Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 13/11/2007 23:23

Però això de Balaguer és definitiu, o és un estudi només?



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 14/11/2007 10:42

^^ Avui mateix ha sortit aquesta notícia:

Llum verda a l'enderroc de l'antiga Inpacsa de Balaguer per fer-hi habitatges

L'￾ajuntament de Balaguer ha donat llum verda a l'￾enderroc de les instal·lacions de l￾'antiga paperera Inpacsa, actualment en ruïnes i plena de runa, segons publica aquest dimecres el diari SEGRE. De moment, l'empresa Lanoula, propietària dels terrenys que ocupa la indústria, es farà càrrec de l'enderroc, tot i que després el cost revertirà sobre tots els propietaris del Pla Parcial de l'àrea. El desenvolupament residencial en la zona de la antiga Inpacsa de Balaguer -on s'hi podran promoure fins a 1.500 habitatges- anirà de la mà d'una altra gran modificació a la trama urbana: el soterrament de la línea de ferrocarril de Lleida-la Pobla.

SEGRE



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 14/11/2007 22:28

Déu meu, quina animalada. Que soterrin trams ferroviaris en nuclis de gran afluència d'acord, però això és una autèntica animalada.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 15/11/2007 10:15

Jo no tinc tant clar que acabin soterrant a Balaguer. Cada vegada em sembla que va guanyant més força l'opció de fer un tren-tram, que és força més barat.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 15/11/2007 21:39

Però... per fer un tren-tram, s'haurà de variar el traçat actual, no? Jo, això del trem-tram no ho veig molt clar.



Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Divendres 16/11/2007 16:27

En principi no cal, doncs la traça actual es pot tramvialitzar perfectament. Amb això es guanyaria part del espai adjacent a la via. En tot cas s'haurien d'instal·lar semafors en els nous encreuaments que es generarien, ja que molts carrers que ara queden tallats per la via podrien tenir continuitat.


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Divendres 16/11/2007 17:43

Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...

El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Divendres 16/11/2007 18:42

A la pàgina web d'IFERCAT hi ha fça informació del que volen fer.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 17/11/2007 2:22

Túnels del Garraf ha escrit:Prefereixo que soterrin la línia que no que la tramviaritzin... Per un tros de línia soterrada, menys d'un km, es llencen molts diners, sí, però si tramviaritzen cada travessia urbana, com Térmens per exemple, el tren trigarà més temps en fer el recorregut i es perdrà l'encant de la línia...

El que haurien de fer és construir passos soterrats o elevats per permeabilitzar el traçat, ni soterrar ni tramviaritzar! I si no és demanar molt habilitar alguna estació entre Lleida i Balaguer (a poder ser Térmens) per poder fer encreuaments, només cal fer una via desviada i els pertinents desviaments.
Totalment d'acord.



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Diumenge 18/11/2007 12:54

Balaguer soterrat... Nomes falta la veu del home de la megafonia de les estacions de fgc bcn dient R11 (per dir alguna linia) la pobla o balaguer



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 21/11/2007 13:05

Presentació del llibre commemoratiu de la línia Lleida – La Pobla de Segur

http://www.fgc.cat/notes_premsa/descarg ... ida-LP.pdf



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dimecres 21/11/2007 14:26

En una nota del conseller Nadal, que hi ha a la pagina de l'Iceta, diu que: propsa a més a més que Renfe i FGC busqui nous acords per allargar el servei del tren de la Pobla de Segur a Lleida, convertint-la en una linia de rodalies Balaguer-Lleida-Cervera, que pot ser el banc de proves de futures i fructiferes colaboracions



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 21/11/2007 21:58

FGC espera que el 2010 augmenti amb un 17% el nombre de viatgers de la línia Lleida-la Pobla

El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Joan Torres, ha declarat aquest dimecres, en la presentació del balanç de les obres de renovació de la línia Lleida-la Pobla de Segur, que la demanda del servei prevista per al 2010 superarà els 240.000 usuaris, és a dir, un augment del 17% dels usuaris. Des de l'any 2005, que l'empresa pública catalana es va fer càrrec de la línia, hi ha hagut un increment d'uns 70.000 viatgers.

Tal com ha informat aquest migdia a Tremp Joan Torres, ja s'han fet la meitat de les obres de millora de la línia previstes. Les obres, que s'espera que acabin el 2010, tenen un pressupost d'uns 60 MEUR (milions d'euros). Amb referència a la connexió del tren amb altres poblacions del Pirineu, Torres ha concretat que des de Ferrocarrils de la Generalitat s'està treballant perquè l'estació d'autobusos de la Pobla de Segur s'ubiqui a la mateixa estació de tren i per aconseguir connectar el servei de tren amb altres formes de transport de la zona. Pel que fa el tram Lleida-Balaguer, el bitllet formarà part del sistema tarifari integrat junt amb altres mitjans de transport de Lleida ciutat i del Segrià, tal com funciona a l'àrea metropolitana de Barcelona. En el mateix acte d'avui, s'ha dut a terme la presentació d'un llibre sobre la línia de tren Lleida-la Pobla a càrrec del mateix autor, Rafael Pradas. En aquest sentit, s'ha creat una Pla de Dinamització Turística per aprofitar la riquesa paisatgística i turística de la zona.

ACN



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/11/2007 22:04

Amb tot això, no m'ha acabat de quedar del tot clar a quines obres es refereix la noticia.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1916
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 22/11/2007 0:46




jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dijous 22/11/2007 9:13

Es a dir sembla que es descarten les conexions ferroviàries, percert enl 50% restant son trens nous, electrificacio...?



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Diumenge 25/11/2007 19:55

I no seria millor ja que la linia es de la FGC reconvertir la linia de la Pobla a ample internacional i aixi si es perllonga cap al exterior es podra conectar amb la xarxa europea per Puigcerda o per Vielha i conectarla amb Andorra? :x :D



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 25/11/2007 23:18

S'ha especulat tant sobre això...



jordidr
N7
N7
Entrades: 615

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 26/11/2007 15:29

S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/11/2007 15:52

jordidr ha escrit:S'han dit tonteries... la generalitat veu mes clar prollongar la linia de la pobla cap a andorra que la de puigcerda pel fet que la de la pobla es seva i pot fer amb ella el que vulgui
Si tant fos així, que facin la línia a La Seu seguint el Segre a partir de Balaguer. Estic segur que no sortiria més cara ja que no haurien de foradar sota el Coll de Cantó i, a més, cobririen poblacions força importants com Artesa, Ponts, Oliana, Organyà i Coll de Nargó.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”