Notícies de la línia Lleida-Manresa
Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa
Tàrrega comença les obres de millora a l'estació de trens
Tàrrega ha començat aquest dimecres les obres de remodelació i millora de les andanes i el vestíbul de l'estació de RENFE. Aquesta millora consisteix en habilitar unes rampes i un pas antilliscant per tal de que els usuaris amb accessibilitat reduïda no tinguin problemes per a poder accedir a l'andana. Segons fonts d'ADIF, dins d'aquesta millora també s'adequarà l'enllumenat de l'estació, la climatització del vestíbul i es canviarà el paviment de la segona andana que actualment està deteriorat. Les millores, segons l'ens ferroviari, serviran per donar més qualitat al servei de les estacions de RENFE que estan dins del pla global d'inversions d'Adif en les estacions de la línia de Lleida- Manresa- Barcelona. Durant l'exercici de 2007 ADIF ja va millorar l'estació de Mollerussa, la de Castellnou de Seana i la de Bellpuig. La inversió per aquestes obres de remodelació de Tàrrega és de més de 50.000 euros i les obres s'executaran durant tot el mes de gener. Del dos al deu de gener, hi ha programats els retards de dos trens de la línia de Tàrrega a causa de les obres de millora. Són el tren de Cervera a Lleida que sortirà a les 7.16 h del mati en lloc de les 6.53h. L'altre tren afectat es de l'Hospitalet de Llobregat que normalment arriba a Tàrrega a les 21.31h i durant aquest període arribarà a les 21.53h.
ACN
Tàrrega ha començat aquest dimecres les obres de remodelació i millora de les andanes i el vestíbul de l'estació de RENFE. Aquesta millora consisteix en habilitar unes rampes i un pas antilliscant per tal de que els usuaris amb accessibilitat reduïda no tinguin problemes per a poder accedir a l'andana. Segons fonts d'ADIF, dins d'aquesta millora també s'adequarà l'enllumenat de l'estació, la climatització del vestíbul i es canviarà el paviment de la segona andana que actualment està deteriorat. Les millores, segons l'ens ferroviari, serviran per donar més qualitat al servei de les estacions de RENFE que estan dins del pla global d'inversions d'Adif en les estacions de la línia de Lleida- Manresa- Barcelona. Durant l'exercici de 2007 ADIF ja va millorar l'estació de Mollerussa, la de Castellnou de Seana i la de Bellpuig. La inversió per aquestes obres de remodelació de Tàrrega és de més de 50.000 euros i les obres s'executaran durant tot el mes de gener. Del dos al deu de gener, hi ha programats els retards de dos trens de la línia de Tàrrega a causa de les obres de millora. Són el tren de Cervera a Lleida que sortirà a les 7.16 h del mati en lloc de les 6.53h. L'altre tren afectat es de l'Hospitalet de Llobregat que normalment arriba a Tàrrega a les 21.31h i durant aquest període arribarà a les 21.53h.
ACN
No fa massa vaig llegir que la 593 feia el ultim servei lleida - Cervera i el primer Cervera - Lleida, agraeixo la teva intenció pero preferiria que m'ho confirmes o desmantis algu d'aquell territori.
Gràcies
Gràcies
No crec q aquesta joia (es la joia dels 593, l'unic que funciona) el donin a argentina. Ja hi ha una comanda d'uns 20 592 per emportar allà, i pel que em comenta algun amic meu, ja n'estan fins als nasos de fiats. Com diu jordidr, fa els serveis primer i últim Lleida-Cervera i Viceversa (al menys fins fa poc temps). Algú ho pot confirmar? saltuts
Fa cosa de 15 dies vaig pasar amb l'Alvia cap a les 20:45h per Lleida i vaig veure una 470 amb els teleindicadors "CERVERA", o sigui que hi han dues opcions :
1.- Tenen el 593 de reserva només per quan peta alguna UT, i utilitzen les altres.
2.- Està donat de baixa i apartat de circulació.
I aviam si deixem d'allargar aquest fil, que portem gairebé dues pàgines parlant del mateix.
1.- Tenen el 593 de reserva només per quan peta alguna UT, i utilitzen les altres.
2.- Està donat de baixa i apartat de circulació.
I aviam si deixem d'allargar aquest fil, que portem gairebé dues pàgines parlant del mateix.
Horaris de la lína Lleida - Cervera - Barcelona entre l'11 de gener i el 15 d'aquest mes:
- Fitxers adjunts
-
- tram%20cervera%20-%20lleida%202-2008.pdf
- (31.82 KiB) S’ha baixat 415 vegades
-
- tram%20cervera%20-%20lleida%201-2008.pdf
- (32.82 KiB) S’ha baixat 380 vegades
Avui en el telenoticies comarques ha sortit una "noticia" en que parlaven de la línia. Han començat dient que és de les primeres que es va construir, han parlat del mal estat en que es troba i del poc us que s'en fa i finalment han parlat de les obres que faran entre Calaf i Cervera les quals com tots sabem duraran 3 anys i no suposara cap augment de la velocitat sino que "simplement" augmentarà el nivell de seguretat de la línia.
Tenint en compte l'historial de Renfomentadif, hauria fet al revés amb les guixetes: una per a bitllets i dues per a reclamacions. 

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Avui he anat a la estacio de Lleida i m'ha sobtat que sortia un tren amb destinacio Cervera que era un automotor Fiat segurament un "camell", es normal o es que els altres estan averiats? 

Eren mes o menys les 8 de la nit. Com que em sonava que no podia ser li vaig preguntar al maquinista i em va dir que anava a Cervera.
La 593 fa el ultim servei de Lleida - Cervera 20.50 i el primer Cervera - Lleida
L'Estat només ha destinat el 30% del que va pressupostar el 2007 per renovar la línia de tren entre Manresa i Lleida
L'Estat només ha destinat el 30,1% d'allò previst en els pressupostos generals de l'Estat (PGE) de l'any 2007 per a renovar les línia de tren entre Manresa (Bages) i Lleida (Segrià), que és d'ample ibèric i que depèn de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). Així ho reconeix el Govern estatal en resposta a una pregunta parlamentària formulada pel diputat de CiU al Congrés Pere Macías, recollida per Europa Press.
(Publicidad)
En la resposta, el Govern informa que, en la dotació prevista en els PGE del 2007, s'incloïa una partida destinada a la renovació de la línia entre Manresa (Bages) i Lleida (Segrià), que "es destinava fonamentalment a la finalització de les obres del tram Cervera (Segarra)-Calaf (Anoia) i el començament de les del tram Calaf-Manresa".
"Aquestes darreres no podien licitar-se fins a no estar gairebé finalitzades les del tram passat, per no penalitzar en excés els serveis ferroviaris en circulació, de manera que es s'han licitat l'octubre del 2007" i s'han adjudicat el desembre, per 72,22 milions d'euros.
La línia de Renfe que uneix Manresa i Lleida passant per Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa és una de les d'ample ibèric a Catalunya que està en pitjor estat, i de fet, durant els darrers anys ha registrat un nombre significatiu d'incidències.
http://es.noticias.yahoo.com/ep/2008070 ... a5357.html
L'Estat només ha destinat el 30,1% d'allò previst en els pressupostos generals de l'Estat (PGE) de l'any 2007 per a renovar les línia de tren entre Manresa (Bages) i Lleida (Segrià), que és d'ample ibèric i que depèn de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif). Així ho reconeix el Govern estatal en resposta a una pregunta parlamentària formulada pel diputat de CiU al Congrés Pere Macías, recollida per Europa Press.
(Publicidad)
En la resposta, el Govern informa que, en la dotació prevista en els PGE del 2007, s'incloïa una partida destinada a la renovació de la línia entre Manresa (Bages) i Lleida (Segrià), que "es destinava fonamentalment a la finalització de les obres del tram Cervera (Segarra)-Calaf (Anoia) i el començament de les del tram Calaf-Manresa".
"Aquestes darreres no podien licitar-se fins a no estar gairebé finalitzades les del tram passat, per no penalitzar en excés els serveis ferroviaris en circulació, de manera que es s'han licitat l'octubre del 2007" i s'han adjudicat el desembre, per 72,22 milions d'euros.
La línia de Renfe que uneix Manresa i Lleida passant per Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa és una de les d'ample ibèric a Catalunya que està en pitjor estat, i de fet, durant els darrers anys ha registrat un nombre significatiu d'incidències.
http://es.noticias.yahoo.com/ep/2008070 ... a5357.html
Si només fos aquesta la linia que està en males condicions... Ens tenen abandonats aquí a Catalunya els de FomentoSky ha escrit:La línia de Renfe que uneix Manresa i Lleida passant per Calaf, Cervera, Tàrrega i Mollerussa és una de les d'ample ibèric a Catalunya que està en pitjor estat, i de fet, durant els darrers anys ha registrat un nombre significatiu d'incidències.


Per cert, hola a tots

"Males" vol dir "pèssimes" i circulació a 30 km/h en la quasi totalitat del recorregut entre Calaf i Manresa.
Ara per ara, i tenint en compte les obres de Ribes-Puigcerdà, no hi ha cap altre tram a Catalunya en un estat tan lamentable (tret del Puigcerdà-Latour, però això ja no depèn només de l´Adif).
HI ha trams en mal estat (Maçanet-Caldes, per exemple), però no s´hi assoleixen velocitats tan vergonyosament baixes.
En tan mal estat com el Calaf-Manresa, ara mateix, no em ve cap altra línia de l´Adif (tret de potser el Jaca-Canfranc... i no n´estic segur).
Ara per ara, i tenint en compte les obres de Ribes-Puigcerdà, no hi ha cap altre tram a Catalunya en un estat tan lamentable (tret del Puigcerdà-Latour, però això ja no depèn només de l´Adif).
HI ha trams en mal estat (Maçanet-Caldes, per exemple), però no s´hi assoleixen velocitats tan vergonyosament baixes.
En tan mal estat com el Calaf-Manresa, ara mateix, no em ve cap altra línia de l´Adif (tret de potser el Jaca-Canfranc... i no n´estic segur).
I les obres entre Cervera i Calaf, no les pensen continuar enllà?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Entrades: 4271
- Ubicació: Horta
En teoria, n'hi ha per 2 o 3 anys més.