Trobada: Adeu Talgo III Costa Brava Hola Ave
Trobada: Adeu Talgo III Costa Brava Hola Ave
Aquest hivern hi haura un canvi radical en el serveis de GL de Barcelona. Encara no se sap la data exacte pero sembla imminent:
- El Talgo III te el dies comptats. El Talgo Finisterre/Covadonga nomes figura a http://www.renfe.es fins el 25/1. Potser que es pasi a fer en Talgo IV aquest mateix mes, el Unamuno fins el febrer.
- El Costa Brava te els dies comptats.
- Entrada en servei del AVE a Barcelona
Per tant proposaria fer una trobada per despedir aquest mitics tren i fins si es posible probars el nous.
Com encara no es saben els ultims dies de circulacio es podria fer:
- Barcelona - Zaragoza en Talgo III i tornada en Costa Brava o viceversa.
- Si el ultim dia del talgo III o Costa Brava es el dia anterior al primer AVE es podria fer un Talgo III fins Zaragoza + Costa Brava fins Madrid + tornada en AVE.
- El Talgo III te el dies comptats. El Talgo Finisterre/Covadonga nomes figura a http://www.renfe.es fins el 25/1. Potser que es pasi a fer en Talgo IV aquest mateix mes, el Unamuno fins el febrer.
- El Costa Brava te els dies comptats.
- Entrada en servei del AVE a Barcelona
Per tant proposaria fer una trobada per despedir aquest mitics tren i fins si es posible probars el nous.
Com encara no es saben els ultims dies de circulacio es podria fer:
- Barcelona - Zaragoza en Talgo III i tornada en Costa Brava o viceversa.
- Si el ultim dia del talgo III o Costa Brava es el dia anterior al primer AVE es podria fer un Talgo III fins Zaragoza + Costa Brava fins Madrid + tornada en AVE.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5809
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Jo només he anat en Talgo III quan era molt petit (no tenia ni 1 any). Em podria fer certa gràcia.
De quin pressupost parlaríem? (en totes dues opcions)
El que pot ser molt difícil (suposo) és agafar bitllet en el primer AVE que arribi a Barcelona.
De quin pressupost parlaríem? (en totes dues opcions)
El que pot ser molt difícil (suposo) és agafar bitllet en el primer AVE que arribi a Barcelona.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Preus:
- En talgo o Costa Brava un Barcelona - Zaragoza son 25€. Barcelona - Madrid en el Costa 38€
- En AVE de Madrid a Camp de Tarragona uns 70€.
Sobre les tarifes basiques es poden trobar descompte d'anada i tornada 20%, tarifa estrella 40% (1 setmana antelació) o web 60% (2 setmanes). Les 2 ultimes amb places limitades, la primera sense limitació de places.
Un Barcelona - Zaragoza anada i tornada talgo + Costa Brava podria ser uns 40€. Un Barcelona (talgo) Zaragoza (costa brava) Madrid (ave) Barcelona entre 75-120€ segons tarifes.
Per saber el preu exacta ens falta saber quin eliminen cada tren i quines rutes son posibles i quin dia es fa la trobada.
Per experiencia crec que per exemple un diumenge de bon matí fer un Madrid - Barcelona sera facil trobar una tarifa web(60% descompte) i molt dificil un diumenge a la tarda.
Per exemple pel diumenge 3/2/2008 a les 9 del mati un Madrid - Camp de Tarragona amb tarifa web son 27€, 41€ en web o 69€ en general.
- En talgo o Costa Brava un Barcelona - Zaragoza son 25€. Barcelona - Madrid en el Costa 38€
- En AVE de Madrid a Camp de Tarragona uns 70€.
Sobre les tarifes basiques es poden trobar descompte d'anada i tornada 20%, tarifa estrella 40% (1 setmana antelació) o web 60% (2 setmanes). Les 2 ultimes amb places limitades, la primera sense limitació de places.
Un Barcelona - Zaragoza anada i tornada talgo + Costa Brava podria ser uns 40€. Un Barcelona (talgo) Zaragoza (costa brava) Madrid (ave) Barcelona entre 75-120€ segons tarifes.
Per saber el preu exacta ens falta saber quin eliminen cada tren i quines rutes son posibles i quin dia es fa la trobada.
Per experiencia crec que per exemple un diumenge de bon matí fer un Madrid - Barcelona sera facil trobar una tarifa web(60% descompte) i molt dificil un diumenge a la tarda.
Per exemple pel diumenge 3/2/2008 a les 9 del mati un Madrid - Camp de Tarragona amb tarifa web son 27€, 41€ en web o 69€ en general.
