Ahir al vespre volia anar de Sants a la Sagrera-Meridiana, i com que el primer tren que passava per la via 8 era un 470 en simple de la línia R12 (direcció Lleida-Pirineus), el vaig agafar. Aquest tren, amb sortida teòrica a les 19.09, va passar per Sants a les 19.33 (no entenc com és possible que un tren surti des de l'origen amb tant de retard, però això és una altra història). M'hi vaig pujar, i vaig veure com alguns usuaris preguntaven: "Aquest tren va a Manresa?" "Passa per Barberà?" "Para a Torre Baró?". En arribar a Pl. Catalunya es va repetir la mateixa escena, amb molts usuaris bastant desconcertats, i molts que no s'acabaven de fiar es van quedar a l'andana. El tren va arrencar de Pl. Catalunya, i amb prou feines l'ocupació del meu cotxe era d'un 20%. En arribar a la Sagrera, vaig baixar.
Un cop allà, com que em sobrava temps, vaig decidir esperar-me a l'andana. Poc després va arribar a la Sagrera (puntualment a les 19.52) un R4 amb destinació Manresa, 447 en composició simple. El tren anava ple a vessar, amb la gent dreta als passadissos. El següent tren, també amb destinació Manresa (i a diferència dels anteriors, amb parada a totes les estacions), va passar a l'horari previst (20.01) i ja no anava tan ple.
Explico aquesta història per constatar que la línia R12 és molt poc coneguda per la majoria d'usuaris de l'R4 nord, que preferiexen anar drets i arribar més tard, que no pas anar còmodament asseguts en un tren de la sèrie 470. En part és degut al fet que només hi hagi 3 trens al dia, i en part degut al poc interès del viatger per informar-se. Crec que els R12 s'haurien d'anunciar com a "Manresa-Lleida", igual que en altres línies alguns trens s'anuncien com a "Sitges-Vilanova", "Tarragona-Reus" o "Blanes-Maçanet".
Ús de l'R12 per fer trajectes de l'R4 nord
El problema de fons és la crònica manca d'informació. El dia que els viatgers es puguin refiar cegament dels anuncis per megafonia, dels panells d'andana i dels teleindicadors dels trens, haurem progressat molt en aquest sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pero els bitllets de rodalies no son valids per a regionals no? 

No són vàlids als trens Exprés i als MD. Però als Regionals simples sí. De fet els trens de l'R12 apareixen als horaris de l'R4 (tot i que no s'hi indica que continuen a Lleida), igual que alguns trens Regionals amb origen/destinació Reus o Lleida-Pirineus per Valls també apareixen als horaris de l'R2.iFercat ha escrit:Pero els bitllets de rodalies no son valids per a regionals no?