http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
La xarxa Polis de seguretat viària es reuneix a Barcelona
publicat el 07/10/2009 a les 17:14 h. Redacció bcn.cat
Els dies 8 i 9 d'octubre té lloc a Barcelona la sessió de treball del grup de la xarxa Polis especialitzat en seguretat viària. Ponents de diverses ciutats del món abordaran la seguretat viària des de diferents visions. La bicicleta serà un dels temes estrella de les ponències previstes.
Barcelona acollirà els dies 8 i 9 d'octubre la sessió de treball del grup de la xarxa Polis especialitzat en seguretat viària.
Polis, constituïda en 1989, reuneix una setantena de ciutats les quals cooperen per al desenvolupament de tecnologies i polítiques innovadores aplicables al transport públic en Europa. Des del 2008 i durant tot aquest any Barcelona ostenta la presidència de Polis.
Durant dos dies, ponents de Göteborg, Barcelona, Paris, Lancashire, Norfolk i Londres, entre d'altres ciutats, abordaran la seguretat viària des de diferents perspectives. La bicicleta i la seguretat centraran les ponències que ocuparan els experts durant la tarda de la primera jornada de treball.
El dia 9, tècnics de l'Ajuntament de Barcelona explicaran les característiques i avantatges del Sistema de Gestió d'Accidents Trànsit utilitzat a la ciutat des de 2002 i en l'elaboració del qual treballaren l'Institut Municipal Informàtica (IMI), la Guàrdia Urbana i el sector de Mobilitat de l'Ajuntament.
Aquest sistema de gestió és molt més que una base de dades on les patrulles puguin introduir diàriament les dades obtingudes relatives a accidents a fi d'elaborar informes de caràcter tècnic.
Reducció dels accidents
Així, doncs, el sistema ideat a Barcelona permet integrar de forma automàtica les fases d'identificació del problema, definir objectius, dissenyar actuacions i avaluar. Per tant, permet una visió molt més complerta de la problemàtica de l'accidentalitat a la ciutat.
El sistema localitza automàticament els punts amb més risc una informació a partir de la qual es poden adoptar les mesures més adients en matèria de prevenció.
Aquesta detecció de punts de risc ha estat d'una gran utilitat per tal d'orientar durant el 2008 algunes de les millores d'entorn urbà, un factor que ha contribuït a la reducció dels accidents als carrers de Barcelona d'un 28 % en relació al 2007.
Els avantatges del sistema ha despertat l'interès de ciutats com La Laguna, A Corunya o Badalona, que l'han incorporat o d'altres que n'estudien la seva incorporació com Múrcia, Elx, Santiago de Compostela, Gijón, Girona o Málaga.
Hora i data actual: Dimecres 30/04/2025 13:57
Xarxa Polis de seguretat viària
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Torna a “Transport en general”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari
- ↳ Propostes ferroviàries
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta transport públic
- ↳ Vehicles privats
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres
- ↳ Transport en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments
- ↳ Oci i divertiments
- ↳ Comunicats del Fòrum
- ↳ Suggeriments, proves i Off-topic
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ ARMF
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFES)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ CAFC Club d'Amics del Ferrocarril de Cornellà (Nou)
- ↳ Tren de l'Oreneta (Nou)
- ↳ Tren de Palau
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- ↳ Albert Guillaumes (Nou)
- ↳ Associació d'Amics del ferrocarril de Sant Cugat del Vallès (Nou)
- ↳ ATM de Barcelona (Nou)
- ↳ ATM Àrea de Girona (Nou)
- ↳ ATM Camp de Tarragona (Nou)
- ↳ ATM Lleida (Nou)
- ↳ Ferroviaria.cat (Nou)
- ↳ Crònica del Transport al Barcelonès Nord (Nou)
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos