Metro de Roma

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Metro de Roma

Entrada Autor: sortrens » Divendres 14/08/2009 4:48

Uns amics meus han vingut de Roma i han comprobat que només hi han dos línias de metro la linia A i la linia B. Però encanvi tenen moltes linias tipus FGC o Renfe per conectar tota la ciutat ja que el terma Municipal és grandiós. Algú que sàpiga més del Metro de Roma. Perque el meu amic curiosament les fotos del metro se li van extraviar. La veritat es que passa molt dels temes de trens. :martell1


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 14/08/2009 9:47

Com a curiositat la linia A utilitza trens Caf com els 5000 TMB, però per més informació urbanrail.net,i quan en Bernat torni de Roma també trenscat.cat


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Divendres 14/08/2009 22:23

Roma...., la ciudad eterna, eterna de embotellamientos, insuficientes a todas luces 2 líneas de metro para más de 3 millones de habitantes.

Según cuenta la leyenda es debido al subsuelo de la ciudad que no permite túneles.... :roll:

Barcelona con 9 líneas de metro y la mitad de habitantes...¿tiene problemas?, noooo, no puede ser...es materialmente imposible
La cuestión está en que quizás "algunos", piensan" que los ciudadanos pudientes, los que pueden permitirse la comodidad de su automóvil, pagar un parking, o quizás...tampoco hace falta que sean pudientes...simplemente con que puedan pagarlo lo harán, porque es más cómodo, es más seguro (seguridad entendida en su amplio espectro), no hueles el sudor de la persona de al lado, etc, etc, etc.
A veces pienso que no quejamos de vicio y por intereses políticos..., ¿pueden decirme los post positivos sobre el transporte público de este foro??.... :boig


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23811
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 17:35

automotorserie 436 ha escrit:¿pueden decirme los post positivos sobre el transporte público de este foro??.... :boig
Realment, n'hi ha pocs, de posts positius, però potser serà perquè, entre que som afeccionats al transport públic i que s'han perpetrat alguns nyaps de pronòstic, sempre trobem que les coses es poden fer millor.

Personalment, el problema que li veig a la part política del tema, és que donen mostres de malgastar recursos de mala manera. Exemples: obren la Sagrera (Meridiana) per a fer l'intercanviador L1-L5, i ara hi tornen per l'estació de Renfomentadif; les giragonses de la L9; els interessos electoralistes locals que no fan sinó posar bastons a les rodes de la R3 al Baix Llobregat; projectes viaris mastodòntics que es fan sense cap problema, però les infraestructures ferroviàries costen déu i ajuda de posar en marxa; la prioritat semafòrica per als autobusos és una utopia... No és poca cosa, oi?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 17/08/2009 23:58

Guigui ha escrit:projectes viaris mastodòntics que es fan sense cap problema
Cosa totalment falsa almenys al Vallès Occidental.

4rt cinturó? Amb més de 30 anys de retard.

Roda Oest de Sabadell: projectada als anys 70, construida un trosset inútil, en construcció amb més de 5 anys de retard la 2ª fase retallada repecte a l'inici i sense previsió de construcció per el tram de Can Deu fins a la B-124. Sense notícies de la resta de rondes (Nord, est i Sud).

Desdoblament de la B-124: projectada des de fa molts anys i sense cap mena de previsió.

Vial interpolar: res de res.

Millor no parlem ni de l'estat de la xarxa de carreteres comarcal, sobresaturada des de fa molts anys per no fer res en Transport públic i pràcticament amb el mateix traçat en què es van construir a finals del segle XIX i lo poc que es fa (en transport públic) és només en les relacions a/des de Barcelona, ignorant la resta de relacions, les majoritàries (miri estadístiques i veurà que la majoria de desplaçaments al Vallès Occidental de caràcter laboral són de caire comarcal).



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 18/08/2009 10:15

Si us plau, :topic



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dimarts 25/08/2009 21:34

Diria que a Roma és tan feixuc ampliar el metro degut a la gran quantitat de restes arqueològiques. :nose


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimecres 26/08/2009 0:18

Que hi facin una L9, a 70 m sota terra, revolts inclosos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23525
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 26/08/2009 0:24

Buf, a saber si la quantitat de capes que hi deuen haver, poden ser tant fondes! (Si hi ha algun historiador al fòrum i ens pot dir si és possible, ens faria un favor).



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 26/08/2009 13:46

Bé, vec que es parla del metro de Roma i com heu dit ja he tornat i us en puc explicar quatre cosetes, tot i que de fet vaig agafar-lo poc. Podeu veure fotos també al meu bloc. A Roma també hi ha línies de tramvia "clàssic", tot i que no cobreixen tota la ciutat ja que de fet el què és la zona centre no té ni metro ni tramvia i cal anar-hi en bus. El sistema de transport urbà de Roma es basa doncs en dues línies de metro, la línia Roma-ai carai! (una mena de Metro del Vallès per comparar-ho amb alguna cosa), l'encantadora línia Roma-Pantano (actualment acaba a Giardinetti ja que un tram s'està reconvertint per a la futura línia C de metro), el ferrocarril Roma-Viterbo (una altra mena de Metro del Vallès però al que no vaig anar i no puc dir-ne gaire res) i les diferents línies de rodalies dels ferrocarrils de via ampla italians (FS o Trenitalia).
Quant al Metro de Roma va ser obert el 1955. Actualment hi ha dues línies, la línia A (taronja) i la línia B (blava). Una tercera línia, la C (verda), i un ramal de la línia B, estan actualment en construcció. La xarxa actual (38 km) té forma de X amb intersecció de les dues línies a l'estació de Termini, la principal estació ferroviària de Roma.
La línia A del metro de Roma va entrar en servei el 1980 i circula tota ella en túnel soterrat excepte el pas sobre el riu Tíber, que es fa a l'aire lliure. Molta part és amb túnels independents i andanes centrals a l'estil del metro de Londres o la línia 2 de Barcelona entre Universitat i Monumental. Totes les estacions tenen un aspecte similar, una mica fosc i una mica deixat. Per la línia A circulen trens de CAF similars als 5000 del metro de Barcelona.
La línia B va ser la primera del metro romà, que pretenia unir l'estació de Termini amb un nou districte al sud-est de la ciutat que s'havia de celebrar el 1942. L'entrada d'Itàlia a la Segona Guerra Mundial va truncar el projecte i la línia no es va finalitzar fins el 1955. El 1990 es va estendre la línia de Termini cap al nord-est. Els trens de la línia B van grafitejats de dalt a baix i només els netegen la part de finestres. Tot plegat està molt deixat. És una línia més superficial que la A i que circula més trams a l'aire lliure.
Per cert, al metro de Roma oficialment no es poden fer fotos i cal demanar un permís amb l'hora i l'estació que vols fer (no sé de què em sona això!). De tota manera, si es fan les fotos discretament no passa res, a mi ningú em va dir res.

Post sobre el Leonardo Exprés (tren directe de l'Aeroport a Roma Termini) que circula per la xarxa de la FS: http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... oma-i.html
Post sobre el metro de Roma: http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... ma-ii.html
Post sobre el ferrocarril Roma-Pantano: http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... a-iii.html
Post sobre el ferrocarril Roma-Lido di ai carai!: http://trenscatbloc.blogspot.com/2009/0 ... ma-iv.html



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 26/08/2009 15:37

Molt interssant Bernat. Tindries més fotos dels "5000" del Metro de Roma? M'agradaria veure les diferències. Una que he pogut observar es que l'enganxall que equipen és del model BSI com el que equipaven els 1000 del FCMB, es possible o m'ho sembla?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dijous 27/08/2009 9:00

Ja miraré de penjar-ne alguna més, tot i que no en tinc masses. Potser en posaré alguna de l'interior dels combois. ;)



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimarts 19/10/2010 16:26

He pasado 5 dias en Roma y he usado cada día el metro. La linea A pese a ser mucho más reciente que la B está en un estado lamentable como bien dijo Trenscat, todo muy angosto y oscuro, la verdad es que Roma no destaca por tener un metro ni bonito ni funcional. Las bocas de metro son ramplonas, y hay estaciones donde entre la boca y el acceso a las validadoras media un pasillo largo digno de un transbordo como el de Plaça de Sants (como ejemplo: las estaciones Flaminio y Spagna de la linea A). La linea B es más antigua, pero sus estaciones son más amplias, están adaptadas a pmr pero no con ascensor sino con esas plataformas que suben mediante una guía instalada en la pared. En la linea B ya circulan trenes CAF como los de la linea A, y aún quedan los modelos antiguos que están graffiteados de arriba a abajo (es una pena, porque estos trenes sin pintadas son muy bonitos), desconozco porque los trenes nuevos no llevan pintadas y los antiguos si, supongo que pasan de limpiarlos y los nuevos se guardan en una cochera más segura.
Por otro lado, una ciudad con la población de Madrid, y sólo dos lineas de metro provoca un caos y un colapso de los transportes impresionante (atascos en las calles, autobuses abarrotados, el metro abarrotado). Si a esto añadimos que ambas lineas solo se enlazan en la estación de Termini hace que el intercambiador se vea desbordado por la cantidad de pasajeros que lo usan, un sabado estuve 20 minutos para cambiar de linea B a linea A y no se puede decir que sea un transbordo largo. Actualmente se estan realizando obras para adaptar la zona de intercambio a la capacidad de pasajeros que la transitan, cosa que le hace muchísima falta a la estación.
Para llegar al hotel donde me alojé tenía que coger el ferrocarril Laziali - Giardinetti, y la verdad es que pese a su aspecto antiguo y dejado es bastante más agradable y practico que el metro, y a los aficionados a los trenes les encantará montar en esos coches con tantos años a sus espaldas.
Tengo fotos del metro, tranvía y ferrocarril de Roma, cuando las pase a mi ordenador las enlazaré para que podais verlas.



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dijous 21/10/2010 22:27

Fotos mías tomadas en el metro de Roma la semana pasada.

El 5000 de CAF por dentro:
Imatge

Uploaded with ImageShack.us

El 5000 CAF por fuera (me quedó algo borrosa):
Imatge

Uploaded with ImageShack.us

Tren de la línea B graffiteado en Termini:
Imatge

Uploaded with ImageShack.us



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”