Pàgina 1 de 1

AVE internacional.

Publicat: Dijous 30/01/2025 18:56
Autor: wefer
Pregunta a veure si entén aquesta cosa que no li trobo sentit:


beziers-01.png
beziers-01.png (98.5 KiB) Visualitzat 3903 cops


Per què els serveis Barcelona-Lió no paren a Béziers, però en canvi sí que ho fan els Madrid-BCN-Marsella?
Per posar-nos en situació: vol dir que els AVE BCN-Lió passen per l'estació sense parar però els serveis a Marsella sí paren :x
Béziers és una ciutat d'uns 90.000 habitants, és a dir, gairebé el doble de Figueres (on sí para) i similar a d'altres poblacions on també para. Que no pari perquè sigui una població petita no té sentit.
El temps que afegiria aquesta parada podrien ser uns 5 minuts en un trajecte de varies hores, així que la raó que sigui per estalviar temps tampoc té sentit.

Algú ho entén? Gràcies!

Re: AVE internacional.

Publicat: Dijous 30/01/2025 19:14
Autor: França451
Porque Narbonne es una ciudad más importante y al estar próximas Béziers se considera ciudad secundaria en la zona? Pregunto, a lo mejor es esa la razón. Has mirado el listado diario de TGV en la comarca, para ver si todos los servicios paran en las dos estaciones o algunos no paran en Béziers? Habría que mirar eso, si te salen trenes TGV que paran en Narbonne però no en Béziers, ahí lo tienes.

Re: AVE internacional.

Publicat: Dijous 30/01/2025 19:30
Autor: wefer
Difícil de dir exactament, però deuen parar com 1 TGV per hora.
Que de dos serveis diaris que té AVE, un sí pari i l'altra no, no té sentit. I més amb la ridícula diferència de temps que representa

La raó ha de ser una altra, suposo que molt menys evident.

Re: AVE internacional.

Publicat: Divendres 31/01/2025 11:04
Autor: davida
En els horaris de fa molts anys Sncf-.Renfe hi havien trens que paraven a Beziers i altres a Narbone. Suposo que era per guanyar temps

Imatge

Aleshores ja el AVE Barcelona Lio no parava a Beziers

Re: AVE internacional.

Publicat: Divendres 31/01/2025 15:07
Autor: jgomezs
wefer ha escrit: Dijous 30/01/2025 19:30 Difícil de dir exactament, però deue parar com 1 TGV per hora.
Que de dos serveis diaris que té AVE, un sí pari i l'altra no, no té sentit. I més amb la ridícula diferència de temps que representa

La raó ha de ser una altra, suposo que molt menys evident.
Observo que el temps extra que afegeix entre Narbona i Montpeller és de 12 minuts, i que aquest salt deixa el trajecte total en 4h58m. Pot ser que hi hagi alguna raó burocràtica per la que haguessin de mantenir el temps de trajecte per sota de les cinc hores?