http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 2296.shtml
Geografia al metro
Alumnes d'ESO amb problemes de fracàs escolar aprenen les matèries bàsiques de manera pràctica a les instal·lacions de TMB
Dimecres, 29 de desembre del 2010
HELENA LÓPEZ
BARCELONA
Aprendre història, tecnologia, geografia, matemàtiques o física fora de l'aula i d'una forma extremadament pràctica, sense que res sembli indicar que s'està aprenent. Aquesta seria, a grans trets, l'essència dels tallers d'adaptació curricular del programa Èxit, ideats pel Consorci d'Educació de Barcelona perquè alumnes de segon cicle d'ESO -de 14 a 16 o 17 anys- que pateixen fracàs escolar adquireixin els coneixements bàsics, en grups molt més reduïts que en una classe ordinària i d'una forma «molt experimental».
Dimecres, 10 del matí. Els alumnes adscrits al programa Èxit de l'IES Pau Claris -un centre amb una altíssima taxa d'alumnes immigrants- arriben al centre del control del metro de la Sagrera. Els rep l'Eva, tècnica d'informació de TMB. Entren en una sala de reunions i la noia comença la presentació. Tot i que l'atenció de l'auditori adolescent és desigual, els xavals pregunten i responen a les explicacions de la pacient informadora. Gairebé sense adonar-se'n, els nois (i també els professors que els acompanyen) aprenen coses, com ara que la primera línia que es va construir al metro va ser la L-3, i no la L-1, i que sumant totes les línies del suburbà es podria arribar fins a les poblacions de Manlleu (a 82 quilòmetres de Barcelona), Lloret de Mar (a 76), Cunit (a 59) o Súria (a 80).
La del centre de control del metro és només una de les 10 sessions de TMB es mou per l'educació, programa que pretén que els nois aprenguin «en un entorn laboral real».
«No es tracta de pràctiques en empresa» -assenyala Clara Balaguer, tècnica del Consorci-, ells hi són per aprendre, no per treballar, però allà, a més de l'adaptació curricular, «s'adonen que la formació és important per al futur». I, perquè s'adaptin a l'entorn, la sessió matinal al centre de control inclou el dinar al menjador dels treballadors.
Després del dinar, arriba l'hora de la veritat. Posar en pràctica el que s'ha vist -les càmeres des d'on es controlen totes les estacions-, sentit i qui sap si après.
Problemes reals
Els joves s'asseuen en una taula molt professional i els reparteixen els problemes. Primer: «¿Si un dia laborable a la L-1 hi circulen 24 trens i un festiu 21, quants hi van circular durant el primer trimestre del 2010?». I un altre més: «TMB disposa de 138 estacions. Si sabem que el 66,7% estan adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, ¿quantes estacions estan adaptades?».
El conveni entre TMB i el Consorci es va firmar al setembre, encara que el curs passat ja es va portar a terme una exitosa prova pilot amb alumnes dels instituts Joan d'Àustria i Salvador Espriu.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 23:26
Estudiar al metro
Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos