Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
un Ànec
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Sant Vicenç dels Horts

Re: Quant al perllongament de la L1 al Prat

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 13/11/2024 11:11

jgomezs ha escrit: Dimarts 12/11/2024 15:42
un Ànec ha escrit: Dimarts 12/11/2024 11:38 Tots Sabem que el traçat de la L9 pel Prat no és el millor.
Perquè creieu que es va fer així?
No era clarament millor opció fer la L9 recta fins a cèntric i fer passar la L1 per el que ara son la Ribera, el Prat estació i Cèntric?
és més, no es podria encara rescatar amb la ampliació pensada que hi ha de la L1 al prat?
Collons, al traçat definitiu de 2002 es va proposar exactament el que he dit, L1 fins a cèntric i l9 recta.
Com de viable és recuperar aquests traçats? EL tunel de la L1 es reduiria 1 km i el nou tunel de la L9 faria 1,2 km de llarg. En comptes de fer una estació hauriem de fer dos i adequar la part que es traspassaria de línea.
Acabariem amb un tunel abandonat, però sempre es pot aprofitar per fer tallers o cotxeres... no ho sé.

Creieu que algú ho proposarà mai?

Molt bon fil aquest

Elefant
N7
N7
Entrades: 337

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 13/11/2024 11:44

un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 11:11 Collons, al traçat definitiu de 2002 es va proposar exactament el que he dit, L1 fins a cèntric i l9 recta.
Com de viable és recuperar aquests traçats? EL tunel de la L1 es reduiria 1 km i el nou tunel de la L9 faria 1,2 km de llarg. En comptes de fer una estació hauriem de fer dos i adequar la part que es traspassaria de línea.
Acabariem amb un tunel abandonat, però sempre es pot aprofitar per fer tallers o cotxeres... no ho sé.

Molt bon fil aquest
Considerant els diners que ja s'han enterrat (jeje) a l'L9, no crec que en un futur proper es consideri de fer traçats nous.

Dues idees que se m'acudeixen que potser serien més racionals:
1 Enllaçar l'L1 amb el traçat de l'L9 a l'Estació d'El Prat i passar el tram fins a l'Aeroport a l'L1 enlloc de l'L9, la qual cosa deixaria uns traçats una mica menys absurds.
Mapa-del-metro-de-barcelona.svg_.jpg

2 Fer el perllongament de l'L2 pèro des-de Poble Sec com a línia ràpida amb el mínim de parades i enllaçar aquesta amb el túnel de l'L9 entre Estació El Prat i Aeroport. A El Prat quedaria un intercanviador entre L2, L9 i L1 i Rodalies.
Mapa-del-metro-de-barcelona.svg_1.jpg

La segona opció es més megalòmana i realment termina sent una mica redundant amb el nou accés de Rodalies a l'aeroport. Hauria estat millor no fer aquella nova línia de Rodalies (deixar només el ramal antic), deixar l'L9 fins a El Prat, i fer l'L2 com a Metro exprés a l'Aeroport. Llavors jo soc generalment contrari a qualsevol perllongament de l'L2 al costat Llobregat. La primera opció en canvi em semblaria realista i útil, no sé que en penseu...

un Ànec
N4
N4

Entrada Autor: un Ànec » Dimecres 13/11/2024 12:59

Elefant ha escrit: Dimecres 13/11/2024 11:44
un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 11:11 Collons, al traçat definitiu de 2002 es va proposar exactament el que he dit, L1 fins a cèntric i l9 recta.

Molt bon fil aquest
Considerant els diners que ja s'han enterrat (jeje) a l'L9, no crec que en un futur proper es consideri de fer traçats nous.

Dues idees que se m'acudeixen que potser serien més racionals:
1 Enllaçar l'L1 amb el traçat de l'L9 a l'Estació d'El Prat i passar el tram fins a l'Aeroport a l'L1 enlloc de l'L9, la qual cosa deixaria uns traçats una mica menys absurds.
Mapa-del-metro-de-barcelona.svg_.jpg

La proposta seria bona si no fos per diversos problemes

O bé fem una renovació de vies, amples, material rodant i automatització i infraestructura en general a la L1 o involucionem la L9 a la part traspassada. Fer-ho en dues parades i mitja, com jo he proposat encara, però fer-ho en els quasi 10 km que tu proposes seria una mesura molt impopular, políticament impensable. Per tant, amb la primera opció, Vols dir que estalviem diners?

La L1 és la línia més demandada, però tantissima oferta a l'aeroport... ho veig molt ineficient, la L9 tindrà una demanda més adient al transport per al prat i l'aeroport. És cert que es poden fer trajectes curts, però això requereix programar-ho i cotxeres

quan una linia de metro és massa llarga?

La conclusió es que probablement no es farà mai de la vida cap arranjament. i que l'actual ampliació de la L1 es fa així per barata i no per correcta. Si fos per correcta, es recuperaria la idea original que cobreix totes les necessitats i millora el servei de la L9
offtopic: voto per reanomenar la parada de Cèntric a Lleida, el carrer es força important i conegut a la població i és l'única que ens manca a la xarxa de metro de les capitals de província :D

Elefant
N7
N7

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 13/11/2024 17:06

un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 12:59 La proposta seria bona si no fos per diversos problemes

O bé fem una renovació de vies, amples, material rodant i automatització i infraestructura en general a la L1 o involucionem la L9 a la part traspassada. Fer-ho en dues parades i mitja, com jo he proposat encara, però fer-ho en els quasi 10 km que tu proposes seria una mesura molt impopular, políticament impensable. Per tant, amb la primera opció, Vols dir que estalviem diners?
Si el túnel de l'L9 es suficientment ample per trens de l'L1, no crec que canviar l'ample i la senyalització sigui exorbitantment car. Ara, fer un túnel adicional per sota de la zona urbana d'El Prat encara que sigui curtet si em sembla bastant percal.
El tema de que seria "impopular, políticament impensable", des-de sempre s'ha dit que una falla de l'L9 arribant a l'Aeroport es que no va cap al centre de Barcelona. Per això hi ha el projecte d'enllaçar l'L2 i portar-la també a l'Aeroport. Passant el túnel a l'L1 resoldria aquest problema, deixant un bon Metro amb connexió directe cap al centre de BCN. Estic convençut que seria molt més impopular fer un túnel completament nou com dient "es que ho vam fer malament i ara l'hem de corregir". Al menys el canvi a L1 el pots vendre com una millora.
un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 12:59 La L1 és la línia més demandada, però tantissima oferta a l'aeroport... ho veig molt ineficient, la L9 tindrà una demanda més adient al transport per al prat i l'aeroport. És cert que es poden fer trajectes curts, però això requereix programar-ho i cotxeres
Com ja deia, des-del començament ja s'ha dit que va ser un nyap portar la línia de Metro "orbital" a l'aeroport, que es va fer per ajuntar projectes i fer-ho tot de cop.
un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 12:59 quan una linia de metro és massa llarga?
No ho sé, pèro l'L1 té 20 km, i l'L9 quan estigui finalitzada en tindrà 47. Encara passant el trajecte a l'Aeroport a l'L1 crec que l'L1 no seria més llarga que l'L9.
un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 12:59 La conclusió es que probablement no es farà mai de la vida cap arranjament. i que l'actual ampliació de la L1 es fa així per barata i no per correcta. Si fos per correcta, es recuperaria la idea original que cobreix totes les necessitats i millora el servei de la L9
offtopic: voto per reanomenar la parada de Cèntric a Lleida, el carrer es força important i conegut a la població i és l'única que ens manca a la xarxa de metro de les capitals de província :D
Es el que té fer infraestructures segons criteris massa polítics. Al menys amb el revolt del Tram per evitar Laureà Miró no hi ha la sensació d'haver-se gastat una millonada inútilment, i de fet si es fa mai el pas directe igualment es pot veure d'aprofitar aquell ramal. Amb el Metro, difícil una cosa així.

M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 350
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dimecres 13/11/2024 18:18

Jo veig un altre avantatge amb la L1 a l'aeroport: els trens són més grans. De fet jo crec que aquest detall és el que permet que la L1 sempre sigui la més utilitzada, tot i que el traçat ajuda molt també. Si es fa amb trens de la L9 i s'omple ja molts coneixem com està la L5 normalment i crec que pot ser innecessari. Jo no veig cap gran problema d'espai en aquells túnels per passar-hi trens de la L1 (ni tan sols el 100!).
Acabarem amb tantes opcions a l'aeroport que ningú sabrà què hi ha!
Sandy

Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

un Ànec
N4
N4

Entrada Autor: un Ànec » Dijous 14/11/2024 10:52

M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dimecres 13/11/2024 18:18 Jo veig un altre avantatge amb la L1 a l'aeroport: els trens són més grans. De fet jo crec que aquest detall és el que permet que la L1 sempre sigui la més utilitzada, tot i que el traçat ajuda molt també. Si es fa amb trens de la L9 i s'omple ja molts coneixem com està la L5 normalment i crec que pot ser innecessari. Jo no veig cap gran problema d'espai en aquells túnels per passar-hi trens de la L1 (ni tan sols el 100!).
Sandy
el problema no és per l'espai, hi caben, es per l'ample de via i per l'infraestructura preparada per a convois automàtics, que requereix desfer obres o fer una intervenció transversal de la L1

M1171-M1172-M1169...
N7
N7

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dijous 14/11/2024 15:57

Canviar l'ample de via tampoc em sembla tan difícil, i pel que sé la senyalització és compatible, només que calen peces extres per operació automàtica (balisses per monitoritzar la posició i velocitat i el sistema que opera les portes automàticament), tot i que els trens nous (a partir dels 5000) semblen adaptats per possiblement fer-ho igualment. Jo crec que a la llarga voldran que totes les línies vagin automàtiques i si passa així hi ha menys problemes per fer que sigui la L1 que vagi a l'aeroport. Amb això no estic dient que no vulgui motoristes, el contrari, ja que el sistema automàtic perd molt de temps. (qui ho dubti que compari fer la L4 amb 9000 amb la gravació del 1100 del 1999, els 9000 de per sí ja són molt lents)
Sandy

És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse

jgomezs
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 14/11/2024 19:49

M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dijous 14/11/2024 15:57 Canviar l'ample de via tampoc em sembla tan difícil, i pel que sé la senyalització és compatible, només que calen peces extres per operació automàtica (balisses per monitoritzar la posició i velocitat i el sistema que opera les portes automàticament), tot i que els trens nous (a partir dels 5000) semblen adaptats per possiblement fer-ho igualment. Jo crec que a la llarga voldran que totes les línies vagin automàtiques i si passa així hi ha menys problemes per fer que sigui la L1 que vagi a l'aeroport. Amb això no estic dient que no vulgui motoristes, el contrari, ja que el sistema automàtic perd molt de temps. (qui ho dubti que compari fer la L4 amb 9000 amb la gravació del 1100 del 1999, els 9000 de per sí ja són molt lents)
Sandy
Un tema amb l'automatització de metro és que sembla que a Barcelona algú hagi decidit que només es pot fer si es posen portes a les andanes. I la L1 té moltes estacions diguem-ne poc estàndard, on l'adaptació pot ser complicada. Espanya o Fabra i Puig per exemple, que queden en corba.

M1171-M1172-M1169...
N7
N7

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 15/11/2024 0:08

Ben cert, però no crec que sigui un problema fer que els vidres estiguin en corba (bé ho fan als trens), potser Catalunya és més complicada per tenir la doble corba però tampoc tan difícil. Marina també té una bona corba, i Sant Andreu una mica també, no falten estacions en corba i no em sembla un problema tan enorme. No dic que no sigui més difícil però tampoc ho veig com a motiu principal perquè no ho facin.
Sandy

És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse

Elefant
N7
N7

Entrada Autor: Elefant » Divendres 15/11/2024 10:51

jgomezs ha escrit: Dijous 14/11/2024 19:49
M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dijous 14/11/2024 15:57 Canviar l'ample de via tampoc em sembla tan difícil, i pel que sé la senyalització és compatible, només que calen peces extres per operació automàtica (balisses per monitoritzar la posició i velocitat i el sistema que opera les portes automàticament), tot i que els trens nous (a partir dels 5000) semblen adaptats per possiblement fer-ho igualment. Jo crec que a la llarga voldran que totes les línies vagin automàtiques i si passa així hi ha menys problemes per fer que sigui la L1 que vagi a l'aeroport. Amb això no estic dient que no vulgui motoristes, el contrari, ja que el sistema automàtic perd molt de temps. (qui ho dubti que compari fer la L4 amb 9000 amb la gravació del 1100 del 1999, els 9000 de per sí ja són molt lents)
Sandy
Un tema amb l'automatització de metro és que sembla que a Barcelona algú hagi decidit que només es pot fer si es posen portes a les andanes. I la L1 té moltes estacions diguem-ne poc estàndard, on l'adaptació pot ser complicada. Espanya o Fabra i Puig per exemple, que queden en corba.
No sé si hi han llocs a on el Metro funcioni sense conductor i no en tinguin portes a l'andana. Generalment es considera molt recomanable tenir-ne.
Igualment, tampoc no hi veuria per què una línia de Metro no pot anar 100% automàtica en un tram, i amb ATO manual a la resta. Fins a on tinc entès només son diferents nivells del mateix sistema.

M1171-M1172-M1169...
N7
N7

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Divendres 15/11/2024 13:08

Això pensava jo. L'ATO ja fa la majoria de la feina si hi és (i només és la L4 que no el té), per tant no hi ha tanta diferència. A la L11 es feia parcial durant molts anys.
Sandy

És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse

PizzaiPinya24
N3
N3
Entrades: 33

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Divendres 15/11/2024 21:04

Quan de temps sense poder parlar per aquí!
La casualitat em porta a tenir temps lliure per escriure just quan estem parlant d'un tema que ja vaig treure fa uns mesos al fil de propostes...
PizzaiPinya24 ha escrit: Dijous 09/05/2024 0:15 Alguna vegada s'ha proposat per aquí que, quan s'allargui la L2, convindria fer un nou túnel sota El Prat per escurçar el trajecte fins l'aeroport, deixant la L9 com a línia "lenta". Bé, doncs la meva proposta consisteix a fer passar també la L9 per aquest nou túnel, i en canvi fer que el servei a El Prat el faci la L1 en un servei de bucle.

En comptes d'allargar la L1 fins l'estació de Rodalies, s'hauria de connectar (amb o sense salt de moltó, segons les freqüències que es volguessin) al túnel existent de la L9, a l'alçada de la corba de La Ribera. Així, cada 2 trens, un faria el bucle en sentit horari (L1a) i l'altre en sentit antihorari (L1b). Després, "només" quedaria fer un túnel de 4 vies (2 L1 i 2 L9) sota la B25 (1,5km aprox.), amb una parada just al mig del nou túnel, entre les carreteres de la Marina i la Bunyola, tancant el bucle entre Cèntric i Les Moreres.

Quedaria un esquema de parades així:
  • L1a: ...->Hosp. Bellvitge->Les Moreres->Nova estació->Cèntric->El Prat->La Ribera->Hosp. Bellvitge->...
  • L1b: ...->Hosp. Bellvitge->La Ribera->El Prat->Cèntric->Nova estació->Les Moreres->Hosp. Bellvitge->...
  • L9: ...->Mercabarna->Nova estació->Parc Nou->... i viceversa
[...]

Un altre aspecte important és el temps de viatge: amb el meravellós mapa del temps de viatge de la PTP, podem veure que en el trajecte fins a Torrassa (des de Cèntric, la parada més allunyada possible), amb L9 trigues 18 minuts. Si ho féssim amb L1, i tenint en compte un temps de 5 minuts entre El Prat i Hosp. Bellvitge (amb La Ribera pel mig), trigaríem... 16 minuts!!! Fins i tot guanyem temps, i si vols anar al centre t'estalvies el transbordament!

