Fletxes de porta d'un 4000 mal indicades

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Fletxes de porta d'un 4000 mal indicades

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/03/2007 16:29

Avui, en el trajecte Glòries-Catalunya de la L1, m'he fixat que a Arc de Triomf les flextes que indiquen de quina banda s'obriran les portes estaven enceses del costat dret fins un moment abans d'obrir-se, quan han saltat a la banda correcta. A Urquinaona, una situació semblant però només ha durat alguns segons després de la sortida d'Arc de Triomf. A Catalunya tot correcte i a Marina no m'hi he fixat.

Pregunta tècnica: L'indicador de porta dels 4000 (suposo que deu ser igual en els 3000) i l'anunci de propera parada per megafonia van de la mà? El primer va en funció de balises situades al túnel? O el motorista l'activa manualment?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 30/03/2007 16:33

Ahir em vaig fixar que a Sagrera encara indica la sortida per les 2 portes.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Divendres 30/03/2007 16:48

Les fletxes es marquen quan el maquinista sel·lecciona una porta (o dues). Si anés amb balisses no hi hauria molts errors d'aquest tipus.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 30/03/2007 16:59

Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/03/2007 17:03

entfe001 ha escrit:Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.
Doncs el d'avui anava una mica desfasat. :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Divendres 30/03/2007 17:47

Guigui ha escrit:
entfe001 ha escrit:Efectivament, com bé diu U-Bahn la indicació del costat d'obertura de les portes als 4000 és totalment manual per part del maquinista.
Doncs el d'avui anava una mica desfasat. :x
El que passa molts cops es que si el motorista no prem bè el botó de tancar portes, el selector es queda encès, però les portes es tanquen. Pot ser que després a l'hora de seleccionar la porta de la següent estació del costat contrari, encara estigui l'altre selector encès i per aixó marca per error tots dos, quant només és un el correcte.

Salutacions



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/03/2007 18:08

Proastiakos ha escrit:El que passa molts cops es que si el motorista no prem bè el botó de tancar portes, el selector es queda encès, però les portes es tanquen. Pot ser que després a l'hora de seleccionar la porta de la següent estació del costat contrari, encara estigui l'altre selector encès i per aixó marca per error tots dos, quant només és un el correcte.
En el cas que he vist, només n'hi havia un encès al mateix temps.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 30/03/2007 19:40

La sel.lecció de portes la fa el motorista manulament desde el pupitre de conducció. Aixó no obstant, si el motorista s'equivoca i assenyala per exemple les dues bandes, le sportes només s'obriràn de la banda correcte, ja que la senyalització per fletxes interior es només aixó, senyalització.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dissabte 31/03/2007 22:50

Si, sempre en el moment just abans d'obrir portes ses posen de la manera correcte, pero alguns maquinistes certament van molt despistats, algun cop m'ha pasat que quan he hagut d'anar a una estacio que no havia anat mai o al voler baixar a Pep Ventura que no se sap si para a l'andana mar o a l'andana muntanya, un s'ha de fixar per saber on baixar i la senyalitzacio estava mal posada i al posarme en una porta després veig que es baixa per l'altre. Ja que tenim aquesta magnifica senyalitzacio a TMB podria automatitzarse per evitar que els maquinistes la puguin manipular erròniament.



Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Diumenge 01/04/2007 0:23

EUKibo ha escrit:Si, sempre en el moment just abans d'obrir portes ses posen de la manera correcte, pero alguns maquinistes certament van molt despistats, algun cop m'ha pasat que quan he hagut d'anar a una estacio que no havia anat mai o al voler baixar a Pep Ventura que no se sap si para a l'andana mar o a l'andana muntanya, un s'ha de fixar per saber on baixar i la senyalitzacio estava mal posada i al posarme en una porta després veig que es baixa per l'altre. Ja que tenim aquesta magnifica senyalitzacio a TMB podria automatitzarse per evitar que els maquinistes la puguin manipular erròniament.
La senyalització com molt bè ha dit en Llop és senyalització, res més; si un motorista s'equivoca al seleccionar portes, ho resol al moment d'adonar-se sense suposar cap perill per a ningú. Així doncs, no serveix gaire com a excusa ja que no es continuament quan succeeix, sino en alguns i puntuals casos. Potser m'agradaria veure't a tú conduïnt un tren, a veure quant de despistat podríes estar.
Sobre lo de l'automatització d'aquesta funció, mes val no fer-te cap comentari, si capacites un xic potser saps trobar la resposta.
El cas de Pep Ventura no te cap crítica, és un final de línia, dubto que et quedis dins del tren per un error del motorista en el seleccionador de portes.

Moltes vegades trobo que amb la propaganda anti-tot que fas, amb les teves peticions in-situ i agosarades no fas res més que emplenar línies buides de continguts i que pretens crispar-ho tot. Des d'aquí, estic en contra de tota aquesta bruta crítica (que respeto personalment) però que robo exagerada i repetidora. :(



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Divendres 11/05/2007 16:00

Són errors molt tontos que podem tenir tots, a més que no son errades greus, greu seria que obris portes pel costat de la paret i que algú pugui caure.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Divendres 11/05/2007 16:40

A tots el trens que tenen sel·lecció de porta exeptuant els 5000, 9000 i pròximament els 6000, en el pupitre de conducció disposen d'un bloc de 4 polsadors situats més o menys a cada extrem del pupitre que serveixen pel tema de les portes, sent el de la dreta per les de la dreta i el de l'esquerre per les d'esquerre. En concret un és per la sel·lecció del costat, 2 per el permís de portes i un pel tancament de portes. El bip-bip és un altre polsador situat al mig del pupitre junt amb altres tres, així el motorista a l'hora de tancar portes el que hauria de fer és desplegar el retrovisor ( pedal ), polsar el bip-bip, tancar les portes i seleccionar el costat on s'han d'obrir a la proxima estació.

També disposen d'una botonera que s'activa amb una clau, a sobre de cada porta de la cabina on hi ha tres polsadors, un per obrir, l'atre per tencar i un pel clàxon i que l'he vist fer servir varies vegades a la L3

Després d'aquesta parrafada m'agradaria saber si en els 5000 i 9000 és el mateix, doncs crec que em sembla que no, ja que a més el motorista pot obrir totes les portes quan ho desitgi.

Salut,



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 11/05/2007 16:49

Una pregunta (potser massa innocent, però la veritat és que ho ignoro absolutament): per què pot ser tan inversemblant automatitzar la decisió de quines fletxetes s'il·luminen?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 11/05/2007 19:55

Fran-Ikarus ha escrit:Una pregunta (potser massa innocent, però la veritat és que ho ignoro absolutament): per què pot ser tan inversemblant automatitzar la decisió de quines fletxetes s'il·luminen?
en els 5000 i 9000 ja ho estàn. Als 3000 i 4000 la tecnologia no ho permetia quan van arrivar i canviar-ho ara costaria una pasta, tot just per una tonteria, encara que a l'hora d'intal.lar l'ATP potser ho implementen.



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dissabte 12/05/2007 12:05

Fa unes dues setmanes, en un 9000 a la L2 les fletxetes marcaven que s'obririen les portes de la dreta i fins que el comboi no va entrar a l'estació les fletxetes no van canviar indicant les portes de l'esquerra, que són les que finalment es van obrir.


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 12/05/2007 21:49

Izo ha escrit:Fa unes dues setmanes, en un 9000 a la L2 les fletxetes marcaven que s'obririen les portes de la dreta i fins que el comboi no va entrar a l'estació les fletxetes no van canviar indicant les portes de l'esquerra, que són les que finalment es van obrir.
Això ho he vist jo a Pep Ventura, si bé era perquè va entrar a "contravia" a l'estació. En aquest cas entenc que la preprogramació assumeix que l'andana es troba a la dreta quan incidentalment en aquella ocasió es trobava a l'altre costat.

Això també passa amb les 112 de FGC quan entren a Universitat Autònoma venint de Bellaterra per la via contrària. En aquest cas m'ho passo teta posant-me al costat esquerre del tren per sortir el primer després de rebre algunes recriminacions d'universitaris titllant-me de "tonto" i de no fixar-me en els indicadors :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 12/05/2007 22:09

A mi m'ha passat algun cop el mateix, tant al Metro com als FGC, i funcionant bé els indicadors :oops:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 12/05/2007 22:15

Fran-Ikarus ha escrit:A mi m'ha passat algun cop el mateix, tant al Metro com als FGC, i funcionant bé els indicadors :oops:
I jo em vaig passar bastants dies intentant baixar d'un tren procedent de l'Autònoma a Sant Andreu Arenal pel costat esquerre i molt abans que parés, acostumat com estava a trobar-me l'andana en aquest costat només entrar al túnel urbà de Barcelona... venint de Girona :D



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”