http://www.btv.cat/btvnoticies/2011/12/ ... sktop#None
Curs per sentir-se més autònom al metro
Actualitzat el 06.12.2011 a les 17:35 Anna Sans
La Fundació Privada Institut Guttmann i TMB han subscrit un conveni per desenvolupar activitats de foment de l'autonomia personal a la xarxa de metro. Es tracta d'unes sessions mensuals dirigides per voluntaris de TMB que permet als pacients de l'Institut Guttmann descobrir quines opcions de mobilitat tenen a la xarxa de transport públic.
Són tallers que tracten d'explicar des de com i per on s'accedeix al metro fins als més petits detalls que faciliten la mobilitat de les persones amb alguna discapacitat.
"A diferents punts de tota l'estació teniu intèrfons per poder saber a quina estació tenim ascensor o a quina estació no en tenim."
Tant l'Enric com el Joaquín fa poc que van amb cadira de rodes...
ENRIC PÉREZ, pacient de l'Institut Guttmann
"És profitós per poder entendre com m'he de moure i quines facilitats trobaré en el metro de Barcelona."
JOAQUIN, pacient de l'Institut Guttmann
"Hace poquito que voy en silla, no había cogido el metro todavía nunca y me parece que está muy bien adaptado todo, muy accesible para nosotros."
Des de TMB asseguren que sovint la barrera més important és la psicològica, per això té sentit fer aquests tallers.
MARISA LESACA, TMB
"Veus que la gent et diu: abans em feia una mica de por el fet de sortir i enfrontar-me a com traslladar-me i llavors el que veuen és que és molt més senzill i que el metro està a l'abast de tothom."
"Aquest és el primer taller que es fa amb pacients de l'Institut Guttmann i d'ara endavant es faran sessions mensuals que imparteixen treballadors voluntaris de TMB."
Si bé no totes, cada vegada més estacions de metro de la ciutat estan adaptades per a persones amb alguna discapacitat.
Hora i data actual: Dijous 01/05/2025 0:59
Autonomia personal a la xarxa de metro
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/12/2011 22:06
I ja expliquen correctament que per a canviar de línia a Catalunya (que oficialment és adaptada a PMR), no hi tenen res a pelar, a no ser que surtin al carrer i esperin la benevolència d'algun AAC per a poder tornar a accedir a la xarxa de metro sense pagar de més?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos