Jo tenía 8 anys, i recordo que desde l'Ajuntament van dir que calía treure la neu dels terrats, doncs las cases corrían perill d'enfonsarse per el pes.
Jo vaig pujar al terrat amb els meus pares, i altres veins de la finca del carrer Pallars cantonada Rambla del Poblenou, i vem començar a treure la neu acumulada amb galledas, las quals vuidaba tiranla avall al carrer, sense mirar si pasaba alguna persona. Ja uns podeu imaginar com disfrutaba ¡¡¡.
Al carrer hi había un metre de neu, i els de las botigas dels baixos van fer passadissos a base de palas per poder entrar i sortir dels edificis.
En lo personal, teníam convidats al dinar de Nadal als meus avis i una tía que vivían a Badalona, i a Fabra i Puig. Desprès de dinar els de Badalona encara van poder marxar, doncs hi había el tramvía 70, i sembla que encara circulaba, pro la de Sant Andreu, que tenía que agafar La Catalana fins el Clot, i desprès el metro, ja no va arribar a temps i es va tenir que dormir a casa.
La retirada de la neu va tardar força temps, potser 15 dias, durant aquest temps no van funcionar ni els tramvies ni els autobusos i troleibusos. El metro L1 anava de Fabra i Puig nomès fins a Plaça de Sants.
Per cert, en els reportatges dels telenoticies d'ahir al TV3 i 3/24, es va fer una entrevista a un conductor de Sagalés que l'hi va tocar fer un Caldes aquell dia de neu. Molt curiós, i m'agradaría visitar, uns cinc o sis autobusos antics que surten (entre ells el 45, i alguns monotral) en mal estat, que deuan estar amagats a alguna cotxera de l'empresa.
👍0👎0