclusiva, a les dades que revelen la realitat que viuen els usuaris dia a dia: entre el gener i el setembre del 2025 es van registrar, en el conjunt de la xarxa de Rodalies i Regionals de Catalunya, 922 incidències amb afectació rellevant en el servei. Són aquelles que van causar retards de més de 100 minuts o cancel·lació de trens. Són, de mitjana, gairebé 3 i mitja al dia.
Aquestes incidències han provocat que 1.984 trens s'endarrerissin. Entre tots, van acumular prop de 270.000 minuts de retard. A més, 3.054 combois directament es van suprimir.
Com a conseqüència, més de 3,4 milions de passatgers es van veure afectats en el conjunt de línies arreu de Catalunya.
I recordeu, segons els gràfics el 29% dels retards de viatgers estan provocats pels...Aliens. Ara quadra tot!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Què significa un retard aliè? Atropellament, mal temps?
Collons això ja és pitjor que Northern.
Collons això ja és pitjor que Northern.
Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.