Acabo de leer en Tranvía que a partir del día 26 de enero, el Finisterre/Covadonga se hará con Talgo IV
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
I d'horaris?
Perquè jo veig factible, en el meu cas, per exemple, un Barcelona-Saragossa, passejos per Saragossa, dinar per Saragossa, etc. i tornar a la tarda-vespre cap a Barcelona.
Però és més complicat que m'apunti a fer un Barcelona-Saragossa, baixar, 15 minuts a l'estació i tornar Saragossa-Barcelona. Respecto la gent que ho fa, però a mi m'agrada combinar i aprofitar, dintre del que es pugui. M'estimo més pagar 60-70 € pel que costin els viatges, més el dinar, més una xorradeta a destí ("comprar adoquines para la familia") que pagar els 40 € per passar-me 6 hores non-stop dins d'un tren. No sé si m'explico... Que si es poden mirar opcions d'horaris per "eixamplar" l'event, millor.
Perquè jo veig factible, en el meu cas, per exemple, un Barcelona-Saragossa, passejos per Saragossa, dinar per Saragossa, etc. i tornar a la tarda-vespre cap a Barcelona.
Però és més complicat que m'apunti a fer un Barcelona-Saragossa, baixar, 15 minuts a l'estació i tornar Saragossa-Barcelona. Respecto la gent que ho fa, però a mi m'agrada combinar i aprofitar, dintre del que es pugui. M'estimo més pagar 60-70 € pel que costin els viatges, més el dinar, més una xorradeta a destí ("comprar adoquines para la familia") que pagar els 40 € per passar-me 6 hores non-stop dins d'un tren. No sé si m'explico... Que si es poden mirar opcions d'horaris per "eixamplar" l'event, millor.
Horaris del Talgo de Barcelona a Zaragoza:
- Barcelona 7:03 Zaragozaq 10:43. Hi ha rumors que diuen que ja el 26/1 ja circulara amb Talgo IV.
- Barcelona 12:30 Zaragoza 16:43.
Per unes obres a Zaragoza - Delicias el Costa Brava ja no para a Saragosa i tindriem que anar a Calatayud o La Puebla de Hijar. Em sembla millor anar a Calatayud ja que la estació esta oberta per la nit (hi vaig estar aquest estiu) mentres esperem despres de sopar. L'entorn de l'estació de la Puebla de Hijar el desconec. Ultimament desvien el costa brava sovint per Lleida y no para a La Puebla, pero igual algun forero ens pot orientar si coneix la zona.
Regional Zaragoza - La Puebla de Hijar:
. REGIONAL 20:30 21:26
Zaragoza - Calatayud
- REGIONAL 20:20 21:39
- AVE 21:25 21:51
Sopar a Calatayud.
Costa Brava:
- Calatayud 00:42 La Puebla de Hijar 2:47 Sants 7:35
Al reves:
Costa Brava Barcelona 22:20 La Puebla de Hijar 2:03 Calatayud 4:16
Zaragoza - Calatayud (caps de setmana)
REGIONAL 09:39 11:02
ALVIA 09:36 10:08
Puebla de Hijar Zaragoza
REGIONAL 07:28 08:20 No diumenges
REGIONAL 09:00 09:54 Diumenges
Zaragoza Barcelona
Miguel de Unamuno 14:45 16:49
Finisterre 19:08 21:12 -> Posiblement Talgo IV apartir del 26/1
- Barcelona 7:03 Zaragozaq 10:43. Hi ha rumors que diuen que ja el 26/1 ja circulara amb Talgo IV.
- Barcelona 12:30 Zaragoza 16:43.
Per unes obres a Zaragoza - Delicias el Costa Brava ja no para a Saragosa i tindriem que anar a Calatayud o La Puebla de Hijar. Em sembla millor anar a Calatayud ja que la estació esta oberta per la nit (hi vaig estar aquest estiu) mentres esperem despres de sopar. L'entorn de l'estació de la Puebla de Hijar el desconec. Ultimament desvien el costa brava sovint per Lleida y no para a La Puebla, pero igual algun forero ens pot orientar si coneix la zona.
Regional Zaragoza - La Puebla de Hijar:
. REGIONAL 20:30 21:26
Zaragoza - Calatayud
- REGIONAL 20:20 21:39
- AVE 21:25 21:51
Sopar a Calatayud.