Evidentment, s'haurien de canviar totes les vies per adaptar-les a l'ample L1. I l'únic que no tinc clar, i que ho podria llençar tot en orris, és precisament si els trens hi cabrien pels túnels xd. Una ullada ràpida a secció del túnel a trenscat em fa pensar que sí que hi cabrien, però potser m'equivoco. Què en penseu de la proposta??
La principal diferència amb la resta de propostes que s'han comentat ara és que aprofita el 100% dels túnels actuals, però sense deixar d'enviar la L9 (i futura L2 d'aquí 942032 anys) a l'aeroport.

un Ànec ha escrit: Dimecres 13/11/2024 12:59 offtopic: voto per reanomenar la parada de Cèntric a Lleida, el carrer es força important i conegut a la població i és l'única que ens manca a la xarxa de metro de les capitals de província :D
On signo? :D

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

PizzaiPinya24
N3
N3
Entrades: 33

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Divendres 15/11/2024 21:19

M1171-M1172-M1169... ha escrit: Dimecres 13/11/2024 18:18 Jo veig un altre avantatge amb la L1 a l'aeroport: els trens són més grans. De fet jo crec que aquest detall és el que permet que la L1 sempre sigui la més utilitzada, tot i que el traçat ajuda molt també. Si es fa amb trens de la L9 i s'omple ja molts coneixem com està la L5 normalment i crec que pot ser innecessari. Jo no veig cap gran problema d'espai en aquells túnels per passar-hi trens de la L1 (ni tan sols el 100!).
Sandy
Doncs jo precisament ho veuria un problema. Ja va prou saturada de viatgers la L1 com per embotir-hi tot el passatge (maletes incloses) de l'aeroport...
La L9 i L2 (altra vegada, en algun moment indefinit de la història humana, si és que s'arriba a fer) tenen molt més marge a créixer en aquest sentit, augmentant freqüències i, corregiu-me si m'equivoco, amb trens més llargs si fos necessari.

L9 estic segur que les estacions estan preparades per a trens més llargs, de la L2 no n'estic tant segur, però juraria que almenys part de les estacions ho estan...

"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

M1171-M1172-M1169...
N7
N7

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » Dissabte 16/11/2024 17:08

La L9 està feta per 6 cotxes, la L2 em sembla que també, tinc dubtes a la ex-L4 (Verneda a Pep Ventura) ja que és molt més antic. Veig complicat tenir trens més petits (com deia, només cal mirar la L5) però veig un avantatge per la L2 ja que té un traçat més adient i a part va menys carregada. Per posar un exemple un 3000 pot carregar 778 passatgers, si es posa un remolc addicional pot portar 948 passatgers, és a dir el mateix que un 4000, que amb un remolc extra podria portar 1156 passatgers. Ho he fet amb 3000 i 4000 perquè em semblen els més semblants de tots els dissenys compartits per la L1 i altres línies.
Sandy

És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse

pukyxd
N6
N6
Entrades: 267
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dilluns 25/11/2024 22:43

Territori adjudica la redacció del projecte per culminar el perllongament de l’L4 fins a la Sagrera

Queden pendents d'executar només 320 metres de túnel i la construcció de la futura estació de Santander; la resta d'infraestructura per fer possible el perllongament des de la Pau ja està feta

El Departament de Territori ha adjudicat aquest dilluns la redacció del projecte constructiu de l’últim tram pendent del perllongament de l’L4 del metro, entre la Pau i la Sagrera. La Generalitat ha desemborsat 2 M € per definir tècnicament quines actuacions caldrà fer per culminar la infraestructura; la redacció del projecte estarà enllestida el primer trimestre del 2026.

(...)

[Notícia completa]

metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/12/2024 12:45

:o :o :o

https://beteve.cat/mobilitat/novetats-m ... neralitat/

Ajuntament i Generalitat rescaten el projecte per fer arribar l’L2 del metro a Montjuïc i la Marina

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, recuperen el traçat, que estava en un calaix des del 2005
Jaume Planagumà , Marta Casals Torres

Nou impuls a les infraestructures de Barcelona. La Generalitat i l’Ajuntament han anunciat aquest matí que reimpulsen el projecte per fer arribar l’L2 fins a Montjuïc, la Marina i el Parc Logístic. D’aquesta manera es desencalla un proposta que fa anys que està sobre la taula i que l’Ajuntament havia reclamat al govern recentment. Així ho han explicat aquest matí la consellera de Territori, Sílvia Paneque, i l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, després d’una reunió al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

Actualment l’L2 s’acaba a la parada del Paral·lel, però des del 2005 hi havia el projecte de connectar-la fins a l’altre costat de la muntanya a través d’un túnel de 6,3 quilòmetres que travessi Montjuïc. “Maragall ja demanava que el metro arribés a la muntanya olímpica pels Jocs”, ha recordat l’alcalde, que diu que és una “vella reivindicació” que tornen a posar sobre la taula.

Aquest perllongament, que ara es reprèn, permetrà connectar el centre de Barcelona amb tota l’oferta cultural i esportiva de Montjuïc —com ara l’Estadi Olímpic, el Palau Sant Jordi i el MNAC— i els barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell, la Fira de Barcelona i l’aeroport de manera més directa. “Cal que projectes que havien estat en un calaix, com l’L2, surtin i es posin en marxa de nou”, ha destacat Collboni.
També et pot interessar
Territori engega els tràmits per construir les estacions de Manuel Girona i Campus Nord, de l’L9
Roger Torres i Liñán
tw-absolute tw-inset-y-0 tw-left-0 tw-w-full tw-h-full tw-border-0 tw-bg-cover tw-bg-center tw-bg-[#979797]
1 minut de lectura
El primer pas, actualitzar el projecte constructiu

Posar en marxa un projecte que fa tant de temps que està aturat, però, no és fàcil. De fet, el primer pas que farà la Generalitat és “donar l’ordre” per actualitzar el projecte constructiu (de l’any 2009) i fer l’estudi d’impacte ambiental. El govern calcula que aquest procés trigarà dos anys i costarà quatre milions d’euros. “Recuperem i donem un impuls definitiu a aquest perllongament”, ha dit Paneque.

Pel que fa a l’obra en si, no han volgut donar una data d’inici d’obres. En canvi, sí que hi ha un cost aproximat de mil milions d’euros, el doble del que s’havia pressupostat ara fa 15 anys.
Més estacions d’autobusos intermodals

Una altra de les novetats de l’acord entre la Generalitat i l’Ajuntament és la creació d’un grup de treball que estudiï la implantació de noves estacions d’autobusos intermodals a Barcelona. Collboni ha explicat que aquestes estacions estarien ubicades a “les entrades i sortides naturals de la ciutat”, és a dir, l’avinguda Meridiana, la Gran Via i l’avinguda Diagonal, tot i que no se n’han concretat les localitzacions.

Aquest estudi es farà amb l’horitzó posat al 2028 que es quan s’acaba la concessió amb les empreses d’autobusos que cobreixen les línies que arriben de fora de Barcelona. “La gran novetat és que hi haurà una planificació compartida entre la Generalitat i l’Ajuntament”, ha destacat l’alcalde.

Elefant
N7
N7

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 10/12/2024 8:56

O sigui que amb l'L9 amb 20 anys de retard i d'altres projectes més limitats i amb més utilitat (L3 a Trinitat Vella, L4 a Sagrera) ara es proposa començar un nou projecte de Metro, que serviría a una zona amb relativament poca demanda i que ja té cobertura de l'L8 (que està sent perllongada), de l'L10 i de l'L9. No tinc paraules :x

