Pere ha escrit:Jordi Freixas ha escrit:JaMiRo! ha escrit:doble via i millora de la infraestructura (estacions, via, catenària, etc.) de la línia Barcelona-Puigcerdà.
Respecte a això, jo ja vaig dir l'altre dia en un altre fil, que em limitaria de moment, en fer la via doble fins a Ripoll, i de Ripoll en amunt, que canviin la via única. Jo crec que de moment, fins i tot afegint-hi més freqüències entre Ripoll i La Tor de Querol, no és necessària la doble via.
Jo penso que cal tenir en compte que és impossible tenir el 100% de la línia de Barcelona a Puigcerdà en doble via. Hi han trams on és impossible desdoblar.
Abans de fer això, penso que s'hauria de fer una via apartada a tots els baixadors i estacions, arreglar via i catenària, i augmentar freqüències, i despres ja se'n parlaria.
Cert. Només desdoblant totes les parades entre Ribes i La Tor a on actualment només hi ha via única i arreclant la via, es podrien millorar substancialment les freqüències de pas i fer la línia plenament competitiva.
D'altra banda, sobre els comentaris de fer passos subterranis a estacions com Sant Andreu Comtal (o Montcada i Reixac Manresa, a on crec que hi corre bastanta més urgència que a Sant Andreu). Em sembla que en el cas de Sant Andreu Comtal, una hipotètica reforma dels passos per travessar l'estació de banda a banda hauria d'anar inevitablement d'una reforma integral de l'estació, ja que per això, és necessari eixamplar les andanes (o això, o ficar els pasos a les puntes, encara que el pas hauria de situar-se al mateix lloc a on actualment hi han els passos elevats).
D'altra banda, i en la mateixa linia de Sant Andreu Comtal, una estació que necessita urgentment una reforma INTEGRAL, aquesta és Montcada - Bifurcació; reestructuració de vies, andanes, andanes a altures òptimes, i accessos en condicions.
A l'estació de Vic, han d'acabar d'una vegada la reforma de l'estació; van soterrar la via, aprofitant la façana de l'antic edifici (això sí, amb la gracia al cul), van aixecar-hi una macro-estació aparentment adaptada als nous temps, però de taquilla hi van ficar un barracot provisional d'aquests, i així s'ha quedat des de fa ja com... 5 o 6 anys.
Al baixador de Palautordera, tant si segueix com a baixador, com si algun dia es dignen a posar-hi alguna classe de servei, no estaria de menys sanejar les andanes i el seu entorn, i utilitzar l'edifici existent per altres usos.
I de moment ho deixo aquí. Parlant de reformes, volia comentar també una cosa que he vist avui a l'estació del Prat, però aniré a veure el fil corresponent sobre el tema, per si algú ja ho ha comentat.
👍0👎0