Costa Brava:
- Calatayud 00:42 La Puebla de Hijar 2:47 Sants 7:35
Al reves:
Costa Brava Barcelona 22:20 La Puebla de Hijar 2:03 Calatayud 4:16
Zaragoza - Calatayud (caps de setmana)
REGIONAL 09:39 11:02
ALVIA 09:36 10:08
Puebla de Hijar Zaragoza
REGIONAL 07:28 08:20 No diumenges
REGIONAL 09:00 09:54 Diumenges
Zaragoza Barcelona
Miguel de Unamuno 14:45 16:49
Finisterre 19:08 21:12 -> Posiblement Talgo IV apartir del 26/1
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
Ostres, així doncs, si aquesta data del 26/1 fos real, l'opció amb el Talgo Barcelona-Saragossa portaria inevitablement a fer-ho aquest mateix dissabte.
L'avantatge és que s'aprofita el dia complet a Saragossa (si se sap aprofitar).
El desavantatge és l'obvi de passar, a la tornada, 7 hores de nit en un tren que no està fer per a dormir-hi.
Però continua sent millor que l'opció d'arribar a Calatayud a les 4:16 en ple hivern, diria jo...
L'avantatge és que s'aprofita el dia complet a Saragossa (si se sap aprofitar).
El desavantatge és l'obvi de passar, a la tornada, 7 hores de nit en un tren que no està fer per a dormir-hi.
Però continua sent millor que l'opció d'arribar a Calatayud a les 4:16 en ple hivern, diria jo...
Sembla que es confirma lo del Finisterre/ Covandonga a Talgo IV la setmana que ve. Jo aquest dissabte no puc. El cap de setmana següent es posible que encara el 26/1 circuli un Talgo III nomes en sentit Zaragoza - Barcelona, ja que si el 25/1 es l'ultim dia, un talgo III haura sortit de Barcelona a Galicia/Asturies i per tant ha de tornar. A menys que Renfe fagi circular sense passatgers un talgo IV de Barcelona a Asturies/Galicies el dia 25/12 i al dia 26 torni a Barcelona de buit el Talgo III.
Una altre opció es fer la despedida del Talgo III separada del Costa Brava i aixi tenir mes opcions.
Una altre opció es fer la despedida del Talgo III separada del Costa Brava i aixi tenir mes opcions.
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
L'opció de fer la tornada, dissabte 26 al vespre, si ho fes un Talgo III, no estaria pas malament, però caldria saber segur que el tren ha de ser aquest. Algú és capaç d'esbrinar-ho? (algú amb contactes)
En el meu cas, però, depen d'un sopar d'aniversari que tinc aquell mateix vespre, i pel qual encara no m'han dit hora... Si fos a les 21:30, em donaria temps just d'arribar a Sants des de Saragossa (sense retards!) i arribar-me al sopar. Però si fos a les 21 h., cagadeta pastoreta (no és qüestió d'arribar-hi mitja hora tard "per venir des de Saragossa")
L'anada a Saragossa ja es podria fer com es volgués, inclús en autocar (sacríleg!). Vull dir que tampoc no caldria matinar extraordinàriament, potser amb aquest que arriba allà a les 12:43 n'hi hauria prou, no?
En el meu cas, però, depen d'un sopar d'aniversari que tinc aquell mateix vespre, i pel qual encara no m'han dit hora... Si fos a les 21:30, em donaria temps just d'arribar a Sants des de Saragossa (sense retards!) i arribar-me al sopar. Però si fos a les 21 h., cagadeta pastoreta (no és qüestió d'arribar-hi mitja hora tard "per venir des de Saragossa")
L'anada a Saragossa ja es podria fer com es volgués, inclús en autocar (sacríleg!). Vull dir que tampoc no caldria matinar extraordinàriament, potser amb aquest que arriba allà a les 12:43 n'hi hauria prou, no?
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
Vista la tèbia acollida, jo diria que això no es farà (si més no, no el dia 26)
Això pensava ara mateix. potser s'havia d'haver anunciat amb més antel·lació.
A veure. El Talgo III sembla que durara fins el juny amb el tren Barcelona - Bilbao/ Salamanca / Irun
El Costa Brava segur que fins la entrada del AVE, que sembla que serà sobre el 28/2 - 1/3.
L'unic problema que hi ha per lligar-ho tot es que en Frank vol estar tot un dia sencer a Zaragoza i el Costa Brava no para a Zaragoza.
Qualsevol dissabte de febrer es podria fer:
- Talgo III Barcelona (12:30) Zaragoza (16:43)
- REGIONAL Zaragoza (20:20) Calatayud (21:39)
- Costa Brava Calatayud (00:43) Barcelona (7:35)
Una altre posibilitat es partir la sortida en 2:
- Un dia un Barcelona - Zaragoza en Talgo III + Alvia.
- Un altre dia un Barcelona - Cerbere en Costa Brava.
El Costa Brava segur que fins la entrada del AVE, que sembla que serà sobre el 28/2 - 1/3.
