El problema més gran que té aquest servei és que durant tot el dia té el mateix nombre de bicicletes en marxa, ja sigui hora punta o no. Igual que el metro i el bus a les hores puntes treuen el 100% del seu material al carrer, el Bicing es manté igual. Sé que la meva proposta necessita una inversió més gran, però que els hi costa tenir més bicicletes guardades i a l’hora punta deixar-les a les estacions que cada dia estan buides i anar retirant els excedents de les estacions que es plenen (com ja ho fan, però amb més capacitat i afegint-ne més). Amb un sistema tant informatitzat, saben (perquè cada dia es repeteix el mateix moviment de gent) quines estacions són les que tenen més demanda d’entrega i les de recollida. Aquesta “hora punta” del Bicing és pel matí i per la tarda coincidint amb l’hora d’entrada i de sortida de la feina o estudis. I durant la resta del dia, retirar aquest excedent de bicis i deixar el número normal d’aquests vehicles. I per fer aquesta millora del servei no s’hauria de posar furgonetes petites amb remolc com hi ha fins ara sinó camions de més capacitat (per unes 500 bicicletes).
Una altra cosa a millorar seria l’adaptació dels horaris del Bicing a esdeveniments. Per exemple, dijous passat que hi havia partit de copa al camp nou, el metro i bus van ampliar els seus horaris però el Bicing no. Ja sé que no hi ha cap estació de Bicing a prop del camp nou, però tal com ens estan venent el sistema, “es un complement al transport públic”.
