Sorolls? No són sorolls, jo els qualificaria de sons... música, fins i tot
Evidentment, em quedo amb els 1000, o fins i tot encara millor, amb els 1100, que fan el mateix sò que els 1000 al còrrer però li afegeixen esbufecs al frenar. Igualment, eren molt millor en estat d'origen, sense aire condicionat i amb totes les finestres obertes. Allò sí que era un bon concert!!!
Per cert... és curiós que, simplement per costum, un acaba diferenciant molts trens d'oïda. És relativament senzill diferenciar un 1000 d'un 1100 frenant, per exemple, o un 3000 d'un 2000 quan acceleren, o fins i tot un 2000 d'un 2100. En canvi, un 3000 i un 4000 sonen idèntics... com a mínim a mi.
De RENFE... em quedo amb els espetecs d'una 440 acabant de frenar: Pxiiiuu, pxiiuuu
Pel que fa als 5000 per la L2, per exemple, fan molt menys soroll que els 2000 i 2100. Es nota força, per exemple, a la corba de Tetuan, on el 5000 hi passa molt més finament.
Igualement, via més moderna no vol dir menys soroll. En molts trams de la L3 amb travessa de fusta, el tren pràcticament ni se sent arribar. en canvi, en el tram on la plataforma és de formigó, molt més modern, sents el tren des que arrenca de l'anterior estació. L'escàndol de la L2, per exemple a Sagrada Família, ja ni el comento...
👍100👍0👎0