http://www.canal-h.net/inc/noticia.php? ... 1228000538
Un telefèric permetrà veure L’Hospitalet des de l’aire
Entre els campanars de Santa Eulàlia de Mèrida i Santa Eulàlia de Provençana
Un telefèric, entre els campanars de les esglésies de Santa Eulàlia de Mèrida (a la plaça de l’Ajuntament) i Santa Eulàlia de Provençana (a Santa Eulàlia) permetrà als ciutadans i les ciutadanes veure L’Hospitalet des de les alçades. “El projecte em sembla molt engrescador, és el gran èxit del Google Earth, ja que a tothom els agrada veure les ciutats des de l’alçada i més a L’Hospitalet on tothom podrem gaudir molt més del patrimoni històric de la ciutat”, ha manifestat el director del Museu d’Història de L’Hospitalet, Josep Maria Solíes.
El director del Museu d’Història de L’Hospitalet ha anat molt més lluny i ha afirmat que “ens ha agradat tant la idea, que estem intentant que el recorregut a la zona del Centre no tingui l’inici i el final a la església de Santa Eulàlia de Mèrida sinó que es perllongui fins la Talaia, a la zona del carrer del Xipreret, perquè pensem que aquella zona també és molt mereixedora de poder admirar-se des de l’alçada que permetrà el telefèric”.
Les dades tècniques
Segons el projecte que s’està redactant per part de Transports Metropolitans de Barcelona, –empresa que també ha instal·lat el telefèric de Montjuïc–, les instal·lacions del telefèric de L’Hospitalet s’adequarien a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda i els permetrà una total autonomia: per a les que es mouen en cadires de rodes, a través de rampes, passos i un ajust acurat de la separació entre andana i cabines; per a invidents o persones amb dèficit visual, per la mida dels rètols, els encaminaments, i navegadors tàctils a les persones amb disminució auditiva perquè disposin d’informació escrita suficient.
El vicepresident executiu de Transports Metropolitans de Barcelona, Dídac Pestaña està molt satisfet que l’exemple de Montjuïc es traslladi a L’Hospitalet, perquè “crec que els ciutadans i les ciutadanes podran comptar amb un nou mitjà de transport que enllaçarà l’est i l’oest de la ciutat i al mateix temps gaudir d’unes vistes meravelloses”, ha manifestat Pestaña.
El vicepresident executiu de TMB ha recordat que el telefèric de Montjuïc acaba de rebre la Certificació d’Accessibilitat Universal (Norma UNE 170.001). Aquesta certificació permet exportar el model a d’altres ciutats amb totes les garanties de funcionalitat de les instal·lacions i acredita que el personal que presta els seus serveis al Telefèric de Montjuïc està format i sensibilitzat davant les necessitats específiques dels col·lectius de discapacitats i que tant els protocols d’atenció al públic com els de manteniment de les instal·lacions garanteixen les condicions d’accessibilitat.
En el disseny del telefèric de L’Hospitalet es prioritzarà l’accessibilitat, la seguretat i el mínim impacte en l’entorn. El resultat podrà ser un equipament que funcionarà com a mitjà de transport modern i al mateix temps com una atracció en si mateix, per les espectaculars vistes que proporcionaran les amples cabines vidriades durant tot el seu recorregut.
És previst que el telefèric de L’Hospitalet entri en funcionament d’aquí a un any, el 28 de desembre de 2009, Dia dels Sants Innocents.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 12:23
(Innocentada) Telefèric a L'Hospitalet
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/12/2008 13:09
Si no fos perquè la notícia ha sigut publicada en la data en qüestió, fins i tot tindria un punt de credibilitat, veient d'altres exemples (projectes o realitat) a la RMB: metro amb giragonses, metro elevat "by Acebillo", aeri d'Esparreguera...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Torna a “Aeri, marítim i altres”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos