http://ecomovilidad.net/barcelona/viatj ... um=twitter
Viatjar en grup a bon preu. És possible?
Sovint s’al·lega que viatjar en un cotxe ple és més econòmic que en transport públic, ja que es divideixen els costos entre quatre o cinc persones i sol sortir més barat que comprar quatre o cinc bitllets de tren o d’autobús. Però existeixen experiències que resolen molt bé aquest desavantatge, afavorint l’ús del transport públic i deixar el cotxe a casa també quan es viatja en grup.
Una d’aquestes iniciatives és el Länderticket alemany. Introduït per primer cop a l’estat de Baviera el 1997, es tracta d’un passi vàlid per un dia fora de l’hora punta: a partir de les 9 del matí de dilluns a divendres i tot el dia els caps de setmana i festius, fins les 3 de la matinada del dia següent. Serveix per a un nombre il·limitat de viatges en tots els transports públics de tota la regió, excepte trens Intercity i d’alta velocitat. És a dir, tots els trens de rodalies, regionals, regionals exprés i inter-regionals i també tots els transports urbans de totes les ciutats de la regió (metro, bus, tramvies, etc.). Però el més interessant d’aquest passi és que per un preu fix poden viatjar fins a 5 persones que viatgin juntes, o un o dos pares (o avis) amb tants fills (o néts) com tinguin amb menys de 15 anys.
Els 16 estats federats que conformen Alemanya estan agrupats en 10 bitllets diferents que cobreixen totes les regions. En general, cada estat té el seu propi Länderticket, però en alguns casos és compartit per dos o més estats. Així doncs, el Berlin-Brandenburg-Ticket té un preu fix de 28€ i serveix fins a cinc persones, de manera que com més persones viatgin juntes, més econòmic surt el viatge: fins a 5,60€ per persona per a moure’s il·limitadament per tot l’estat de Brandenburg i també la ciutat-estat de Berlín durant tot un dia. Sovint, aquests bitllets s’amortitzen amb un únic trajecte entre dues ciutats. Es poden comprar per Internet, a les màquines auto venda situades a les estacions (consultables en castellà) o, amb un suplement de 2€, a les taquilles.
Però també existeix un altre passi que permet agafar qualsevol regional, per tot Alemanya. Es tracta del Quer-durchs-Land-Ticket (“bitllet de mobilitat nacional”). Costa 42€ per persona i 6€ més per persona addicional, fins a cinc persones, entre setmana. Per al cap de setmana hi ha un altre passi encara més barat: per 41€ poden viatjar fins a cinc persones juntes per tot el país, sense suplement per persona addicional.
A França, la SNCF ofereix el passi VIA Liberté en alguns departaments, que consisteix en un descompte del 50% per a fins a quatre persones per a qualsevol desplaçament en trens regionals durant el cap de setmana, i del 25% entre setmana, però només per a la persona titular, dins del departament en què s’hagi comprat. Aquest passi costa 25,40€ i és vàlid per tot un any des del dia de la compra. Cada departament té el seu passi, a vegades amb diferents noms.
A Àustria, la ÖBB té diverses ofertes per a viatjar en grup. Una d’elles és el Einfach-Raus-Ticket (“bitllet Escapada Fàcil”), que per 28€ i fins a cinc persones ofereix viatges il·limitats en trens regionals per tot el país. Però també tenen les targetes Minimax i Minimax-Vorteilscard, en què es fa fins a un 75% de descompte en qualsevol trajecte nacional, en funció del nombre de persones, independentment del tipus de tren que es faci servir.
En definitiva, queda clar que en alguns països viatjar en grup en transport públic surt força més barat que fer-ho en cotxe. Per això, creiem que seria interessant crear aquest tipus de bitllets també al nostre país.
Més informació:
Alemanya. Länderticket (en castellà)
Alemanya. Bitllet de mobilitat nacional (en castellà)
França. VIA Liberté (en francès)
Àustria. Einfach-Raus-Ticket (en anglès)
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 18:49
Viatjar en grup a bon preu. És possible?
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 23/03/2012 13:49
A Catalunya hi ha dues opcions: T-10 o Bonotren per grups petits
70/30 per grans grups
però està clar que no cobreixen les necessitats de famílies, excursionistes.... Caldria fer bitllets integrats Metro/FGC+Rodalies per anar a llocs com la platja i altres tipus el Tot Montserrat però per grupets.
70/30 per grans grups
però està clar que no cobreixen les necessitats de famílies, excursionistes.... Caldria fer bitllets integrats Metro/FGC+Rodalies per anar a llocs com la platja i altres tipus el Tot Montserrat però per grupets.
Torna a “Ferrocarril en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos