Hi hauria un barem escalonat: prohibició-restringida-lliure.
Seguirem informant.
Hora i data actual: 18 juny 2026, 01:04

Entrada Autor: liniadelRipollés » 05 març 2007, 21:09

Entrada Autor: liniadelRipollés » 05 març 2007, 22:05
megapauer ha escrit:El reinstaurarà mitjançant normativa o a l'estil Adif, o sigui, "no se puede porque yo lo digo"?
Suposo que vindrà recolçat per alguna llei en qüestió, ja que suposo que la LSF també és d'aplicació a FGC.
Entrada Autor: megapauer » 06 març 2007, 08:41

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 06 març 2007, 10:47
Entrada Autor: entfe001 » 06 març 2007, 12:10

Entrada Autor: josep_serre » 06 març 2007, 13:06
fantito ha escrit:Aleshores contesta aquestes preguntes.
Perquè els treballadors han de signar un conveni col·lectiu, com qualsevol empresa privada, si haurien de ser funcionaris si l'empresa fós pública?
Perquè l'any 2005 FGC va invertir 108.400€ en adquisició d'infraestructures ferroviàries i sols 4.500€ d'aquest estan contemplats als pressupostos de la Generalitat?
Si tan pública és l'empresa, perquè actua tant com una empresa privada? Yo no nego la titularitat pública de l'empresa, dic que tots els efectes se l'ha de considerer com si d'una empresa privada es tractés. Per cert, el Metro de Bilbao és una Societat Anònima, i ha de complir exactament amb els mateixos preceptes que FGC alhora de desemvolupar un Servei Públic.
Entrada Autor: megapauer » 06 març 2007, 15:15
Exactament. A UK o França està REGLAMENTAT però la base diu que la fotografia està permesa però et posen unes lleus normes per evitar incidents amb coses com els trípodes. Aquí s'està parlant de treure una circular on dirà als treballadors que no permetin fer fotos si veuen algú si no ha demanat permís. És a dir: S'ha de demanar un permís que jo no puc saber que s'ha de demanar. I es que en un lloc públic (estació) ningú té dret a legislar, és a dir, inventar-se normes o imposar-les, sinó fer-les complir. I les normes a complir en un lloc públic han d'estar reglamentades. Si FGC publica una modificació del reglament (que haurà estat aprovat per la Generalitat) on prohibeix fer fotos, llavors s'haurà de complir, perquè la prohibició serà pública.fantito ha escrit:http://www.entreprise-sncf.com/sncf_ima ... tions.html
http://www.networkrail.co.uk/aspx/777.aspx
Com podeu veure, a l'exili també ténen el tema de les fotos normativitzat.
Entrada Autor: megapauer » 06 març 2007, 15:18
Però les estacions, pel fet de ser llocs on s'ofereix un servei públic de transport, no s'hi aplica el mateix reglament que en les propietats 100% privades. Aquí radica la diferència, coi!!fantito ha escrit:Exacte, aquí está la clau. Que tot i ser una empresa públia, actua d'una manera autònoma que l'equipara a qualsevol empresa privada i com a tal es comporta.

Entrada Autor: liniadelRipollés » 06 març 2007, 16:12
Entrada Autor: megapauer » 06 març 2007, 19:09
Sens dubte, és d'accés restringit. Però com a titular d'un títol de transport vàlid estàs autoritzat a estar en aquella andana. 8)liniadelRipollés ha escrit:Bé, l'altre dia vaig trobar-me dues agents d'estació a la línia del Vallès que van dir-me que no podia fer fotos sense permís d'FGC en ser una andana d'accés restringit (havia passat les BTEs amb bitllet).
Entrada Autor: megapauer » 06 març 2007, 19:11
Jo no insinuo ni dic res d'això.fantito ha escrit:Intenteu fer fotos als parkings de l'Ajuntament de Barcelona gestionats per SABA. Allà també es dóna un servei públic, l'espai es públic i l'empresa es pública.
I no cal que insinuis que sóc un totxo, que en tot moment us estic respectant tant a vosaltres com la vostra opinió.
Entrada Autor: oscar440 » 06 març 2007, 19:55
Doncs ara que es comenta, jo he fet fotos a estacions d´autobusos diverses, i també a l´Aeroport de Barcelona. A l´Aeroport em van pasar agents de la Guardia Civil pel meu costat quan jo feia fotos i no em van dir res. I era l´interior de l´Aeroport, exactament la terminal B.megapauer ha escrit:Jo no insinuo ni dic res d'això.fantito ha escrit:Intenteu fer fotos als parkings de l'Ajuntament de Barcelona gestionats per SABA. Allà també es dóna un servei públic, l'espai es públic i l'empresa es pública.
I no cal que insinuis que sóc un totxo, que en tot moment us estic respectant tant a vosaltres com la vostra opinió.
Sobre els pàrkings... s'haurà de veure. Els pàrkings no són llocs on es realitza transport públic, per tant poden tenir condicions diferents que desconec.
L'únic lloc comparable a una estació de FC sería una estació d'autobusos o un aeroport.
Entrada Autor: entfe001 » 06 març 2007, 21:12

Entrada Autor: bigboy4013 » 06 març 2007, 23:10
Entrada Autor: Trenscat » 06 març 2007, 23:58
Agrairem molt que ens mantinguis informats!bigboy4013 ha escrit:Ja han arribat els nous vagons de la serie 65.000, hi ha una branca de sis moduls i una altre de 2 moduls. Els teniu estacionats al cul de sac del Central, encara que desde RENFE, no es veuràn gaire, els podeu veure desde els trens d'FGC al seu pàs pel Central.
Entrada Autor: megapauer » 07 març 2007, 00:02
Bé, doncs em sembla molt sensat i de fet crec que és el mínim de cortesia que s'hauria de tenir.bigboy4013 ha escrit:En principi, es com fins ara, pero ara no es pot fer fotos a recintes d'accés restringit a persones alienes a l'empresa, com taquilles, enclavaments, centres de comandaments, cabines de conducció, i ara tampoc es permet baixàr a la via, es a dir, només es pot fer fotos desde les andanes i si hi ha personal de l'empresa, tant agents d'estacions o agents de seguretat, no està de més de de comentar que anireu a realitzar fotografies, i clar, mai fer fotos de personal de la companyia, agents d'estacions, agents de conducció, personal de vies, personal de seguretat, personal de manteniment, personal de neteja, ni clients, sense permís corresponent de cadascú d'aquesta gent.
Entrada Autor: entfe001 » 07 març 2007, 17:38
La reforma de les condicions d'utilització dels serveis de FGC es va publicar al DOGC. Les noves Condicions Generals de Viatgers de Renfe-Operadora van sortir publicades al BOE després d'ésser aprovades pel Ministeri de Foment.fantito ha escrit:Com que FGC es comporta, perque pot, com una empresa privada, redactant una circular interna, que ha d'estar a la vista, en te prou. I no cal que tingi cap llei publicada a cap DOGC ni res semblant.
Aixó és el que he intentat dir aquests úlims anys.

Entrada Autor: liniadelRipollés » 07 març 2007, 17:56
Trenscat ha escrit:Agrairem molt que ens mantinguis informats!bigboy4013 ha escrit:Ja han arribat els nous vagons de la serie 65.000, hi ha una branca de sis moduls i una altre de 2 moduls. Els teniu estacionats al cul de sac del Central, encara que desde RENFE, no es veuràn gaire, els podeu veure desde els trens d'FGC al seu pàs pel Central.Els 65000 dedueixo que deuen ser els nous vagons per dur els cotxes de la SEAT no?
Torna a “Ferrocarril a Catalunya”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026