Incorporació d'una via al sortir d'Universitat, L1
Incorporació d'una via al sortir d'Universitat, L1
Hola a tots:
Anant direcció Hospital de Bellvitge i mirant les finestres de la dreta es pot observar que a uns metres de la sortida d'Universitat i poc abans de la unió de les dues vies en un mateix túnel, s'incorpora una via.
Què és aquesta via? És de l'època i originial del Ferrocarril Subterrani Transversal? Va gaire lluny?
Salut,
Anant direcció Hospital de Bellvitge i mirant les finestres de la dreta es pot observar que a uns metres de la sortida d'Universitat i poc abans de la unió de les dues vies en un mateix túnel, s'incorpora una via.
Què és aquesta via? És de l'època i originial del Ferrocarril Subterrani Transversal? Va gaire lluny?
Salut,
- Carlos L'H
- N6
- Entrades: 161
- Ubicació: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
La verdad es que no se de donde viene. Hay una anécdota que los maquinistas tienen que reducir la velocidad porque hace un giro brusco y es un poco peligroso para los pasajeros del tren. Esto lo hacen desde hace un año y medio no creáis porque anda que no he visto gente que ha estado a punto de pegársela. 

Segons m'ha comentat un motorista de L1, aquesta via ve de la Renfe... ara seria qüestio d'anar desde sants fins a catalunya i buscar la sortida que dona a L1
alguien se anima a buscar info
A Sagrera cal agafar-se ben fort per no caure si es viatja en l'últim cotxe anant en sentit Llobregat.Carlos L´H ha escrit:La verdad es que no se de donde viene. Hay una anécdota que los maquinistas tienen que reducir la velocidad porque hace un giro brusco y es un poco peligroso para los pasajeros del tren. Esto lo hacen desde hace un año y medio no creáis porque anda que no he visto gente que ha estado a punto de pegársela.
En dono fe. He estat prop d'un any menjant-me aquesta chicane de dilluns a divendres...Carlos L´H ha escrit:La verdad es que no se de donde viene. Hay una anécdota que los maquinistas tienen que reducir la velocidad porque hace un giro brusco y es un poco peligroso para los pasajeros del tren. Esto lo hacen desde hace un año y medio no creáis porque anda que no he visto gente que ha estado a punto de pegársela.

Vista la intriga d'aquesta bifurcació, segur que deu tenir anexada una morbosa llegenda urbana...
Ah, i en el tram Catalunya - Sants de Renfe no hi ha cap bifurcació.
Quina intriga...
Ah, i en el tram Catalunya - Sants de Renfe no hi ha cap bifurcació.
Quina intriga...
Expediente X 

- BCN Término
- N5
- Entrades: 128
- Ubicació: Allà ón ja no hi queda cap 1000
No busqueu llegendes urbanes allà ón no les hi ha.
Transversal va demanar concessió per constuir una linia desde la plaça Universitat fins a la plaça Tetuan. No li fou concedida, però com les tramitacions d´aquestes coses no eran precissament ràpides, la companyia va construir l´entroncament d´aquest tunel de via unica que havia de conectar ambdues linies. No es tractava d´una bifurcació, si no d´una linia independent amb la seva pròpia estació, però conectada a la resta de la "xarxa" del transversal.
Avui dia es fa servir per allotjar-hi qualsevol cosa, desde maquinaria de via fins al que us pogeu imaginar. EL tunel no deu fer més de 30 metres.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Transversal va demanar concessió per constuir una linia desde la plaça Universitat fins a la plaça Tetuan. No li fou concedida, però com les tramitacions d´aquestes coses no eran precissament ràpides, la companyia va construir l´entroncament d´aquest tunel de via unica que havia de conectar ambdues linies. No es tractava d´una bifurcació, si no d´una linia independent amb la seva pròpia estació, però conectada a la resta de la "xarxa" del transversal.
Avui dia es fa servir per allotjar-hi qualsevol cosa, desde maquinaria de via fins al que us pogeu imaginar. EL tunel no deu fer més de 30 metres.
Salutacions.
BCN Término.
Alex Reyes.
Molt, molt curiós això. Ve a confirmar una cosa que fa temps que vaig dir: que la gent abans tenia més iniciativa que no pas ara.
Grácies per la informació, Alex. Savia que debia ser un tram curt per estan en el tram on es tracta, tindria la seva història.
- ElDesi1994
- N7
- Entrades: 343
- Facebook: Josué Ferrero
- Ubicació: Mollet del Vallès
- Contacta:
penseu que algú te alguna foto?
jo crec que es allà on esta l'antiga estació de "correus"
jo crec que es allà on esta l'antiga estació de "correus"
Parlem amb propietat.
Correus?ElDesi1994 ha escrit:penseu que algú te alguna foto?
jo crec que es allà on esta l'antiga estació de "correus"
Això no està a la L4?
Nosé si havien dit que aquí avegades hi guarden quelcom...
Salutacions,
Oriol
Oriol
Eeeh? Estem parlant de l'actual L1!ElDesi1994 ha escrit:penseu que algú te alguna foto?
jo crec que es allà on esta l'antiga estació de "correus"
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però nois, llegiu missatges del fòrum!!!!!!!!!!!! Com podeu dir lo de que Correus està a la L1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Crida l' atenció d' aquest encreuament, pel qual jo també m'he preguntat un munt de cops, que el canvi d'agulles no està il.luminat com a la resta de la xarxa. Per això es mantenia una mica més ocult.

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
No està il·lumnat, ja que no es farà servir, en tot cas els de mantenimet, però ho dubto.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7215
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Però que jo sàpiga aquest canvi d'agulles no té res a veure amb el túnel "fantasma", sinó que és un simple enllaç entre els dos sentits de la marxa. En cas d'indidència, entenc que es deu fer servir com qualsevol altre.Miquel ha escrit:No està il·lumnat, ja que no es farà servir, en tot cas els de mantenimet, però ho dubto.
La particularitat és, això sí, que és el primer canvi d'agulles (venint de Fondo) després d'un tram molt llarg, degut a la presència de Renfe enmig de les dues vies. Per això el deurien posar en el punt més extrem i va quedar enmig del túnel, i no pas a la vora d'una estació com la resta.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Este túnel no és ningún enlace entre las 2 vias, porque la via direccion Fondo no tiene ningún desvío, sólo la via Hosp.Bellvitge. Este és un desvio que no sé para qué se usa, pero creo que guardan maquinária de mantenimiento, y no tiene salida.wefer ha escrit:Però que jo sàpiga aquest canvi d'agulles no té res a veure amb el túnel "fantasma", sinó que és un simple enllaç entre els dos sentits de la marxa. En cas d'indidència, entenc que es deu fer servir com qualsevol altre.Miquel ha escrit:No està il·lumnat, ja que no es farà servir, en tot cas els de mantenimet, però ho dubto.
La particularitat és, això sí, que és el primer canvi d'agulles (venint de Fondo) després d'un tram molt llarg, degut a la presència de Renfe enmig de les dues vies. Per això el deurien posar en el punt més extrem i va quedar enmig del túnel, i no pas a la vora d'una estació com la resta.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Això és una altra agulla més endavant entre les dues vies però aquest petit túnel té via i, lògicament, una agulla que la connecta amb la via general.wefer ha escrit:Però que jo sàpiga aquest canvi d'agulles no té res a veure amb el túnel "fantasma", sinó que és un simple enllaç entre els dos sentits de la marxa. En cas d'indidència, entenc que es deu fer servir com qualsevol altre.Miquel ha escrit:No està il·lumnat, ja que no es farà servir, en tot cas els de mantenimet, però ho dubto.
La particularitat és, això sí, que és el primer canvi d'agulles (venint de Fondo) després d'un tram molt llarg, degut a la presència de Renfe enmig de les dues vies. Per això el deurien posar en el punt més extrem i va quedar enmig del túnel, i no pas a la vora d'una estació com la resta.