Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 27/09/2011 19:08

Aquest diumenge vaig presenciar (per desgràcia) com actuen els treballadors del FMB en cas d'una emergència mèdica.

Em dirigia cap al castell de focs de fí de festa de La Mercè, a la L1 de metro, quan a Glòries entra un home per la porta, completament fora de sí, i cau rodó al terra del vagó (si no recordo malament, el 4026). Al no repondre a cap estímul (estava inconscient), els passatgers vam estirar de l'alarma a la següent estació, Marina.

Doncs bé. L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.

Al cap d'una estona (ja havien passat 5 minuts) va baixar el personal de l'estació. L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir. Cinc minuts més tard va rebre resposta per ràdio (suposo, del Centre de Control), on vaig poder escoltar:

- Desalojad el tren, y llevádlo a Sagrera.

I així ho van fer. Van desallotjar-nos del tren, l'AAC va canviar de cabina, i van emportar-se l'home dins del tren, sol, cap a Sagrera. Ja havien passat més de 15 minuts. Al minut va venir un altre comboi i es va restrablir el servei a la línia.

Desconec que va passar amb aquéll pobre home; espero que els serveis d'assistència estiguessin ja preparats a Sagrera, però, l'actuació em va deixar confús.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 27/09/2011 19:51

No m'estranya el teu desconcert. Com poden deixar un home sol en aquell estat??



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 28/09/2011 8:59

El retard en rebre atenció mèdica, malauradament, ja no és cap sorpresa en aquesta societat. Ara bé, aixó:
m.h.t. ha escrit:L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir.
si va ser així, és inadmissible.

L'estampa del tren enduguent-se l'home inconscient tot sol a dins ja em sembla dantesca.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/09/2011 9:41

m.h.t. , has pensat en escriure carta als diaris, o en formular alguna queixa?



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 28/09/2011 13:44

Doncs em sembla molt lamentable, normal que a les entrevistes de selecció et preguntin "què faries tu si...". Per altre banda imagino que no van deixar l'home sol a terre, si no que es devien quedar uns quan ACC o algun segurata dins acompanyant-lo, no?



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 28/09/2011 16:10

trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 28/09/2011 17:40

Mortadel·lo ha escrit:trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina
I de què hagués servit? Que li hagués dit aquest passatger al 112?
L'altre nit hi va haver un incident a una estació del perllongament de la L5 que va fer necessària l'actuació d'una ambulància. Doncs van ser els mateixos operaris de l'ambulància els que, veient la dificultat dels carrers i el que tardarien, van sol.licitar que el ferit es trasllades en un tren fins Vall d'hebron i ells l'atendrien allà.
Potser hauríem d'escriure una carta als diaris o escriure alguna queixa. :cop
Torno a recalcar, com he fet altres cops, que no s'han d'emetre judicis sense conèixer tota l'historia. Es poden donar opinions, però no acceptar versions com a veritats absolutes.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2248
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 30/09/2011 20:04

metring ha escrit:m.h.t. , has pensat en escriure carta als diaris, o en formular alguna queixa?
No he sabut que fer, doncs no sé valorar del tot si s'ha comès alguna falta greu a l'assistència (com la pèrdua de temps monumental), o si aquesta és la forma ordinària d'actuar en casos d'assistència mèdica al metro, i ha estat (malgrat tot) la manera més ràpida d'atendre a l'afectat.

Com comenta EL LLOP, potser els serveis d'assistència haguessin trigat més a arribar a Marina, i per això van demanar el trasllat de l'home a Sagrera. :?
MZA_1600 ha escrit:Per altre banda imagino que no van deixar l'home sol a terre, si no que es devien quedar uns quan ACC o algun segurata dins acompanyant-lo, no?
Jo només vaig veure l'AAC que entrà a cabina per conduïr el tren, i això em va sobtar i desconcertar molt. Però de ben segur que més enrere va accedir més personal, i degut a la gentada que hi erem, no m'en vaig adornar. Espero.
Mortadel·lo ha escrit:trobo que el més assenyat hagués estat que algun passatger haguera trucat al 112 abans que el tren arribés a Marina
Així ho va voler fer una parella que hi havia al vagó, però no sabia ben bé que dir (doncs estàvem circulant) i va ser quan en parar a Marina vam decidir estirar de l'alarma. Cal destacar que la sèrie 4000 (tant els no-reformats com els reformats, com era el cas) no disposen d'intèrfon d'emergència per parlar amb el maquinista).

*Malauradament jo no portava telèfon mòbil, doncs acostumo a no dur-lo a sobre en moltes ocasions.
El LLOP ha escrit:Torno a recalcar, com he fet altres cops, que no s'han d'emetre judicis sense conèixer tota l'historia. Es poden donar opinions, però no acceptar versions com a veritats absolutes.
Consti que m'he decidit a relatar els fets al fòrum a mode de denúncia de la pèrdua de temps i la improvització en l'assistència de l'afectat, que denotava la falta d'un protocol d'actuació. En cap cas, la meva intenció és arremetre contra els treballadors i treballadores de l'FMB, que van fer el que bonament van poder, i van seguir les instruccions pertinents del Centre de Control.

Potser caldria que els trens estiguessin equipats amb estris sanitaris bàsics, i que els AAC passessin algun curset de primers auxilis. Això podria salvar moltes vides en casos extrems, on el temps, és or. ;)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 01/10/2011 17:13

Avuí, sobre les 15h, la L4 estava de nou aturada a càusa d'una persona amb problemes de salut o ferida.
Realment, encara no entenc perquè és necesari aturar una línia de Metro sencera a càusa d'un ferit.



mondollyo
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: mondollyo » Diumenge 02/10/2011 13:02

Javi M ha escrit:Avuí, sobre les 15h, la L4 estava de nou aturada a càusa d'una persona amb problemes de salut o ferida.
Realment, encara no entenc perquè és necesari aturar una línia de Metro sencera a càusa d'un ferit.
Creo que la persona tuvo un ataque epileptico y estaba inconsciente dentro del tren y sangraba, asi que supongo que decidieron no moverla hasta que vinieran los servicios sanitarios.



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Diumenge 02/10/2011 19:30

[quote="m.h.t."]

L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.


Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 02/10/2011 19:44

metrobares ha escrit:Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".
No, l'alarma no tanca ni bloqueja res, només impedeix re-empendre la marxa si s'ha obert alguna porta. Si que sona un to quan s'acciona.



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dilluns 03/10/2011 16:40

El LLOP ha escrit:
metrobares ha escrit:Realment les portes es tanquen i bloquejen quan s'acciona una alarma? Si fos així, ens podriem trobar fàcilment i sovint, en una "ratonera".
No, l'alarma no tanca ni bloqueja res, només impedeix re-empendre la marxa si s'ha obert alguna porta. Si que sona un to quan s'acciona.
Llavors no entenc part de la descripció de la situació. En tot cas, sí que pot passar que es decideixi moure el tren sense passatge però amb l'accidentat/malalt... dins perque sigui més pràctic i segurament més ràpid... Encara que jo insisteixo, no mouria el tren amb una persona de la que desconec què li està succeint...



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”