Programació als televisors dels trens del metro...
Programació als televisors dels trens del metro...
..., per què no la renoven el que caldria?
Fa setmanes que anuncia l'exposició sobre els refugis de la Guerra Civil al metro (encara diuen la primera data de finalització, que en un principi era el 6 d'abril!), quan porta dues setmanes que l'han retirat dell vestíbul d'Universitat, l'endevinalla de les sigles de SMS està ja més cremada que el pal d'un xurrero, i així un llarg etc.
Em pregunto: qui s'encarrega de renovar la programació dels trens del metro? Per què aquesta dura, dura i dura tant de temps i no es renoven els continguts més sovint, cosa que al menys, el Canal Metro sí que fa? Misteris...
Fa setmanes que anuncia l'exposició sobre els refugis de la Guerra Civil al metro (encara diuen la primera data de finalització, que en un principi era el 6 d'abril!), quan porta dues setmanes que l'han retirat dell vestíbul d'Universitat, l'endevinalla de les sigles de SMS està ja més cremada que el pal d'un xurrero, i així un llarg etc.
Em pregunto: qui s'encarrega de renovar la programació dels trens del metro? Per què aquesta dura, dura i dura tant de temps i no es renoven els continguts més sovint, cosa que al menys, el Canal Metro sí que fa? Misteris...
L'autor de la cèlebre frase "Processant nova informació"...?metring ha escrit:Em pregunto: qui s'encarrega de renovar la programació dels trens del metro?

El mateix passava la tardor passada, que a l'octubre encara passaven el programa de les festes de la Mercè.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7211
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Fins fa un parell de mesos, semblava que la "programació", tot i ser molt pobre, s'anava actualitzant de tant en tant. Ara, en canvi, ha quedat congelada en el temps i com bé dius, ofereix informacions de coses que fins i tot ja fa temps que s'han deixat de fer. Coneixent a TMB, vés a saber si el que estan preparant és deixar els monitors dels 5000 igual que els dels 9000, és a dir, apagats.metring ha escrit:Em pregunto: qui s'encarrega de renovar la programació dels trens del metro?
Per això volien gastar-se els diners en pantalles planes en color?

Més aviat sembla que siguin presentacions de PowerPoint fetes pel llest del centre de control que va fer un curs d'ofimatica i li han donat dos imatges i quatre textos. Ho sento per ser tant destroyer, però tenint en compte que Barcelona és una ciutat plena de gent amb gran talent audiovisual, m'horroritzo cada cop que veig aquests "videos" a les pantalles.
Ara que trens i la majoria d'estacions tenen pantalles, crec que haurien d'unificar canals i fer una programació única per tots, i evidentment sense so. Una programació interessant, d'actualitat, que informi sobre l'estat del transport de tots els operadors, notícies, curiositats de la ciutat i coses turístiques o interessants (nosaltres també podem ser guiris de la nostra ciutat). També es pot introduïr publicitat i així no cal empastifar els vidres amb enganxines enormes i s'autofinanciaria el servei de televisió.
En qualitat dels vídeos, renfe sí que ens ha passat de llarg (i molt). Encara que siguin autobombo de Fomento, s'ha de reconèixer que estan molt ben fets. Llàstima que al 2050 encara veurem els vídeos dels nous civia (per aleshores ja desvallestats).
Si han d'adjudicar el contingut de les pantalles dels trens a canal metro, prefereixo que estiguin apagades. Mai he vist un canal que estigui tant mal fet, que mai funcioni (tots hem vist l'escritori de windows a les pantalles de les estacions) i amb una veu que posa els pels de punta.metring ha escrit: Em pregunto: qui s'encarrega de renovar la programació dels trens del metro? Per què aquesta dura, dura i dura tant de temps i no es renoven els continguts més sovint, cosa que al menys, el Canal Metro sí que fa? Misteris...
Ara que trens i la majoria d'estacions tenen pantalles, crec que haurien d'unificar canals i fer una programació única per tots, i evidentment sense so. Una programació interessant, d'actualitat, que informi sobre l'estat del transport de tots els operadors, notícies, curiositats de la ciutat i coses turístiques o interessants (nosaltres també podem ser guiris de la nostra ciutat). També es pot introduïr publicitat i així no cal empastifar els vidres amb enganxines enormes i s'autofinanciaria el servei de televisió.
En qualitat dels vídeos, renfe sí que ens ha passat de llarg (i molt). Encara que siguin autobombo de Fomento, s'ha de reconèixer que estan molt ben fets. Llàstima que al 2050 encara veurem els vídeos dels nous civia (per aleshores ja desvallestats).
Almenys serviran perquè les generacions més joves sàpiguen quin aspecte tenien abans de ser coberts de porqueria pels marrans antitot.Peter ha escrit:Llàstima que al 2050 encara veurem els vídeos dels nous civia (per aleshores ja desvallestats).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Entrades: 288
- Ubicació: /dev/null
- Contacta:
creo el gran motivo por el cual se actualiza tan poco las.. "procesant nova informació.." de las pantallitas de los 5000... será porque es de engorrosa actualización.. "creo" que irán tren por tren e ir actualizando con un llavero USB o semejante... Que si es por falta de ideas creo que aqui tenemos unas cuantas...
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
Desconec els sistemes d'informació que porta el tren. Però no seria molt complicat tenir instal·lada una xarxa inalàmbrica a les cotxeres i un receptor als trens i fer l'actualització en un moment...
Posats a buscar inspiració per dotar de continguts les pantalles del metro, no estaria malament imitar el format de les indicacions en alguns trens de JR. Buscant a Youtube, he trobat alguns videos on es poden veure les pantalles de la línia Yamanote...
http://www.youtube.com/watch?v=T_ccEZKNdi8
http://www.youtube.com/watch?v=1e4dxpj8gec
http://www.youtube.com/watch?v=T_ccEZKNdi8
http://www.youtube.com/watch?v=1e4dxpj8gec
És com si ens haguéssin llegit. Ahir en un 5000 de la L-5 vaig veure imatges del manteniment nocturn que fan a les vies, amb la maquinària que utilitzen, com tallen les vies i les canvien per noves... En 3 parades que vaig fer no va canviar el vídeo i no era cap bucle, així que és un video llarguet. No hi havien textos explicatius.
Es molt llarg, de fet ahir a la tarda vaig anar a “veure la tele” expressament. Vaig estar de Horta a Cornellà, i de Cornellà a Diagonal i no el vaig acabar de veure-ho. El títol que li donen a tots el videos es: 24 hores de manteniment, crec que era així.
Hi apareixen videos de totes les diferents instal·lacions de TMB (Metro, bus, CCT, pous, Fonicular, obres de manteniment, teleferic, passadissos, etc.....).
Ho vaig trobar interesat.
Hi apareixen videos de totes les diferents instal·lacions de TMB (Metro, bus, CCT, pous, Fonicular, obres de manteniment, teleferic, passadissos, etc.....).
Ho vaig trobar interesat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Una altra mostra de la desactualització als monitors dels 5000 (L3): encara avui anuncien l'exposició "Quan el subsòl és el refugi", oberta fins el 6 d'abril. A aquestes alçades, caldria preguntar-se de quin any...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El vídeo llarg aquell també el passen als 6000. Vist avui.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Alguns 5000 L-3, ja tenen el documental: 24 hores de millora continuada.
Com sempre els ultims.
Com sempre els ultims.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Dissabte passat vaig veure una pantalla d'un 9000 encesa, es podia llegir perfectament el text: "Proxima estación: Universitat" (en castellà, si). I també comentar que.... era l'unica que estava encessa, ja que les pantalles del voltant, estaven apagades
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Hola a tothom!!
Avui he pujat al 9001-9002-9501-9003-9004 i funcionaven els monitors, era la mateixa programació que les altres línies, no té res en especial.
Els videos es veien a pantalla completa, no sortia en petit "Pròxima estació: ..." i a més els videos anaven una mica lent.
PD: Pel que vist, només funcionaba en aquest tren, en els altres no funcionaven, igualment tampoc funcionaven en els 9000 de la L4.
Salutacions!!
Avui he pujat al 9001-9002-9501-9003-9004 i funcionaven els monitors, era la mateixa programació que les altres línies, no té res en especial.
Els videos es veien a pantalla completa, no sortia en petit "Pròxima estació: ..." i a més els videos anaven una mica lent.
PD: Pel que vist, només funcionaba en aquest tren, en els altres no funcionaven, igualment tampoc funcionaven en els 9000 de la L4.
Salutacions!!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte

Segueixo pensant que una bona manera de treure rendiment econòmic a aquests monitors és fent una programació interessant, actualitzada i insertant publicitat (sempre sense so). També és un lloc ideal per informar dels talls a les línies, alteracions del servei, horaris especials com el de Sant Joan, el programa de festes de la Mercè... I així no cal anar posant enganxines a totes les portes i estacions amb tota la despesa econòmica que això suposa.
Aquests monitors tenen un cost tant de compra com de manteniment que difícilment es cubrirà amb imatges de busos sortint de cotxeres. Senyors de marketing de TMB, despertin!
Aquests monitors tenen un cost tant de compra com de manteniment que difícilment es cubrirà amb imatges de busos sortint de cotxeres. Senyors de marketing de TMB, despertin!
Si això ja ho feien, però resulta que et trobaves els horaris de St. Joan fins per la Mercè, precisament. El que cal a TMB és un equip que actuï ràpidament per mantenir sempre actualitzada aquesta informació, i també la del seu web, on també figuren algunes antigalles que clamen al cel.Peter ha escrit:També és un lloc ideal per informar dels talls a les línies, alteracions del servei, horaris especials com el de Sant Joan, el programa de festes de la Mercè...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A la L2 els 9000 ja tenen programació als televisors per primera vegada. Les pantalles no indiquen Pròxima estació (de fet era tonteria havent-hi termòmetres i megafonia) i estan força bé els videos, en 25min de trajecte no es repetien i eren continus, amb imatges de la posada en servei dels trens al matí, imatges dels busos passant per llocs emblemàtics de Barcelona... No com a Renfe que si posen posen videos repetitius i de pseudopropaganda de R.E.N.F.E. de fa uns quants anys sempre amb videos d'abans de la liberalització.
Abans les pantalles només estaven operatives als 5000 que circulen majoritàriament a la L5 i 6000 a la L1 (a més dels Civia tot i que amb errades molt greus i funcionant extremadament malament).
Abans les pantalles només estaven operatives als 5000 que circulen majoritàriament a la L5 i 6000 a la L1 (a més dels Civia tot i que amb errades molt greus i funcionant extremadament malament).
Ara fa falta que facin una programació per la L4! El que estaría molt bé és que de quan en quan en el moment de la megafonia diu: "`Pròxmia estació" i surtissin en la pantalla de tv imatges dels llocs més emblamàtics del lloc, com restaurants, museus, icones de correspondència amb bicing o bus, etc...
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Jo també crec que això és el que haurien de fer, utilitzar la pantalla per a donar informació de la pròxima estació.sortrens ha escrit:Ara fa falta que facin una programació per la L4! El que estaría molt bé és que de quan en quan en el moment de la megafonia diu: "`Pròxmia estació" i surtissin en la pantalla de tv imatges dels llocs més emblamàtics del lloc, com restaurants, museus, icones de correspondència amb bicing o bus, etc...