L'unic problema que hi ha per lligar-ho tot es que en Frank vol estar tot un dia sencer a Zaragoza i el Costa Brava no para a Zaragoza.
Qualsevol dissabte de febrer es podria fer:
- Talgo III Barcelona (12:30) Zaragoza (16:43)
- REGIONAL Zaragoza (20:20) Calatayud (21:39)
- Costa Brava Calatayud (00:43) Barcelona (7:35)
Una altre posibilitat es partir la sortida en 2:
- Un dia un Barcelona - Zaragoza en Talgo III + Alvia.
- Un altre dia un Barcelona - Cerbere en Costa Brava.
Aaaah, menys mal! A veure si s'anima la cosa...
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
No em desagrada aquesta idea. No és tan maca com poder estar-se més temps a Saragossa, però si més no ja dóna per un passeig.
Jo, segurament, substituiria la maratoniana tornada nocturna del Costa Brava, des de Calatayud, per algun Alsa-Aratesa que arribés a Barcelona a una hora mitjanament decent, perquè el que no tinc ganes de païr és el viatge nocturn sense dormir (garantit en el meu cas) que m'enviaria a passeig mig diumenge. Però a la tornada ja triaria cadascú el que s'estimaria més fer
Jo, segurament, substituiria la maratoniana tornada nocturna del Costa Brava, des de Calatayud, per algun Alsa-Aratesa que arribés a Barcelona a una hora mitjanament decent, perquè el que no tinc ganes de païr és el viatge nocturn sense dormir (garantit en el meu cas) que m'enviaria a passeig mig diumenge. Però a la tornada ja triaria cadascú el que s'estimaria més fer

- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
Jo, ara per ara, tinc el 9 i el 15 disponibles.
El 23 tinc una trobada errevuitenca, de fet l'organitzo jo...
I la idea de fer nit allà, de dissaabte a diumenge, en algun lloc BBB?
El 23 tinc una trobada errevuitenca, de fet l'organitzo jo...
I la idea de fer nit allà, de dissaabte a diumenge, en algun lloc BBB?
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
Però encara tenim Talgo III per una estona més. El Catalan Talgo, que es fa amb TIIIRD encara se seguirà fent amb aquest material.
Hi ha una diferencia important de viatjar en Talgo III a en Talgo IIIRD. Els seients de Talgo IIIRD son un senyor seients mentres que els de Talgo III verd, son pura decoración anys 60.
La meva dona prefereix un Talgo IIIRD a molts trens de Renfe, pero en canvi el TalgoIII no el pot ni veure.
Sobre les dates, tinc un problema, fins la setmana que ve no sabré les guardies i per tant els caps de setmana que tinc disponibles.
La meva dona prefereix un Talgo IIIRD a molts trens de Renfe, pero en canvi el TalgoIII no el pot ni veure.
Sobre les dates, tinc un problema, fins la setmana que ve no sabré les guardies i per tant els caps de setmana que tinc disponibles.
Bona nit, si una sort entre mil se li ocurreix il.luminar-me, al igual tinc festa per a cuan es decideixi aquesta sortida, que si no hi teniu inconvenient m'agradaria apuntar-m'hi.
D'altra banda, per el que he estat llegint, trobo que també es podria fer un retorn obert, és a dir, al moment de tornar campi qui pugui, qui vulgui que es mengi la nit en ruta i qui no passi nit a Calatayud o allà on sigui, i ja tornarà l'endemà ben descansat podent aprofitar aquell dia per visitar la ciutat de la que es tracti, només és una idea, però trobo que dona flexibilitat.
D'altra banda, per el que he estat llegint, trobo que també es podria fer un retorn obert, és a dir, al moment de tornar campi qui pugui, qui vulgui que es mengi la nit en ruta i qui no passi nit a Calatayud o allà on sigui, i ja tornarà l'endemà ben descansat podent aprofitar aquell dia per visitar la ciutat de la que es tracti, només és una idea, però trobo que dona flexibilitat.
- Fran-Ikarus
- N11
- Contacta:
Doncs mira que m'estic plantejant fer això del dia 26 (marxar de BCN a les 7 i poc, tornar de Saragossa per arribar a BCN a les 21 h. i poc) amb motiu d'això:
http://www.foro.pieldetoro.net/foros/sh ... hp?t=85853
http://www.foro.pieldetoro.net/foros/sh ... hp?t=85853
Això anava a dir. De fet qualsevol dissabte em pot donar per anar fins França amb el IIIRD, dinar i tornar.victorcasta ha escrit:Però encara tenim Talgo III per una estona més. El Catalan Talgo, que es fa amb TIIIRD encara se seguirà fent amb aquest material.
El Catalan Talgo.. i l'EdFrança, quin mite!
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.