https://www.eic.cat/jornades/1117117
Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders. Història d'un patrimoni ferroviari únic a Catalunya.
Comissió: Comissió de Cultura: Grup Engitren
Descripció: Amb aquesta xerrada es donarà a conèixer la història ferroviària del petit poble de Sant Vicenç de Calders, que va veure com al seu terme municipal, entre 1855 i 1883, s'hi instal.laven dues línies de ferrocarril, la primera cap a Tarragona i la segona cap a Valls procedents de Barcelona totes dues.
Diferents fusions de les companyies ferroviàries van fer que, el 24 d'abril de 1887, Sant Vicenç de Calders aconseguís tenir una estació de ferrocarril. Va ser l'estació d'enllaç de les dues línies propietat de la companyia Tarragona, Barcelona França (TBF).
S'explicaran les característiques històriques i socials d'aquesta colònia ferroviària única a Catalunya, que des dels seus inicis a finals de 1905 fins als anys 50 del segle XX, va anar incrementant el seu parc d'habitatges. Aquest creixement va anar lligat a l'evolució tècnica del ferrocarril i a la creació de nous oficis ferroviaris.
La ponència serà presentada per Eduard Martínez Hernández, animador sociocultural i mestre de taller a la secció de Formació Laboral de l'escola L'Heura del Vallès a Terrassa. És fill i net d'una família de tradició ferroviària, i un apassionat del patrimoni i vida social del món del ferrocarril. Des dels tres anys té lligams a la colònia de Sant Vicenç de Calders. És membre fundador i President de l'Associació per la Preservació de la Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders.
És l'autor del llibre, Vacarisses: un poble amb dues estacions de ferrocarril i col.laborador de les revistes El Terme de Vacarisses, El Brogit de Castellbell i el Vilar i Hobbytren. També escriu articles al seu bloc "Divulgando Historias de Patrimonio Ferroviario"..
Dates: Dijous, 29 d'octubre de 2020
Horari: A les 18.30 hores
La conferència es farà a través de la plataforma Zoom, un cop inscrits i abans de la conferència es farà arribar l'enllaç a tothom
Inscripcions en general: https://www.eic.cat/jornades/1117117/in ... l?id_mail=
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:26
Conferència: Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders. Història d'un patrimoni ferroviari únic a Catalunya
Propostes d'organització de "Trobades", viatges, conferències, cursos, actes inaugurals, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Propuestas de organización de "Encuentros", viajes, conferencias, cursos, actos inaugurales, etc.
Conferència: Colònia Ferroviària de Sant Vicenç de Calders. Història d'un patrimoni ferroviari únic a Catalunya
Entrada Autor: metring » Divendres 25/09/2020 13:25
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos