http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 1409329717
i aquí:
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 1409329716
...
Hora i data actual: 27 juny 2026, 16:19
Entrada Autor: Jordi Freixas » 31 jul. 2007, 23:55
Entrada Autor: davida » 01 ago. 2007, 10:02
Entrada Autor: Guigui » 02 ago. 2007, 11:12
1. L'Alvia té una vmax de 250 o més, si no m'erro.Jordi Freixas ha escrit:L'AVE va a 300, i l'Alvia a 200. No sé. Tu voràs...

Entrada Autor: victorcasta » 02 ago. 2007, 12:13
El problema està en que els maquinistes que han fet aquesta vaga il·legal eren de la UN d'Alta Velocidad. Els 120 Alvia pertanyen a Llarga Distància, i aquests no estaven en vaga i per això se'ls ha traslladat a un 120 i no a un 103. A més que els serveis AVE els fan les sèries 100, 102 i 103, no només els 100.fantito ha escrit:No acabo d'entrendre quin és el problema o curiositat que plantejeu. Un tren AVE és tot aquell tren que el seu número de sèrie começa per 1 llevat de l'Euromed. Els "Ave", mot usat com malnom, es refereix als trens de la sèrie 100 i actualment sols fan el servei de Madrid a Sevilla.
Si el fet curiós que voleu resaltar és el fet que un tren de la sèrie 120 en comptes de fer el servei d'Alvia fa el servei d'AVE que normalment és realitzat per un tren de la sèrie 103, doncs vale. Quin problema hi ha?
Els maquinistes han d'estar autoritzats a un cert material per poder-lo conduir. S'ha pogut donar el cas que cap dels maquinistes sans estigui autoritzat a dur un 103 i s'hagi decidit fer el servei amb un 120. Millor aixó que un trist autobús!
Entrada Autor: aarongilp » 02 ago. 2007, 12:16
Tot i que els s/120 estan autoritzats a circular a 250km/h, no hi ha maquinistes autoritzats a dur aquests trens amb ERTMS, per la qual cosa tot i estar homologats els equips d'abord, els trens no circulen a més de 200 km/h degut a que circulen sota l'ampar de l'ASFA-200.Guigui ha escrit:1. L'Alvia té una vmax de 250 o més, si no m'erro.Jordi Freixas ha escrit:L'AVE va a 300, i l'Alvia a 200. No sé. Tu voràs...


Entrada Autor: victorcasta » 02 ago. 2007, 13:45
Entrada Autor: neroon » 03 ago. 2007, 12:38
Entrada Autor: Guigui » 03 ago. 2007, 12:54
Velaro👍35neroon ha escrit:- Sèrie 103 (AVE, encara no sé quin mot els hi han posat, però em sona que ja en tenen).

Entrada Autor: genissimon » 03 ago. 2007, 13:25

Entrada Autor: victorcasta » 03 ago. 2007, 14:28
A veure si és que no m'he explicat abans o què... no és que hi hagi cap polèmica, simplement és un fet curiós que possessin un 120 en comptes d'un 102 o 103 que normalment cobreix la relació. I per què l'hi van posar? Doncs perquè els 102 i 103 pertanyen a la unitat de negoci d'Alta Velocitat, i els 120 pertanyen a la unitat de negoci de Llarga Distància. Com que qui feia vaga eren els d'Alta Velocitat i no els de Llarga Distància els hi van posar un 120.neroon ha escrit:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
- Sèrie 100 (AVE, els “Felipes”)
- Sèrie 101 (Euromed, tot i que circuli per ample ibèric, es considera com a tren de gran velocitat, ja que en certs moments assoleix els 220 km/h).
- Sèrie 102 (AVE, els “patos”)
- Sèrie 103 (AVE, encara no sé quin mot els hi han posat, però em sona que ja en tenen).
- Sèrie 104 (Avant, son els encarregats de fer els serveis de MD en línies de GV)
- Sèrie 120 (Alvia)
Per tant, si pel motiu que sigui hi ha falta de material de les altres series, qualsevol 120 està capacitat per fer serveis AVE, donc tenen les mateixes prestacions que la resta de trens, tret del número de places i la velocitat comercial, que en condicions de màxim rendiment, nomès és una mica inferior a la de resta de trens GV.
Per tant, no veig on està la polèmica. En aquest casos el que fa renfe es substituir un tren per un altre de diferent però amb les mateixes prestacions, o com a mínim, amb unes prestacions el mès semblants posibles. Quelcom semblant amb el que pasa quan un 101 es substituit per un TALGO VII en Server Euromed o un 490 ho és per un 120 en servei Alaris.
Ara que ho dic, renfe ja podria pendre exemple d’ella mateixa a l’hora de substituir un CEx fet per 470 per una 440R…
Salutacions
Entrada Autor: 594-001-0 » 03 ago. 2007, 15:13
Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.neroon ha escrit:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Entrada Autor: neroon » 03 ago. 2007, 16:47
Si, pero por lo que tengo entendido (aunque me puedo equivocar) la máxima velocidad comercial de los Alaris es de 200 km/h, por tanto renfe lo consideró un automotor eléctrico normal y corriente (serie 400). En cambio los Euromed serie 101 si que alcanzan los 220 en servicio comercial.594-001-0 ha escrit:Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.neroon ha escrit:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Entrada Autor: 594-001-0 » 03 ago. 2007, 17:29
El motivo por el que no alcanzan los 220 km/h creo recordar que era porque estos trenes no van equipados con ATP, no?neroon ha escrit:Si, pero por lo que tengo entendido (aunque me puedo equivocar) la máxima velocidad comercial de los Alaris es de 200 km/h, por tanto renfe lo consideró un automotor eléctrico normal y corriente (serie 400). En cambio los Euromed serie 101 si que alcanzan los 220 en servicio comercial.594-001-0 ha escrit:Los 490 tienen una v. máx. de 220 km/h como los 101 y sin embargo están dentro de la serie 4XX.neroon ha escrit:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h es consideren trens de gran velocitat i per tant, aplicant la numeració UIC renfe els engloba dins de la serie 100:
Entrada Autor: Jordi Freixas » 03 ago. 2007, 20:42
En qualsevol cas, els Alvia no van a més de 200 en servei comercial (a no ser, que excepcionalment, els pugéssin a 250 per a fer aquests serveis, es clar...)neroon ha escrit:Anem a pams. Tots els automotors elèctrics capaços d’assolir una velocitat màxima igual o superior als 220 km/h

Entrada Autor: victorcasta » 04 ago. 2007, 01:39
Torna a “Material rodant ferroviari”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026