14.503 passatgers han utilitzat el tren d'alta velocitat Barcelona-París el primer mes de funcionament
El ministre de Foment afirma que Catalunya se situa com “el pont” cap a Europa
Els polítics fan avui el trajecte inaugural d'un tram que funciona des de fa un mes
27/01/11 11:45 - FIGUERES - AGÈNCIES
El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat, just abans de fer el trajecte, que la línia “situa Catalunya una vegada més com el pont cap a Europa i com a protagonista de la caiguda de l'última barrera amb la resta del continent: l'ample de via”.
Al costat del secretari de Transports francès, Thierry Mariani, i el president de la Generalitat, Artur Mas, Blanco fa avui un viatge inaugural per la línia ferroviària d'Alta Velocitat Figueres-Perpinyà), el primer TGV transfronterer, en servei comercial des del 19 de desembre.
En el trajecte estan acompanyats pel delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel; l'alcalde de Figueres, Santi Vila, i l'alcaldessa de Vilafant, Dolors Cantenys.
El servei d'alta velocitat Barcelona-París és una realitat des de fa quaranta dies, amb un trajecte de set hores i 25 minuts, però que inclou un transbord --canviant d'andana-- a l'estació de Figueres-Vilafant.
Aquest nou servei per la línia TGV transfronterera redueix en una hora i quinze minuts el temps que fins ara era necessari invertir per viatjar en tren entre les dues capitals.








