A mi em va passar recentment per l'A2, en una zona de pujada, amb dos carrils + carril de vehicles lents (tres carrils en total), quan anàvem a una concentració de R8.
En aquest cas, tot i ser l'R8, és evident que pujava molt més llençat que els tràilers carregats a tope que s'arrossegaven fatigadament per superar el port. Com que hi havia carril per vehicles lents, cap problema: avançar els tràilers, i immediatament tornar al carril de vehicles lents.
Però, ai! en aquestes que un dels tràilers comença a avançar l'altre (tot això veient-ho jo des d'una bona distància, encara). Val, serà que va molt més ràpid, vaig pensar. Què va... el resultat és que, quan vaig arribar a la seva alçada, anaven completament en paral·lel, i sense gaires indicis de que l' "avançador" estigués situant-se per davant de l'altre. Semblava una mena de "pique" entre camioners.
Resultat: si no volia quedar-me "clavat" literalment en reduïr la velocitat (la tercera marxa de l'R8 és voluntariosa, però clar, a condició de que no afluixis el gas, perquè recuperar en plena pujada un cop has perdut la força pot ser terrible, i recordeu que parlem de circulació per autovia), havia de fer el que vaig fer: passar-me al carril esquerre (de tres en aquell moment) amb l'R8 per avançar en pujada.
Sortosament, la gent que venia pel carril esquerre amb cotxes potents va comprendre la situació, no es van posar nerviosos entenent que potser el meu R8 no era capaç de passar de 90 Km/h. en pujada i estava ficat al carril esquerre, per on ells circulaven a >=120, però en aquell moment tenia tot el dret del món a avançar sengles tràilers que ocupaven els altres dos carrils a no més de 70 Km/h.
👍0👎0