


Hora i data actual: 09 set. 2025, 00:36
Entrada Autor: Groen » 31 des. 2006, 00:24
Entrada Autor: aarongilp » 31 des. 2006, 00:27
Entrada Autor: Groen » 31 des. 2006, 00:46
Entrada Autor: Eduardo » 31 des. 2006, 11:50
Entrada Autor: Ecomobisostrans » 31 des. 2006, 12:28
Entrada Autor: Joan » 31 des. 2006, 13:11
Entrada Autor: wefer » 31 des. 2006, 13:29
Precisament per reduïr el número de cotxes és pel que s'ha de millorar el transport públic. Si hi hagués millor servei, molts d'aquests cotxes que estan embussats cada dia a les rondes, no hi serien.Joan ha escrit: la ronda está bastante congestionada como para quitar un carril para los coches y ponerle uno para bus.
Entrada Autor: Guigui » 31 des. 2006, 13:42
Entrada Autor: Ecomobisostrans » 31 des. 2006, 14:08
Entrada Autor: wefer » 31 des. 2006, 15:05
Sí... però un carril bus també permetria que hi passessin diferents línies, que hi passessin autobusos interurbans, etc.Guigui ha escrit:Per la infraestructura que això requeriria (accessos subterranis amb escales i ascensors, andanes, nínxols a les parets), millor pensar directament en un tramvia. I no dic línia de metro perquè gran part dels trams no ho justificaria.
Entrada Autor: Guigui » 31 des. 2006, 15:50
Entrada Autor: UT596001 » 31 des. 2006, 17:53
Doncs llavors es podria fer a la part central de la ronda, i muntar allà les parades d'autobús amb els accesos que s'haurien de fer igualment que si el carril fos lateral.Guigui ha escrit:OK, no havia pensat en això dels autobusos interurbans. Però, a part de possibles avaries i abusos del carril bus, només amb els carrils d'accés i de sortida que haurien de creuar-lo es muntaria un pollastre que Déu n'hi do.
Entrada Autor: Ferrovi » 31 des. 2006, 18:29
Apa! quin radical...Ecomobisostrans ha escrit:Pensant-ho be, jo directament ficaria vies de metro a les 3 rondes i els cotxes a prendre pel c...
Entrada Autor: Joan » 31 des. 2006, 18:44
Entrada Autor: Guigui » 31 des. 2006, 19:44
A veure, el metro i rodalies han de passar per eixos que atenguin les necessitats de mobilitat de les persones, tant per a accedir directament als llocs on es dirigeixen com per a col·locar-hi intercanviadors que facilitin aquest accés. I aquest no és el cas de les rondes. El fet que hi circulin molts cotxes es deu simplement a que serveixen de distribuïdors del trànsit rodat (privat), en absència de qualsevol altre indret de Barcelona que disposi d'aquesta capacitat. Al metro, tant se li dóna aquest aspecte perquè a tot arreu necessita la mateixa amplada. Un volum elevat de cotxes, en canvi, necessita un espai que només poden oferir unes vies d'alta capacitat, i a Barcelona, això només és vàlid per a les Rondes, la Diagonal, la Gran Via i la Meridiana (i les tres últimes, encara amb molts matissos).Ferrovi ha escrit:La meva idea el fer el metro o rodalíes paral·lel a les rondes, i posar peatges barats al llarg de les rondes, per exemple, 3 peatges a la Ronda de Dalt, 1€ per cotxe. Si hi ha metro, la gent l'agafarà. A les principals avingudes, treure carrils, que crearía atascos, i que la gent agafi el mitjà de transport alternatiu que hi hagui a l'avinguda (Metro, tranvía, i bussos)
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025