un Ànec
N4
N4

Entrada Autor: un Ànec » Dimarts 10/12/2024 12:15

Elefant ha escrit: Dimarts 10/12/2024 8:56 O sigui que amb l'L9 amb 20 anys de retard i d'altres projectes més limitats i amb més utilitat (L3 a Trinitat Vella, L4 a Sagrera) ara es proposa començar un nou projecte de Metro, que serviría a una zona amb relativament poca demanda i que ja té cobertura de l'L8 (que està sent perllongada), de l'L10 i de l'L9. No tinc paraules :x
Jo un trasbordament de l'2 amb la 9 i la 10 i de passada servei a montjuïc ho veig bé. No és pas un macroprojecte i SEMBLA un projecte senzill. Però, el que volen es combinar-la amb la L9, espro que això no ho compliqui massa...

De tota manera, és cert que potser hi han de més útils. De fet, trens de la L2 fins l'aeroport probablement deixi pràcticament en desús els de la L9, crec, o és que algú ha vist molts hotels a Sarrià?
La gent s'esperarà als trens de la L2 en comptes de pujar a la L9

LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Dimarts 10/12/2024 16:02

un Ànec ha escrit:
Elefant ha escrit: Dimarts 10/12/2024 8:56 O sigui que amb l'L9 amb 20 anys de retard i d'altres projectes més limitats i amb més utilitat (L3 a Trinitat Vella, L4 a Sagrera) ara es proposa començar un nou projecte de Metro, que serviría a una zona amb relativament poca demanda i que ja té cobertura de l'L8 (que està sent perllongada), de l'L10 i de l'L9. No tinc paraules :x
Jo un trasbordament de l'2 amb la 9 i la 10 i de passada servei a montjuïc ho veig bé. No és pas un macroprojecte i SEMBLA un projecte senzill. Però, el que volen es combinar-la amb la L9, espro que això no ho compliqui massa...

De tota manera, és cert que potser hi han de més útils. De fet, trens de la L2 fins l'aeroport probablement deixi pràcticament en desús els de la L9, crec, o és que algú ha vist molts hotels a Sarrià?
Amb més raó de fer la connexió de la L2 amb l’Aeroport. Totalment cert que lo de les trinitats “clama al cielo”, però lo de la L4 a la Sagrera ja està en marxa.

I això de que la L8 dona servei a aquella zona, jo que hi he treballat, és complicadillo. Foc és força lluny d’Ildefons Cerdà i encara que allarguin la L8 a Gràcia, desservirà zones llunyanes a la L2. Tenint en compte que als barris nous de la Marina del Prat Vermell s’hi suma el nou districte administratiu de la Generalitat a Foc, ho veig necessari. Jo mentre avancin, vistos els últims anys que s’ho ha menjat tot la L9…

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Elefant
N7
N7

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 10/12/2024 16:25

LeoMetropol ha escrit: Dimarts 10/12/2024 16:02
un Ànec ha escrit:

Amb més raó de fer la connexió de la L2 amb l’Aeroport. Totalment cert que lo de les trinitats “clama al cielo”, però lo de la L4 a la Sagrera ja està en marxa.

I això de que la L8 dona servei a aquella zona, jo que hi he treballat, és complicadillo. Foc és força lluny d’Ildefons Cerdà i encara que allarguin la L8 a Gràcia, desservirà zones llunyanes a la L2. Tenint en compte que als barris nous de la Marina del Prat Vermell s’hi suma el nou districte administratiu de la Generalitat a Foc, ho veig necessari. Jo mentre avancin, vistos els últims anys que s’ho ha menjat tot la L9…

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Em fascina que no s'utilitzi la xarxa de bus per omplir els petits forats amb poca demanda que queden lleugerament llunyans al Metro i enlloc d'això es vulgui fer un perllongament precisament a Montjuïc a on no hi va gaire gent. I per anar a l'aeroport ja s'està fent el nou accés de Rodalies, per què llavors un Metro redundant?
Com sempre es fa un excés ridícul d'infraestructura, a un nivell que no es troba enlloc del món i després a plorar que no hi han diners per d'altres coses. Bé, si a vosaltres us sembla bé que es malbaratin recursos d'aquesta manera qui seré jo per discutir-ho.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”