https://beteve.cat/mobilitat/novetats-m ... neralitat/
Ajuntament i Generalitat rescaten el projecte per fer arribar l’L2 del metro a Montjuïc i la Marina
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, recuperen el traçat, que estava en un calaix des del 2005
Jaume Planagumà , Marta Casals Torres
Nou impuls a les infraestructures de Barcelona. La Generalitat i l’Ajuntament han anunciat aquest matí que reimpulsen el projecte per fer arribar l’L2 fins a Montjuïc, la Marina i el Parc Logístic. D’aquesta manera es desencalla un proposta que fa anys que està sobre la taula i que l’Ajuntament havia reclamat al govern recentment. Així ho han explicat aquest matí la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, després d’una reunió al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.
Actualment l’L2 s’acaba a la parada del Paral·lel, però des del 2005 hi havia el projecte de connectar-la fins a l’altre costat de la muntanya a través d’un túnel de 6,3 quilòmetres que travessi Montjuïc. “Maragall ja demanava que el metro arribés a la muntanya olímpica pels Jocs”, ha recordat l’alcalde, que diu que és una “vella reivindicació” que tornen a posar sobre la taula.
Aquest perllongament, que ara es reprèn, permetrà connectar el centre de Barcelona amb tota l’oferta cultural i esportiva de Montjuïc —com ara l’Estadi Olímpic, el Palau Sant Jordi i el MNAC— i els barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell, la Fira de Barcelona i l’aeroport de manera més directa. “Cal que projectes que havien estat en un calaix, com l’L2, surtin i es posin en marxa de nou”, ha destacat Collboni.
També et pot interessar
Territori engega els tràmits per construir les estacions de Manuel Girona i Campus Nord, de l’L9
Roger Torres i Liñán
tw-absolute tw-inset-y-0 tw-left-0 tw-w-full tw-h-full tw-border-0 tw-bg-cover tw-bg-center tw-bg-[#979797]
1 minut de lectura
El primer pas, actualitzar el projecte constructiu
Posar en marxa un projecte que fa tant de temps que està aturat, però, no és fàcil. De fet, el primer pas que farà la Generalitat és “donar l’ordre” per actualitzar el projecte constructiu (de l’any 2009) i fer l’estudi d’impacte ambiental. El govern calcula que aquest procés trigarà dos anys i costarà quatre milions d’euros. “Recuperem i donem un impuls definitiu a aquest perllongament”, ha dit Paneque.
Pel que fa a l’obra en si, no han volgut donar una data d’inici d’obres. En canvi, sí que hi ha un cost aproximat de mil milions d’euros, el doble del que s’havia pressupostat ara fa 15 anys.
Més estacions d’autobusos intermodals
Una altra de les novetats de l’acord entre la Generalitat i l’Ajuntament és la creació d’un grup de treball que estudiï la implantació de noves estacions d’autobusos intermodals a Barcelona. Collboni ha explicat que aquestes estacions estarien ubicades a “les entrades i sortides naturals de la ciutat”, és a dir, l’avinguda Meridiana, la Gran Via i l’avinguda Diagonal, tot i que no se n’han concretat les localitzacions.
Aquest estudi es farà amb l’horitzó posat al 2028 que es quan s’acaba la concessió amb les empreses d’autobusos que cobreixen les línies que arriben de fora de Barcelona. “La gran novetat és que hi haurà una planificació compartida entre la Generalitat i l’Ajuntament”, ha destacat l’alcalde.