http://www.3cat24.cat/
-----------------------------------
L'ONU vol una moratòria de cinc anys en la producció de biocarburants per aturar l'alça del preu dels cereals
El secretari general de l'ONU i 27 agències i organitzacions de les Nacions Unides estan reunides a Berna per elaborar un pla d'acció contra l'augment del preu dels aliments i millorar la coordinació de l'organització internacional en aquesta crisi. Les reunions se celebren a porta tancada i fins aquest dimarts al matí no se'n faran públiques les conclusions. El relator de l'ONU per a l'Alimentació, Jean Ziegler, ha culpat de la crisi als biocombustibles i en demana una moratòria. Segons Ziegler, "cal frenar el canvi climàtic, però sense matar de gana la gent".
L'ONU ha denunciat diverses vegades que el cultiu de plantes per produir biocombustibles fa que pugin els preus d'aquests productes, alguns dels quals són bàsics per a l'alimentació mundial. Les subvencions a aquests cultius han desencadenat l'especulació, que ha disparat encara més els preus. Tot plegat ha portat a una "autèntica tragèdia", segons Ziegler.
Com a mesura immediata, el relator per a l'alimentació ha demanat als membres del Programa Mundial d'Aliments que augmentin les donacions perquè "en només tres mesos el fons ha perdut el 40% del seu poder adquisitiu" per la pujada dels preus i ha recordat que 75 milions de persones al món "depenen per a la seva supervivència" d'aquest fons.
Ziegler ha carregat especialment contra els biocombustibles i ha qualificat el seu cultiu de "crim contra gran part de la humanitat". La transformació massiva d'aliments amb aquesta finalitat ha estat la principal responsable de l'escalda en els preus dels productes bàsics per a la supervivència de milions de persones. Segons la FAO, l'últim any el preu dels cereals, especialment el blat, ha augmentat un 130%; l'arròs, un 74%; la soja, un 87%, i el blat, un 53%.
Per fer front a aquesta situació, el relator ha demanat una "moratòria total i immediata" durant almenys cinc anys en la producció de biocarburants. Entre la lluita contra el canvi climàtic i la lluita contra la fam, Ziegler ha dit que preval la lluita contra la gana. "Cal frenar el canvi climàtic" ha dit Ziegler, "però sense matar de gana la gent".
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 15:30
ONU demana parar la producció de biodièsel
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Torna a “Transport en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos