http://www.avui.cat/
------------------------------
El Prat estrenarà d'aquí a menys d'un any un làser per espantar els ocells i evitar xocs amb avions
AENA ha adjudicat el nou sistema per 625.000 euros Barcelona serà el tercer aeroport del món amb el modern dispositiu de seguretat
Joaquim Elcacho
L'aeroport del Prat estrenarà l'estiu que ve un nou dispositiu de seguretat amb llum de làser. Els dos focus que formen aquest sistema s'instal·laran a la tercera pista, amb l'objectiu d'espantar els ocells i reduir el risc de col·lisió amb els avions. Cal recordar que la tercera pista està situada al bell mig de dues zones humides molt freqüentades pels ocells, la Ricarda i el Remolar.
Entre els anys 2000 i 2004 es van comunicar 1.243 avisos de presència d'ocells a les pistes de l'aeroport del Prat i, com a mitjana, cada any es produeixen 22,4 col·lisions d'aeronaus amb ocells. L'increment de trànsit aeri i l'entrada en servei de la nova pista han portat els experts a considerar necessari reforçar els sistemes per controlar la presència d'aus a les pistes. Fins ara es feien servir falcons i emissions de sorolls.
L'organisme gestor Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) va adjudicar el subministrament i la instal·lació del nou sistema de "control no lesiu d'ocells" a l'empresa Inster, el 10 d'agost passat, per un total de 625.000 euros.
José Manuel Rodríguez, enginyer d'Inster, ha explicat a l'AVUI que "les proves de camp del nou sistema estan previstes per a la primavera que ve, i poc després se'n completarà la instal·lació i l'entrada en funcionament".
El sistema està format per dos emissors de làser de color verd, de fins a dos quilòmetres d'abast, situats als laterals de les pistes. El raig làser es posa en marxa quan es comença a fer fosc o quan les condicions de visibilitat són reduïdes. La presència del làser espanta els ocells i evita que continuïn ocupant les pistes o les zones més pròximes.
Entre els avantatges del nou sistema, José Manuel Rodríguez destaca que, a més de no fer soroll, "els ocells no s'acostumen mai a la presència del làser, com passa amb sistemes de detonacions que es fan servir en alguns aeroports". El sistema làser, d'altra banda, ha d'estar instal·lat en una cota molt baixa, de manera que sigui pràcticament impossible que afecti els ulls dels usuaris de l'aeroport.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:23
Làsers contra els ocells de l'aeroport de El Prat
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos